SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    17,891
    Bonuspoeng:
    293
    I tillegg:

"Du kan bruke en Amex-verdikupong som ikke har utløpt når du legger inn en ny bestilling. Hvis verdikupongen har utløpt etter at du la inn den opprinnelige bestillingen, har du lov til å endre uten å betale gebyr hvis du reiser til/fra:
    • USA med avgang 30. november 2021 eller tidligere.
    • Asia med avgang 31. mars 2022 eller tidligere.
    Vi tilbyr også endring til land med innreiserestriksjoner rundt om i verden."

https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/ofte-stilte-sporsmal/?faq-category=corona-eurobonus

2. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Til Asia kan du endre så mye du vil frem til 31.03.2022 også på utgått CT. Jeg har selv gjort følgende endringer etter nyttår:

Opprinnelig: OSL-FRA-BKK
    Byttet til: OSL-LHR-HKT
    Som igjen ble byttet til OSL-ARN-HKT

Upsaker liker dette
  3. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,846
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har lest én endring og hørt ingen endring fra en agent, men fortsatt fått endret så godt å se man kan endre flere ganger.

4. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Har startet en ny jakt på CT tur da vår Bali tur i februar ble kansellert. Jeg ser nå på November 2022, men det ser ut som om ikke alle innenlands rutene er lagt inn. Vurderer å reise vestover denne gang, men hvor langt vet jeg ikke. Muligens Hawaii.
    Men hvorfor har ikke SAS lagt ut ruter for November 22 fra HAU-OSL? Burde de ikke vært lansert?

5. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Har idag OSL-HAN/SGN-OSL med avreise i mars for 2 pers med en CT fra 2018 som er endret igjen og igjen pga. Pandemien. Opprinnelig reise skulle være mars 2020. Jeg å "flytte" denne til en reise jeg skal gjennomføre alene i februar. Tenker dere SAS sier OK til dette?

Shyneno liker dette
  6. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    jeg har nettopp ringt for en reise om noen dager til HND med 2021 CT som ikke kan gjennomføres pga innreiserestriksjoner og så skulle han sjekke med noen, kom tilbake etter lang tid og sa han skulle kansellere og siden det er innreiserestriksjoner får man voucher tilbake, som skal ha 30 dagers gyldighet. Han sa at eposten med voucher kan ta litt mer tid.
    Jeg har fått poengene tilbake, venter på skatter og voucher :)

(og så ble jeg ringt noen minutter senere fra +46 77-072 77 27, er det for å gi tilbakemelding om kundeservice?)

Last edited: 12. jan 2022
    Upsaker and trygveat like this.
  7. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Samme gjelder KRS.

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Rent praktisk foregår flytting av CT mellom bookinger ved at agenten reverserer poengtrekkene for så å ta betalt på nytt. Min oppfatning er at eventuelle utløpte CT-er vil forsvinne i prosessen, men skader nok ikke å spørre.

Et alternativ om du uansett planlegger å flytte på Vietnam-reisen kan være å avbestille med henvisning til innreiserestriksjoner, slik @XIII gjorde i posten over. Med CT tilbake på konto står du ganske fritt til å stokke om på hvilke som er i bruk.

9. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    har fått full refund i dag. og her er 2021 CT nå til 28.2, der sammen med 2022 CT

Screenshot 2022-01-14 at 17.43.25.png

Eddie47, Travellingalf and trygveat like this.
  10. aha

aha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har CT-tur KRS-OSL-MUC-MEX-FRA-OSL. Skal endre første leg og legge til OSL-KRS på slutten. Har ringt SAS 3 ganger for å få dette til, men får hver gang til svar at det finnes bonusbilletter, men disse er ikke bookbare på denne turen. Jeg ser at det er SAS Bonusbilletter, se vedlegg. Hvorfor kan jeg ikke få disse? Har sendt mail til gullmailen men får ikke svar der. Er svært takknemlig for tips!

Attached Files:

Rscott liker dette
  11. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Er OSL-MUC med SAS?
    I teori kan det være at det er married segments som gjør at du i tilfelle også må finen tilgjengelighet på OSL-MUC.

12. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    Det kan være pga SAS sin tilgjengelighet basert på Origin&Destination

Søk med AC/Aeroplan (KRS-MEX) avslører at det skal være 4 ledige seter i Y, og null i C. Anbefaler at du ringer på nytt til du finner en agent som klarer å booke dette.

Forøvrig er "AC Reward Space Searcher" et genialt verktøy som søker over flere datoer, samt støtter miksede klasser.

https://api.ft.canadiancow.com/ac-r...origins=KRS&destinations=MEX&dates=2022-02-23

https://api.ft.canadiancow.com/ac-rewardsearcher/ac-rewardsearcher

trygveat and Insomnia4u like this.
  13. Rscott

Rscott Veteran

Likes mottatt:
    4,165
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er veldig vanlig, og faktisk det motsatte av married segments. I stedet for at segmentene må bookes gjennomgående (orig-dest married), har SAS en egen algoritme som hindrer deg å legge til enkelte SAS-reiser til long-houl selv om de kan bookes separat. Dette ble innført for 7-8 år siden for å sikre en bedre fordeling av bonusseter i medlemsmassen.

Tror ikke noen agenter kan overstyre dette. Jeg har pratet med minst en agent, og sikkert flere, med stålkontroll og lang erfaring som har sagt at det ikke er mulig.

Last edited: 15. jan 2022
    Xflipper and tobeornot999 like this.
  14. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,524
    Bonuspoeng:
    93
    De har mulighet til å overstyre det med manual / longsell-funksjonen, men de har ikke lov til det..

Are, Rscott and trygveat like this.
  15. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,047
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg opplevde noen lignende da mrd United segment SFO-FRA over dammen hvor jeg ikke kunne booke ledige SAS Plus (I-klasse) FRA-OSL her. Måtte rute omvei via Hamburg, ingen agenter som kunne hjelpe meg heller.

tobeornot999 and Shyneno like this.
  16. SuperVC10

SuperVC10 Medlem

Likes mottatt:
    236
    Bonuspoeng:
    43
    Har CTen din dukka opp? Jeg ser fortsatt bare en CT på sas.no, men skulle ha mottatt to for 2021.

17. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Du ser kun en CT av gangen så lenge disse er opptjent på samme kort.

snus_mumrikken liker dette
  18. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, har ikke fått mail heller. Men det vises nå 2 CT i min SAS profil, men det skal være 4... Her en reise som gikk i vasken nå i februar til Bali.

19. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ser faktisk 2, aner ikke hvorfor. Men jeg skal ha 4 nå etter en kansellering av Bali i februar. upload_2022-1-16_23-14-12.png

20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,317
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ser også 2 selv om de er opptjent på samme kort. Alltid gjort.

tobeornot999 liker dette

Del denne siden