Ja, dette skjedde på vår reise til San Fransisco med SAS i januar. Var ingen problem og barnet fikk fortsatt sitte på forhåmdsvalgt sete. Skjedde både på tur og retur.
Hei. Finnes det fortsatt realistiske muligheter til å booke LH F til LAX? Feks 22.Mai? Noen som har noen triks? Eventuelt andre bra First og Business produkter? All hjelp mottas med takk!
Er det noen nylige erfaringer på hvor strengt det er med de to spørsmålene ovenfor? Har et litt spesielt tilfelle der en booking som ble gjort høsten 2022 fikk en viktig leg kansellert. Jeg har funnet alternativer som bryter disse reglene. Er det noe poeng å kjøre agentrulett/spørre supervisor pent?
Normalt er de strenge på begge punkter. Det er alltids lov å prøve seg, men du skal ikke ha for høye forventninger...
Hei, Skal for første gang i livet (forsøksvis) bestille en CT billett, og målet med reisen er hvor som helst i Asia. Har kjøpt Award Fares Gold, og holdt på i litt over en måned med å finne en tur som følger CT kriteriene, altså så vidt jeg har forstått: - Tur/retur fra Skandinavia til samme flyplass i Aisa. - Samme billettklasse hele veien. - Ingen layovers over 24 timer. Dette virker så langt å være en umulig øvelse. Så langt har jeg ikke fått opp en eneste tur som passer kriteriene, da det stort sett aldri er noen returbilletter ledig, uansett dato. Er veldig fleksibel på når og hvor, planen er å reise litt rundt i Asia, men begynner å gi opp å finne noe innenfor CT reglementet. Har prøvd å snakke med Sas kundeservice et par ganger, men i min erfaring får jeg stort sett til svar at de dessverre ikke kan hjelpe. Kan legge til at jeg søker business og first, for å få mest ut av CT billetten. Mitt spørsmål er derfor om dette er samme erfaring dere andre her inne har? Eller om det er noe jeg gjør feil? Og isåfall om noen har noen tips til hva jeg bør gjøre annerledes. Helt ny på formuet her, så beklager hvis dette er feil sted å poste en slikt spørsmål.
Sjekk ut denne og les deg litt opp https://insideflyer.no/forums/threads/awardfares-com-samletråd.12659/ Ikke søk på hele strekket, søk leg for leg, gjerne langstrekkene først. Alle strekkene må ikke være i samme billettklasse. Mest for poengene får du i business (eller First) i alle fall på langstrekkene. Tilslutningsflyene fra Norge kan være i økonomi. Det skal ikke være vanskelig å finne businessbilletter til Asia fra Europa. F.eks fra FRA, LHR, VIE, IST …. First billetter krever mer erfaring og er ikke lett å finne. Du sier lite om hvor du vil reise fra og hvor mange som skal reise. Hvor lenge vil du være borte og eventuelt hvor foretrekker du å reise til? Lykke til
Punkt 1 er ikke lenger et krav. Du kan bestille reiser fra hvor som helst i verden til hvor som helst i verden. Du kan også ha retur fra en annen flyplass enn den du reiser til. Dette heter openjaw og kan ikke bookes på nett. Da må du ringe inn. Punkt 2 er heller ikke et krav, men du må ringe inn for å få booket mixed class. Du kan allikevel booke feks utreise i Business og hjemreise i Økonomi på nett. Punkt 3 har du rett i at er et krav (selv om kundeservice har gjort unntak på dette i noen få tilfeller, men det har som regel vært ved kansellering/endringer fra flyselskapet sin side). Layover på over 8-9 timer er ikke mulig å finne som sammenhengende reise på nett, så du må ringe inn her også.
Jeg mangler tre stater på å "fullføre USA" og to av disse er Alaska og Hawaii. Finnes det noe stort håp om å klare en CT til noen av de stedene på business (fortrinnsvis 3 pers) eller er det rimelig håpløst? Om så, er det noen spesifikke flyplasser/ruter jeg bør holde øynene åpne for framover? Erfaringen min er at det er rimelig vanskelig å finne noe med United intra-USA og det er vel ingen direkteflygninger å snakke om (hvertfall ikke vestover), så jeg finner ingen opplagte måter. Kan selvfølgelig ta til noe på vestkysten og betale videre, men tenkte å sjekke om noen her har noen gode tips?
Kan man bruke 1 CT på en bestilling med 4 personer? Og da bare få rabatten tilsvarende 2 personer, altså at person 1 og 2 koster 50% (dekket av CT) og person 3 og 4 koster 100% (ikke dekket av CT). Eller må man da ha to helt seperate bestillinger? Om man må ha 2 seperate bestillinger når man er 4 personer, gjelder det også dersom man har 2 CTer? Blir jo ganske tungvindt å bruke CT dersom man skal ut å fly med familien og man er 4 (eller flere personer) dersom CT bestillingen maks kan være på 2 personer.
3 til Hawaii i business er etter min erfaring nesten umulig. Jeg booket 2 pax via Tokyo for noen år siden (ANA A380) men den gikk i vasken pga covid. Etter dette har jeg ikke sett 2 personer engang.
Har ved 2 anledninger nå avbestillt turer med Ethiopian/destinasjon Afrika. Begge gangene har jeg fått fullt beløp refundert, også service fee. Selv om det er over 24 timer siden bestilling. klager ikke, men noen regler/unntak jeg har gått glipp av?
Har akkurat blitt diamant og ser det står 'ingen gebyr ved å bestille bonusreiser på via SAS Customer Service'. Betyr dette at man slipper endringsgebyret på 150,- per pers ved endring av *A-bookinger? Regner med man fortsatt må betale de 450,- per pers i *A-avgift for nye bookinger.
Jeg er CT newbie. Jeg har oppnådd CT i 2022. Slik jeg forstår det må jeg bruke den i 2023. Jeg ser forøvrig ikke for meg å oppnå CT i 2023, og ønsker i grunn å avvikle AmEx bruken min slik den er nå. Må jeg ha AmEx aktivt for å benytte CT? Må jeg ha AmEx aktivt etter at jeg har booket noe på CT?
Nei, når CT er opptjent har du den. Uansett om du sier opp AMEX kortet eller ikke. Hvis du opptjetne den i 2022 har den utgangstid som du sier, 31 des.2023. Pro tip; Logg inn på sas.no, søk opp en poengreise. Se ligger ct'n øverst.