SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,687
    Likes mottatt:
    872,256
    Bonuspoeng:
    293
    EVA Air til TPE og EVA fra TPE til DPS
     
    LaDuden liker dette
  2. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Har en rar greie. Har funnet noen flighter med EVA til og fra Taipei. Fant de på Awardfares.

    Jeg kan booke LHR-TPE og tilbake på nett selv, men kun via Flysas.com. Går jeg inn på sas.no dukker disse ikke opp i det hele tatt. SAS på telefon finner de heller inne.

    Prøver jeg på SVG-TPE, finner jeg ingenting noen steder. Så SAS kan altså ikke hjelpe med meg å komme SVG-TPE og jeg kan altså kun booke fra/til LHR, og da kun på den engelske siden til SAS. Fryktelig høye skatter og avgifter blir det også. (4000 kroner).

    Vil det være mulig for meg å booke LHR-TPE t/r selv, og så be SAS endre reisen ved å legge til SVG begge veier?
     
  3. Merino

    Merino Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Ja, dersom du får til å booke LHR-TPE så går det fint å legge til legs til SVG via telefon. Basert på egen erfaring forrige uke :)
     
    kosvines liker dette
  4. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,283
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Det høres ut som at du har funnet bonusseter med point-of-sale-restriksjoner:

    https://blog.awardfares.com/eurobonus-point-of-sale-award-space/
     
    RoadKing, Jorge and kosvines like this.
  5. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Takk. Da er det booket, endret og venter bare på utregning av nye skatter og avgifter. Kun SAS Go tilgjengelig fra/til LHR, men får tåle det.
     
    Gullars, Insomnia4u and RoadKing like this.
  6. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,302
    Likes mottatt:
    1,297
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har erfaring med å "bytte" en CT. Dvs. legge på en eldre CT på en booking som jeg er fornøyd med og heller frigjøre den "yngre" ?

    Får de til det - eller er det risiko for at hele bookingen går fløyten .....
     
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Ja jeg har fått gjort det flere ganger, til og med gullmailen kunne ordne det sist jeg trengte det
     
  8. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,264
    Bonuspoeng:
    93
    Som Lars sier, det er ingen problem. Har hatt tilfeller hvor agenter legger på feil CT ved booking. Da har det bare vært en rask telefon etterpå for å få byttet om.
     
  9. juavid

    juavid Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg ser avvik mellom awardhacks.se og sas.no når jeg ser etter staralliance rewards. Er dette forventet noen tips om hvordan du kan finne rewards billetter effektivt (uten å betale)?
     
  10. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    SAS er alltid fasit, og awardhacks er den beste gratisløsningen jeg vet om. Jeg har vel alltid funnet de samme setene hos SAS som awardhacks har funnet. Det er mulig at awardhacks mellomlagrer status på tilgjengelighet og ikke gjør hvert søk online mot SAS, og da kan en i så fall risikere at seter er blitt booket hos SAS etter at awardhacks hentet sine data..

    Om betalt versjon med awardfares er noe særlig bedre generelt sett er jeg usikker på (bruker den tidvis), men det noen andre fordeler der ved at den estimererer tilgjengelighet for First class for Eurobonus, samt at man kan legge inn varsler slik at man får en mail når det dukker opp seter på en leg.
     
    juavid liker dette
  11. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Gjelder dette Ethiopian Airlines? Star alliance-søket på sas.no viser ofte 9 ledige seter med disse, selv om disse egentlig ikke er mulig å booke. Hvis du søker på nytt blir de som regel borte igjen. Det kan da skje at awardhacks.se finner disse spøkelsessetene og når du selv går til sas.no og søker finner du de ikke siden de aldri egentlig var der i utgangspunktet.
     
    juavid liker dette
  12. juavid

    juavid Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    Det skjer ikke bare med Ethiopian, men også avianca og andre flyselskaper. For å oppsummere kan det være tilbud i awardhacks som enkelt ikke er tilgjengelige, så det er ikke det at sas.no tar feil.
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Det er rart om det ellers er forskjell mellom awardhacks og sas siden https://awardhacks.se/star gjør søk direkte mot sas idet du gjør et søk og viser det den finner der. Det eneste jeg kommer på ellers som kan utgjøre en forskjell er forskjell i tilgjengelighet mellom sas sine undersider for hvert enkelt land. Nå vet jeg ikke hvilket land awardhacks bruker, Sverige kanskje? Awardfares søker med point of sale som UK fordi de erfarer at dette gir tilgang til litt flere seter. https://blog.awardfares.com/eurobonus-point-of-sale-award-space/
     
  14. juavid

    juavid Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    8
    som kan forklare det.
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis det er dette som er grunnen, så er ulempen hvis man allerede har en bestilling at man ikke får endret point of sale. Skal man gjøre en ny bestilling kan man for eksempel gjøre dette fra sas.se og eneste ulempen er at man må betale avgifter i svenske kroner. Hvis ikke sas sjekker om du faktisk er svensk da..
     
  16. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Hei

    Medfører det noen utfordringer hvis man booker en SA reise for for 4 personer, men må kansellere en av de reisende pga andre planer noen uker før avreise?

    Kan de 3 andre da reise som planlagt ?
     
  17. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Skal ikke være noe problem og splitte ut en person fra bookingen for å så kansellere denne.

    Jeg har gjort det på en SA for ett par år siden, vi var kun 2, hvor den ene ikke kunne dra.
    Var ikke noe problem
     
    Bonusduk liker dette
  18. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,460
    Bonuspoeng:
    93
    Det med at det vises 9 seter hos ET er ikke en bug hos awardhacks eller awardfares, men en bug hos SAS. Altså at det vises hos AH og AF fordi API’et deres gjenspeiler SAS sin søkemotor. Finner man 9 seter ved søk hos SAS vil det feile når man prøver å fullføre booking i de aller fleste tilfellene (med mindre det faktisk er 9 ledige seter).
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, var det jeg prøvde å få fram. Man kan få treff som vises på awardhacks, men som forsvinner med en gang man søker på samme strekning på sas.no. Det samme kan også skje mellom to identiske søk, begge på sas.no. Og får man treff og prøver å bestille får man feilmelding.
     
    Rapolo liker dette
  20. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Har i dag nedgradert fra Amex Elite til Amex Premium, da jeg allerede har fått 2 CT i år. Er det mulig å opptjene en tredje CT på dette da? Må jeg vente til fysisk kort er mottatt før jeg kan begynne å opptjene forbruk mot denne?
     

Del denne siden