SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Ikke direkte nei, blir OSL-IST-MNL-TPE-SGN. Men er da nede i akkurat 8 legs t/r.
     
    Magnus1001 liker dette
  2. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Finner du f.eks:
    OSL-LHR/VIE/MUC/CDG/AMS/MXP-TPE-SGN hos EVA?
    OSL-LHR/FRA-HND-SGN hos ANA?
    OSL-LHR/CDG/FRA-ICN-SGN hos OZ?
    OSL-ZRH-NRT-SGN hos LX?
    og enda mange muligheter med married segment flyer hos Lufthansa fra ZRH/VIE-FRA-HND/ICN-SGN
     
    Kidnet liker dette
  3. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Prøvd en del av rutene du foreslo på datoene jeg tenker å reise, desverre lite i business for 2 personer, men takk for tipset!
    Finner derimot en del med married segments til HND fra VIE ja, men der blir antall legs fort et problem, da det er få direkte fly fra til VIE fra OSL. De mellomlander gjerne i FRA fra VIE også, og da er man raskt opp i 5-6 legs bare på utreisen.
     
    Spielhaug liker dette
  4. runesole

    runesole Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    33
    Kan man booke via epost på noen måte? Er så vannvittig stress å forklare ruting og flight nummer over tlf.
     
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,810
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, det er «tyvärr» ikke mulig
    Eller, var det ikke noen som hadde fått til noe med diamantmailen i det siste?
     
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk «tyvär»
     
  7. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Du bør gjøre slik:

    1. Du må bestille på nettet først (sas nettside for Star Alliance) f.eks VIE/ZRH - HND ( helt sikkert via FRA til å få biz klasse hos lufthansa) så det blir ZRH/VIE-FRA-HND hele veien med biz class.
    2. Ring inn kundeservice, be dem å legge inn f.eks OSL-FRA og fjerne VIE/ZRH-FRA. Så det blir OSL-FRA-HND hele veien med biz class. Da får du et biz billett hos lufthansa på forhånd.

    Så det blir samme for tur/retur

    1. Du må bestille på nettet først (sas nettside for Star Alliance) f.eks VIE/ZRH - HND - VIE/ZRH ( helt sikkert via FRA til å få biz klasse hos lufthansa) så det blir ZRH/VIE-FRA-HND-FRA-ZRH/VIE hele veien med biz class.
    2. Ring inn kundeservice, be dem å legge inn f.eks OSL-FRA og fjerne VIE/ZRH-FRA, FRA-OSL og fjerne FRA-ZRH/VIE. Så det blir OSL-FRA-HND-FRA-OSL hele veien med biz class.
     
  8. Kidnet

    Kidnet Medlem

    Innlegg:
    46
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    33
    Kan man si opp Amex kortet etter opptjent CT, eller forsvinner CTen da?
     
  9. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,641
    Likes mottatt:
    3,954
    Bonuspoeng:
    113
    Det er sikkert besvart 200 ganger før, men nei. Amex har ikke mulighet til å trekke tilbake verken opptjente poeng eller CT.

    Vet at søkemulighetene på forumet er fryktelig dårlig, men hvis du bruker Google i stedet finner du det du lurer på, eks «si opp amex miste ct site:insideflyer.no»
     
    LaDuden, AirMags, RoadKing and 2 others like this.
  10. MedTekni

    MedTekni Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    88
    Bonuspoeng:
    18
    Har planer om å bestille en reise til Japan og hjem fra Bangkok, skal være ca en uke begge steder. Er det mulig å få bestilt reisen mellom Japan og Bangkok som en del av CT eller må det bestilles separat med cash?
     
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du skal være en uke begge steder er det ikke mulig. Legger du til en flyvning japan-bangkok på feks utreisen får du ikke vært en uke i Japan siden det da anses som en mellomlanding som har en makslengde på 24 timer.
     
    MedTekni liker dette
  12. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    Får du tak i billetter så kan det bookes separat for poeng da. Dette koster 60% av t/r-pris, dvs 30k i økonomi, 54k i business og 72k i first per pers. Har du en CT til blir det 50% av det igjen
     
    MedTekni liker dette
  13. nesjon

    nesjon Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har en CT-booking med NZ i august for 2 pax i økonomi. Nå i kveld er det nettopp er frigjort 2 seter i business på samme flight (var ikke tilgjengelig tidligere i dag) og jeg ønsker selvfølgelig å endre til business selv om hardproduktet til NZ er så som så. Typisk så er ikke CT-telefonen åpen igjen før på mandag og det kan hende setene har forduftet til da. Jeg forsøkte nettopp å ringe til gulltelefonen nå seint i kveld, men agenten kunne ikke hjelpe meg. Noen som vet om det har noe for seg å ringe SAS skandinavisk/engelsk gjennom helga for å se om jeg treffer på noen som kan hjelpe meg med en CT-booking eller er det bare å vente med kryssede fingre til CT-telefonen åpner på mandag?
     
  14. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Ring +47 21 89 64 00, velg å snakke engelsk - i dag åpner de til kl 1.00. Si ifra til dem at du skal bytte fra øko til biz og alle detaljer ;) lykke til
     
  15. nesjon

    nesjon Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    13
    Takk for svar. Det var det jeg prøvde på i kveld uten suksess (er EBG), fikk inntrykk av tekniske begrensninger på endring av CT-billetter hos vanlig SAS. Usikker på om det er noe vits i å ringe dem ned i helga med gjentatte forsøk og agentrullett hvis det faktisk er en teknisk begrensning de har for CT-billettendringer. Gir det vel 1-2 forsøk på dagtid i morgen, hvis det ikke lykkes, så blir det å vente i spenning.
     
  16. cire913

    cire913 Medlem

    Innlegg:
    146
    Likes mottatt:
    144
    Bonuspoeng:
    43
    Noen av kundeservice ville ikke hjelpe deg, da må du prøve flere ganger til du får hjelp. Det går helt fint selv om helga
     
    nesjon liker dette
  17. magnusnh

    magnusnh Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som har tips til hvordan jeg kan komme meg t/r OSL til DPS i september/oktober med business? Såvidt jeg kan finne er det ikke noe tilgjengelig med Thai eller andre selskaper, men kanskje det slippes nærmere avreise?
     
  18. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    I økonomi eller business? Er nok ikke lett å finne noe så nærme avreise, spesielt i business.
     
  19. magnusnh

    magnusnh Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Reiser med to små barn så hadde et håp om å finne noe på business, men det er kanskje vanskelig så nært avreise som du sier?
     
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,921
    Likes mottatt:
    2,522
    Bonuspoeng:
    113
    Utfordringen er hvor fleksibel du er på antall flyvninger, lang ventetid mellom flighter og potensielt overnattinger på ulike transitflyplasshotell for å få det til. Med to små barn vil det kanskje by på utfordringer? Kommer selvsagt an på alder osv.

    Generelt er reise på økonomi dårlig utnyttelse av poeng, men det kommer an på hva du må betale for en tilsvarende reise. Mange (av oss) betaler økonomi, men flyr business på poeng (eller legger inn poengbud på oppgradering SAS-flighter).
     

Del denne siden