SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Kan opptjene en tredje CT ja. Utfordringen er å ha nok poeng til tre CT’er. Må vente til du mottar det fysiske kortet.
     
    Cumulus liker dette
  2. largim

    largim Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei
    Jeg har Amex Premium, og bestilte ekstrakort til min samboer.
    Vil dette ekstrakortet gå mot samme opptjening til min CT? Eller er det to separate?
     
  3. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Samme opptjening mot CT, alle poeng går til din konto og alt kommer på samme kredittkortregning. Riktignok med transaksjoner fra hvert kort oppført hver for seg.
     
  4. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Trenger ikke å vente til fysisk kort er mottatt. Du kan bruke det gamle så fort kortet har endret farge til Premium i appen.
     
    Cumulus liker dette
  5. largim

    largim Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ah, så det kommer ikke to fakturaer nei.. Kjenner ikke til om det er mulig å få?
     
  6. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, det er bare mulig ved å ha hvert sitt kortmedlemsskap og da blir det to månedsavgifter, hver sin opptjening til CT og ekstrapoeng til hver sin Eurobonuskonto.

    Ekstrakortinnehaver vil ha oversikt over sine egne kjøp i amexappen. Du vil kunne se transaksjonene for begge kortene i din app og når du får efaktura.
     
  7. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    369
    Bonuspoeng:
    63
    Da ble det plutselig tilgjengelighet på en AwardFares alert jeg har ute.... i første omgang IST-UBN (ulaanbaator) og bygge ut fra dette.

    Så går jeg inn på SAS-sidene for å booke Star Alliance award tickets.

    Problemet der er at for dit jeg ønsker reise, Ulaanbaatar, ligger kun den gamle flypasskoden inne, ULN, som ble permanent stengt i 2020. Den nye flyplasskoden er UBN, og den finner jeg ikke mulighet til å søke på.

    Forsøk på å booke på ULN finner tilgjengelighet, men gir feilmelding etter dette. Har forsøkt på et utall browsere på Windows, Mac og iPhone.

    Dette skjer jo selvsagt etter kl 17 hvor companion ticket telefonen er stengt. Noen forslag på alternative nettsteder/innganger for å få til star alliance award ticket bookingen, eller funker det evt å booke companion ticket på telefon etter kl 17 andre steder? (har gull-status)
     
  8. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,597
    Bonuspoeng:
    293
    Ring det vanlige SAS-nummeret. I verste fall må du legge til CTen i morgen.
     
    puckno liker dette
  9. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk booket via gulltelefonen sent på kvelden, med 2xCT og alt mulig.
     
    puckno liker dette
  10. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    369
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for innspill Upsaker og Cumulus, jeg ringte gulltelefonen, kom til noen engelskspråklige, de tok seg god tid og fikset CT-bookingen for meg. Feilen har jeg sendt inn på mail. All good.
     
    Cumulus liker dette
  11. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    369
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har forsøkt å bla meg tilbake i tråden, men fant ikke helt svar... jeg stoppa ved noen titalls sider da, tok ikke alle 606 .. Det jeg lurer på er hva gjelder nå med tanke på open jaw, er det mulig å fly hjem fra et annet sted i samme region eller må avreise for retur være i samme by osv?
     
  12. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Mener det skal være ganske fleksibelt uten at jeg har de nøyaktige reglene i hodet, har selv booket utreise til HAN og hjemreise fra ICN for ett par uker siden
     
    Cumulus and puckno like this.
  13. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,460
    Bonuspoeng:
    93
    Jaw (altså avstand fra ankomststed til avreisested) må være kortere enn lengste leg på hjem/utreise, ellers står du fritt både på landegrenser og poengsoner.
     
    Flymunda and puckno like this.
  14. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,564
    Likes mottatt:
    3,685
    Bonuspoeng:
    113
    Har flere ganger i det siste funnet married segments til VIE med LH + OS i C hvor jeg ikke finner flyvningen til LH tilgjengelig i C på noe annet vis. Sist finner jeg SFO-MUC-VIE i C, men ikke SFO-MUC eller andre married segments når jeg søker SFO-XXX til andre flyplasser i Europa.

    Noen som vet hva greia er? Har veldig lyst til å få booket SFO-MUC-OSL (kommer meg ikke videre fra VIE samme døgn).
     
  15. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Booket i dag. Destinasjon Open Jaw

    upload_2023-8-31_23-32-27.png
     
  16. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ganske mye diskutert i den siste tiden. Kort versjon: Book reisen som er tilgjengelig først, så ringer du på nytt for å fjerne FRA-VIE-OSL og legg til FRA-OSL. Mange har fått det til. Hvis ikke, pleier agentrulett å løse problemet.
     
    Cumulus liker dette
  17. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    485
    Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    93
    Avreise fra, eller retur fra må vel være samme flyplass.
    Jeg har aldri møtt noen andre begrensninger her.

    Eksempel et par av mine siste t/r reiser hadde
    OSL - FUK + BKK-OSL ( Japan & Thailand er vel forskjellige regioner )
    OSL - MEX + MEX - MAD
     
  18. puckno

    puckno Aktivt Medlem

    Innlegg:
    258
    Likes mottatt:
    369
    Bonuspoeng:
    63
    Er det tilfelle? Hvis jeg finner en god leg europa-asia, og en god retur asia-europa, og jeg ikke ønsker eller ikke klarer knytte det videre opp mot samme flyplass sånn umiddelbart, går det likevel greit?
     
  19. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    485
    Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    93
    En av de 2 må være oppfyllt.
    Enten starter og ender den totale turen på samme flyplass, eller så må reisemål flyplassen være den samme som retur reisen starter fra.
    Mine 2 eksempler viser begge sorter alternativer som jeg brukte det siste året

    Men SAS sitt booking verktøy fikser finne slike reiser med open jaw i star alliance, det enkleste er å først finne utreise & retur turene man ønsker & ringe til SAS for bestilling av den totale turen
     
    Last edited: 01. sept 2023
  20. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Double open jaw tror det kan bli vanskelig. Men Origin open jaw og destination open jaw er uproblematisk.
     

Del denne siden