Jeg mener du må splitte bookingen i to, men her er det sikkert noen som kan svare deg med sikkerhet, Når det gjelder bonusreiser med StarAlliance, får du igjen CT, skatter/avgifter og poeng (så sant de ikke er utløpt). Gebyret på 450,- pp, får du imidlertid ikke igjen.
Hvis du ringer inn, kan du bruke 2 CT på samme reise. Eller så må du booke i to runder på nett. Fordel å ha alle på samme PNR, i tilfelle det skjer noe med reisen.
Jeg trodde dette gebyret ble strøket dersom bestillingen ikke kunne gjennomføres på web, f.eks fordi man bare kan bruke 1 CT?
Det er bestillingsgebyret på 375 som blir strøket hvis du ikke kan bestille på web. Billettgebyret på 450 per reisende blir du belastet både på nett og på telefon.
Hei, Jeg planlegger reise med 4pers og 2x CT fra OSL-DPS 15.sept-07. Okt 2023. På nett hos SAS finner jeg kun ruten fra STO-DEP t/r, selv om det også finnes ledige billetter fra OSL-STO. Vil det lønne seg å ringe inn for å få booket hele ruten fra OSL til DPS, evt. andre tips?
Da bør du absolutt ringe inn ja og si at du ikke få booket hele reisen online. Og be agent søke leg for leg. Feks OSL-ARN osv osv
Har funnet en bonusreise VIA-FRA-SFO, vil det være mulig å booke denne og senere bytte ut VIA-FRA med OSL-FRA eller er disse segmentene typisk "married"? Hvordan er evt mulighetene for å koble på med et segment OSL-VIE? I følge sas sitt søk kan ikke den ruten bookes med eurobonus-poeng... Edit: Er det f.eks mulig å finne en rute OSL-FRA-VIE og koble på, slik at reiserute blir OSL-FRA-VIE-FRA-SFO, og deretter kutte ut FRA-VIE-FRA?
Ja, det skal i utgangspunktet være mulig. Merk at det ikke alltid er mulig å kombinere alle ledige flighter. Feks; du kan finne OSL-FRA med LH i SAS sin søkemotor, men det er ikke sikkert agenten finner denne ved endring av en eksisterende booking på grunn av begrensninger satt av LH. Har du VIE-FRA-SFO hvor VIE-FRA er med OS (Austrian) skal ikke dette være married segments.
Jeg skal booke min første CT tur for neste sommer, helst i C. Så langt så er det ikke billetter tilgjengelige i perioden jeg ønsker retur, men det er tilgjengelig én vei i economy. Hvordan bør jeg gjennomføre bookingen? Kan jeg bestille én vei economy nå, legge til retur senere (med CT), så oppgradere til business hvis det blir tilgjengelig? Hvis jeg finner business billetter, må det være på samme flyvning jeg allerede har booket eller kan jeg endre flyvninger?
Noen agenter er vanskelige ift. å legge til en retur på en enveis-booking, mens andre ordner dette uten problemer. Det er mulig å endre klasse fra f.eks. Eco til Biz. Det må ikke være på samme fly.
Noen som har booket en lenger en-vei med CT? Reglene tilsier at man får maks 8 segment per CT, men vi har sett eksempler på 5 og kanskje 6 segment en vei og så 2-3 på retur. Hva om man vil reise til en veldig eksotisk lokasjon? Om man da ikke bor rett på en stor hub så går det jo bøttevis med segment bare for posisjonering. Dette er jo også et interessant spørsmål for de som gjerne vil ha F på utreise og retur og har mer enn 2 dagers stopp på destinasjonen Så frister jo litt å finne noe spektakulært å booke.. OSL-FRA-ORD-TYO-SYD-AKL-PPT Klarer man LH F på utreisen og fisker inn ANA F fra ORD så er man godt plassert.. Trenger bare at alle himmelens stjerner står på rad før man klarer å finne SYD-AKL-PPT i C ... Men for å avslutte bablinga, interessant tanke. Noen erfaringer med lenger og kompliserte en-vei med CT?
Jeg har hatt enveisbookinger med *A og CT på fem og seks segmenter. SAS oppgir kun maks antall for t/r, men virker som at det i praksis gjelder per booking. Det ser forøvrig ut til å være tillatt med 12 segmenter på bonusreiser med SK/WF. Noen som tar utfordringen? https://www.sassalesinfo.com/eurobonus/spending-points/spending-general-rules-airlines
Ja, har hatt mange bookingar med enveis CT. Ingen med så mange legs som du tenker. Reiser faktisk ofte med einvegs CT. Og har flydd til Samoa. OSL-LHR-BKK-SIN-AKL-APW (F, I, X 2pax) Hadde litt forskjellig miks av poeng booking og betalt billett i midten av ferien så blei returen CBR-SIN-NRT/HND-LHR-OSL
Nope, ingen spørsmål så bør gå fint. Er jo litt dyrare poeng kostnad samt så må du svi av 1stk ekstra CT for retur så det gir vel litt fleksibilitet.
Absolutt, men henter man inn 2-3 CT i året og ikke har nok tid eller kanskje poeng til å reise på mange langturer gir det jo en flott mulighet til å gjøre enda mer kreative sprell og i beste tilfelle også kaste seg på F-billetter på kort varsel, også for å fly fint på hjemturen
Nettopp, når me skulle heim frå Australia så booka me om returen via Tokyo og fekk prøva «The Room» riktignok ikkje F men 23t i Tokyo og kanskje beste C i *A?
Var faktisk ikke klar over at det bare kostet 50 % av poengprisen for enveis med *A. Trodde det var 60 % slik SAS hadde tidligere. Det gjør det jo veldig mye mer fleksibelt. Jeg brenner ofte inne med flere CTer jeg ikke får brukt.
Den endringen må ha kommet veldig nylig isåfall.. Det ble ikke endret fra 60% til 50% samtidig som det ble gjort for SAS så vidt jeg veit
Enveis *A-booking koster 60% av T/R-pris. Kun for rene SAS-bookinger de har endret prisen på enveis til 50% av T/R-pris.