SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. XIII

XIII Senior Medlem

Likes mottatt:
    349
    Bonuspoeng:
    63
    takk! den står med en sirkel "Flight" da virker det som den skal fly likevel. det er fortsatt ikke mulig å komme seg inn til Japan.
    Da må jeg booke om. Da havner det nok i kategorien:
    ok, endring uten gebyr. men... er det bare 1 gang man kan endre?

2. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det ikke endringsgebyr uansett pga Covid. Man kan ikke booke om mer enn en gang uten å miste utgått CT, med mindre det etterhvert blir reiserestriksjoner til landet du booker om til også. Eller hvis SAS kansellerer noen flights i den nye reisen.

Last edited: 05. jan 2022
    Jeanette liker dette
  3. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Gjorde en endring på en booking i går hjem fra Toronto.
    Hadde opprinnelig YYZ-LHR-OSL med Air Canada. Etter 5 agenter fikk vi endelig endret til YYZ-MUC-OSL dagen før. Booking oppdatert og billetter sendt til ticketing. Rundt midnatt i går forsvant plutselig YYZ-MUC fra bookingen uten videre. SAS skylder nå på at AC har tatt vekk setene før de rakk å issue ticket. Jeg trodde setene var reservert for x dager når sas først hadde "tatt" setene? De forsvant umiddelbart fra søkemotorer når agent tok setene, og har heller ikke dukket opp igjen. Flyet er heller ikke kansellert da det finnes ledighet i økonomi.

Hva tror folk har skjedd her? o_O

4. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Noen selskaper sletter ubetalte reservasjoner før det har gått et døgn, noe som er den dårlig match med at "Eurobonus-avdelingen" har 1-2 dagers behandlingstid for rekalkulering av skatter. Med litt flaks legger Air Canada ut setene igjen senere?

joskje liker dette
  5. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Skjønner ikke hvorfor det bare er 1% av agentene som klarer å rekalkulere skatter/avgift.. Til og med *A-bookingen på SAS.no klarer å beregne skatter. Skulle tro dette kunne bli automatisert.

CT-telefonen påstår også at CT er gått ut så de får ikke gjort noe. Men fikk tydeligvis lov å endre i går? Agent-roulette fungerer også dårlig i dag da det er nasjonaldag i Sverige :p Jaja.. Får prøve igjen i morgen.

Last edited: 06. jan 2022
    Shyneno and Jeanette like this.
  6. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,843
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke nasjonaldag før 6. juni, men trettende dag jul er en offentlig fridag i Sverige.

Shyneno and Maggie like this.
  7. joskje

joskje Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,140
    Bonuspoeng:
    93
    Ops, se der ja.. men rød dag hadde de hvertfall :D

8. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,906
    Bonuspoeng:
    293
    Min JFK-HND-FRA i slutten av februar er fortsatt ikke kansellert, selv om HND-FRA ikke finnes på ANA sine nettsider å bestille. Jeg har, på eget initiativ, booket om til LHR.

9. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,045
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kansellerte en utgått CT per telefon i dag grunnet innstilte tilslutningsfly, fikk igjen poengene med en gang med lovnad om at alt betalt inkl service fee kommer tilbake og CT får 30 dagers gyldighet. Dessverre ligger det ingen CT inne hos meg, må jeg purre opp denne saken per telefon for å få fikset? Tidligere har CTene kommet kjapt som jeg husker.

Shyneno liker dette
  10. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg venter også på å få min CT tilbake, ringte på tirsdag. Spurte spesifikt om det ble sendt til manuell behandling. Agenten svarte ja, og mumlet høyt ganske lenge da han tydeligvis gikk igjennom en sjekkliste. Det kan jo være at de har en backlog. Du bør nok uansett gi det over helgen før du purrer. Keep us posted :)

view liker dette
  11. jvsandem

jvsandem Veteran

Likes mottatt:
    7,413
    Bonuspoeng:
    183
    Den dukket ikke opp igjen hverken til BKK eller HKT men det er ikke så farlig, plutselig dukket det opp to i BIZ fra ARN direkte til HKT. Riktignok en dag før men det er ikke så farlig. :)

EndreD liker dette
  12. Leon

Leon Raccoon City Officer

Likes mottatt:
    131
    Bonuspoeng:
    43
    Har en booking OSL-FRA-HKT med Thai, og fikk en oppdatering at begge HKT-flyvningene har blitt flyttet så koblingen til Oslo blir brutt.

Må jeg ringe inn (og sitte i telefonkø) for å få fikset dette, eller kan det hende det blir fikset automagisk?

13. oleredv

oleredv Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,838
    Bonuspoeng:
    93
    Mi erfaring frå den siste tida er at du må i telefonkø.

Leon liker dette
  14. jonvegard

jonvegard Medlem

Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    33
    Har en booking OSL-BCN-BOG med utgått CT hvor en legg (OSL-BCN) er kansellert. Jeg har ikke fått noe beskjed, men ser det på mine bookinger på sas.no. Reisen er i slutten av Januar, altså mer enn 14 dager til.

Går det an å bytte klasse ved re-booking? Kan jeg for eks. prøve å få LH F mellom FRA og MEX (OSL-FRA-MEX-BOG)? Eller må jeg da evt. kansellere, få utsettelse på CT og booke på nytt?

Noen som har erfaring på muligheten for å få LH F (f.eks FRA-MEX) i disse dager?

Må nok uansett ha 2 stop på en evt ny rute.

15. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,843
    Bonuspoeng:
    293
    Har fortsatt ikke sett noen som har klart å booke LH F med Eurobonuspoeng de siste snart to årene.

16. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Flere på businessclass.se fikk booket F i det Lufthansa la ut en ekstra frekvens FRA-MEX sist høst. Det går også rykter om et og annet sporadisk sete som blir tilgjengelig for SAS timer før avreise, noe som selvsagt passer dårlig med at Eurobonus-avdelingen bruker dagesvis på å fullføre endringer.

17. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,843
    Bonuspoeng:
    293
    Det er riktig. SAS ser setene, men klarer ikke å booke de. Snakket med flere som har prøvd å booke MEX de siste månedene.

Shyneno liker dette
  18. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,045
    Bonuspoeng:
    113
    Da var min tilbake uten noen purring fra min side, så det stemte nok at manuell behandling hadde litt kø. Da kan jeg ikke si at Dennis ikke gjorde jobben sin her da :D
    Utløp ble 28 feb, så stemmer bra med inneværende pluss utgang påfølgende måned og det lønner seg alltid å vente til starten i en måned å kansellere om man kan og trenger litt mer tid.

19. geirek

geirek Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    496
    Bonuspoeng:
    63
    Hvor mange ganger kan man endre en billett på utgått Ct? Ståe bare en kan kanselere/endre opptil en dag før vilkårene

20. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,356
    Bonuspoeng:
    113
    Kan endes utallige ganger SÅ LENGE CT GYLDIG, dvs. har den fått en ny utløpsdato er vel alt som normalt. Etter at den er utgått kan en ikke gjøre noen endringer, kun avbestilling som er mulig for å få poeng/avgifter tilbake (mister CT).

Del denne siden