Vil anbefale deg å kikke på denne for å sjå på ruter som går frå Europa til Thailand: Star Alliance Route Map - Flights and Destinations (flightconnections.com) Ellers når det kjem til datoar som dei ulike selskapa slepp billettar kan du bruke denne som utgangspunkt: https://blog.awardfares.com/ultimate-guide-to-award-release-dates/
Det er ikke normalt, kan være agenten brukte feil fare basis ved billettering. Du kan se hvilken Fare basis som er brukt ved å bruke devtools i Chrome (F12) og se på responsen fra reservation-API'et. HK betyr Holding Confirmed, og fare basis (fareClass) skal være OBP00 for Star alliance award First class.
Vil det ha noe og si? om det står first eller sas go mtp det står bestillingklasse O, fått velge sete på første rad og i tillegg står first class når jeg søker opp bestillingen hos ANA. Jeg er usikker, sko ha sjekket opp i det så jeg slepper overraskelser når jeg sjekker inn.
Antakeligvis går det greit, men jeg ville fått utstedt billetten på nytt just in case. Blant annet bagasjekvoten legges inn på bakgrunn av fare basis og står på billetten. Hva fikk du der?
Om ikke samme case, så hadde jeg en tur T/R Aruba i vinterferien hvor det stod Klasse I / Economy inne på SAS sine sider og app, men alt var riktig hos OC sine løsninger (United, Copa , Avianca og Brussels) - hele turen gikk uten problemer og jeg fikk riktige klasser hele veien.
Ja skal høre med de, men muligens SAS som taper penger på dette? Siden jeg bare betalte 312kr per person i avgifter, har betalt mer andre ganger mener jeg. Bagasje står det 2 vesker under setet og + 4 innsjekket. Det hadde me hatt uansett tror jeg siden jeg er diamant og samboeren er gull.
Tenker på kvoten som spesifisert på e-ticketkvitteringen. Her skal det stå 2PC. Ekstrakvote for *G kommer i tillegg og er ikke spesifisert på billetten.
Q - Kan du fly på første klasse ut til SIN, og Business class på returen? A - Vet ikke svaret, kan noen andre svare på det?
Jeg har hatt to Premium kort samtidig tidligere, så det er mulig. Amex deler gladelig ut kort og og høye kredittgrenser, så jeg vil tro det går greit. (Jeg har nå både Classic, Premium og Elite..)
Heisann, Relativt ny bonusreiser her. Tidligere har jeg bare flydd ukompliserte SAS bonusruter til og fra samme flyplass. Prøver å komme meg til Vietnam neste år med Star Alliance. Etter en del søking har jeg nå funnet en rute via MNL, før jeg ender opp i SGN. (max 8 legs gjør det vanskelig når man må fly så mye inter-Europa for å posisjonere seg). Spørsmålet er da: Om jeg flyr fra Oslo via Manila til Ho Chi Minh, er det da poengprisen for endestasjonen, altså Ho Chi Minh (165k i business) eller mellomstasjonen Manila (210k) som gjelder?
Om reisen er sammenhengende skal man erfaringsmessig ende opp med pris for destinasjon. Dvs 165k i ditt tilfelle. Men såvidt jeg hvet flys ikke strekningen MNL-SGN an noen *A selskaper direkte og man må nok via en større hub i Asia. Noe som igjen genererer et ekstra leg. Hvilken rute har du funnet?