SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Har booka ORD-HND-CTS-HND-ORD med ANA F på ORD-HND-ORD
    Booka som T/R reise, skal legge til CT seinare.
    Det er vel ikkje håp og legge til OSL-ARN/CPH-ORD.
    Så har booka OSL-ARN-ORD med FP4 på utreise og ventar på retur skal opne opp.

Spørsmål, dette er no x2 separate bookingar.
    -Landar på ORD T5 12:35
    -ANA går fra ORD T1 16:25
    Er dette nok tid? Eg må ha med bagasje(ski)

Er det i det heile tatt sjans for og få dette på samme PNR? Uansett så måtte ein vel henta bagasjen og ordna immigrasjon på ORD?

Fekk ikkje tak i LHR-HND-LHR i Januar/Februar, fant kun via ORD så da vart det slik.

2. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,550
    Bonuspoeng:
    113
    De kan gå inn og linke to PNR sammen slik at info skal være synlig hvis irr-ops. Men en kan ikke slå sammen to PNR til én (var i alle fall svaret jeg fikk før). Forsikringen din dekker vel delay/ny billett om du har 4t mellom bookingene.

3. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Då får ein ringe inn og spørre kva dei kan gjere. Manglar jo 10min på at forsikring dekker då :oops: Forsikring hadde vel ikkje dekt ny billett i F uansett?

Jomik and Insomnia4u like this.
  4. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,589
    Bonuspoeng:
    183
    Det er individuelt, sjekk reiseforsikringen din, sett noen dekker mindre enn 4 timer også.

Det pleier å være ett tak på hvor mye som dekkes ved innhenting av reiserute, mest sannsynlig ikke nok til å dekke en F billett rett før avreise. Igjen sjekk din reiseforsikring for vilkår, veldig forskjellig hvor mye som dekkes.

I vilkårene mine(gjensidige reise pluss) nevnes 1.5time, og opptill 25 000NOK

Screenshot_2023-03-30-06-53-57-56_8a47d606a0cf8eedd705644143874699.jpg

Last edited: 30. mars 2023
    snus_mumrikken and Insomnia4u like this.
  5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jo i en viss grad blitt åpnet nå for å booke Japan via USA, men det er nok fortsatt litt bingo med agent. Og det krever jo at osl-arn-ord kanselleres og at man håper på at de dukker opp igjen. Ikke noe jeg ville gjort med mindre jeg var helt sikker på at agenten og de som gjør billetteringen vil akseptere å booke via USA med andre ord.

snus_mumrikken liker dette
  6. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    6,612
    Bonuspoeng:
    183
    Her ville jeg lagt inn en overnatting i Chicago om det ikke lar seg gjøre å få alt på en booking. Januar/februar er høysesong for irrops, i tillegg har SAS vist lav terskel for å innstille ARN-ORD og rute passasjerer om via CPH om det er behov for maskinen annet sted. Skjer dette i 12. time sitter man igjen med €600 og uten billett videre. Hjemreisen kan også ryke ved no-show på ORD-HND, da sprenger man fort beløpsgrensen for innhenting av reiserute hos forsikringen.

7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,988
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig sant, og veldig enig! Dette er risikoprosjekt, når ruten går via ORD på vinteren.

8. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    Var det ikke dette jeg leste i en tråd at man kunne gjøre? Det var en forbrukersak der det endte med at SAS hadde vært diffuse når det kom til å presisere hva de mener med utreise. Kunden hadde bestilt nye billetter hjem og fikk medhold om å få tilbake poeng for en retur som da ikke ble benyttet.

9. jtmath

jtmath Senior Medlem

Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket med chatflight idag ang og booke SQ neste år,men de sier at Sas og Sq ikke har noe samarbeid for tiden? stemmer dette? Er det helt umulig og booke hos de,var jo masse ledig her i februar..

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,024
    Bonuspoeng:
    293
    Det var åpnet i noen uker før det ble stengt igjen. Ikke sett noe sted om noen vet når og om det åpnes igjen.

jtmath liker dette
  11. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Snakka med kundeservice i kveld (USA) dei fekk lagt til OSL-ARN-ORD, men så forsvant det igjen… Han trudde feilen var at det kun blei trekt 165k poeng og ikkje 225k poeng. Prøvde og legge til TAP på retur, såg ut til og funke. Han skulle snakke med EB avdelinga i morgo og ringe meg tilbake ca 17:00 norsk tid. Så får me sjå kva som skjer :rolleyes:

12. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    God morgen godtfolk. Da er jeg tilbake i CT karusellen. Lite reiser å finne og mange agenter som kan veldig lite erfarer jeg. Jeg erfarer også at bonus seter i biz er ferskvare og at man må slå til raskt når man finner de. Spørsmål til dere erfarne bonusjegere. Og ja, dette burde jeg vel egentlig huske men det er helt blankt…. Hvis man har en påbegynt CT booking og man ønsker å utvide denne, og finner ønskede ledige seter i SAS *A søket. Kan man da booke disse selv på SAS sin side ( har nok poeng) og få kundeservice til å legge de til/slå sammen denne bookingen med CT bookingen når man ringer inn?

13. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Min begrensede erfaring er at med mindre det er 1 eller 2 pax og en helt alminnelig bestilling, så må du ringe CT-telefonen.

14. Flighter

Flighter World Traveler

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    33
    Vet ikke helt om jeg skjønte svaret ditt? Jeg søker kun for 2 pax og det er en «alminnelig» CT booking.

15. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Det skal gå fint online på sas.no, ja. Bare å krysse av på CT øverst på siden. Alt annet, som endringer, tillegg osv .- må ringe inn, er jeg ganske sikker på.

Insomnia4u and Flighter like this.
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,674
    Bonuspoeng:
    293
    De kan slå dem sammen ved å kansellere den ene bookingen og så endre den andre. Så hvis du anser det som mer sannsynlig at setene forsvinner mens du sitter i telefonkø enn at de ikke kommer tilbake når agenten kansellerer for å legge de til den andre bestillingen så er dette en god strategi. Bare vær obs på at bestillingen må kanselleres innen 24 timer for at du skal få igjen servicegebyr på 450 kr pp.

tobeornot999 and Flighter like this.
  17. ctaa

ctaa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg bestilte en CT-tur i september 2022 med følgende ruter:
    TRD - CPH (SK)
    CPH - IST (TK)
    IST - BKK (TK)

BKK - IST (TK)
    IST - CPH (TK)
    CPH - OSL (SK)
    OSL - TRD (SK)

Var i kontakt med SAS Kundeservice nå i helgen for å legge til segmenter på utreisen:
    BKK - TPE (Thai)
    TPE - HAN (EVA)

For å være innenfor antall segmenter på 8, fjernet vi OSL - TRD på returen. Alt av bookinger ble bekreftet av agenten, samt at vi ble informert om endringsgebyr på 150 kr pr pers. Rett før agenten skal utstede og sende bekreftelse på mail, informerer agenten om det er ca 45.000 poeng som er utløpt som må tas fra dagens poengsaldo, samt at årets CT må benyttes og ikke den eksisterende som turen opprinnelig ble bestilt på, noe jeg syntes hørtes merkelig ut.

Er dette kommet nye regler angående dette?

18. 1884derby

1884derby Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    832
    Bonuspoeng:
    93

Gitt at den benyttede CT er utgått, og det samme med 45 000 av de benyttede poeng, så stemmer det agenten fortalte. Hvor lenge det har vært slik kan jeg ikke svare på

19. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdatering her, blei aldri ringt tilbake. Det virka vertfall som det var problem med SAS i kombinasjon med NH? Ringte inn igjen på mandag, agent fant alle flights med TP. Men blei ikkje billetert av EB avdelinga før i dag.
    Alt er no på samme booking :) Eg skulle gjerne flydd LHR-HND-LHR og heller fleire skidagar i Japan, menmen.
    Vertfall sett her inne frå så er vel dette fantastisk booking, ein er vel i god posisjon for LH O?
    Da hadde ein jo kanskje blitt kvitt 55min på LIS på utreise også.
    Bookinga her:
    https://insideflyer.no/forums/threa...r-vanlig-poengreise.9284/page-291#post-493026

paron, jgroneng and Insomnia4u like this.
  20. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som har opplevd at barn forsvinner fra bookingen etter reisen har startet?

Dvs e-ticket nr og setereservasjoner på barnet blir borte. Men barnet står som en av de reisende …

Del denne siden