Er det noen som har hatt to F legs på en vei noen gang? Gjerne som en del av en t/r reise men altså ikke F til og F hjem men på en vei. Gjerne F hjem igjen i tillegg slik at man er oppe i 3-4 F legs på samme reise.
Har reist OSL-FRA-HND-BKK-SGN i 2019 hvor FRA-HND-BKK var i F med LH og TG. Har også reist via PEK når det var mulig å booke med SQ, fløy da FRA-PEK-SIN i F med LH og SQ. Slike turer er blitt nesten umulig å booke nå som F ruter er såpass begrenset/redusert.
I gamle dager har vel folk fått til en t/r til Australia med alle longhaul legs i F. Akkurat den har blitt vanskeligere siden feks TG har slutten nesten helt med F. Beste mulighet akkurat nå er nok å skaffe ANA F ORD/SFO-TYO med ANA, skaffe en eller annen flyvning i C til USA og så satse på at LH slipper seter i F når det nærmer seg. Det forutsetter såklart at mellomlanding i USA til Japan fortsetter å være greit pga stengt russisk luftrom.
Thai bruker 777-300ER med first class på noen av rutene til KIX og NRT. Kan kombineres med Thai LHR-BKK eller ANA/Lufthansa LHR/FRA-HND for en fin rundtur.
Som nevnt over - triangelen LHR/FRA - BKK - TYO er mulig, men vanskelig. Man får jo også aksept for å reise til TYO via USA for tiden, og da ksn det jo gå med en kombinasjon av LH F og ANA F. Men det er også vanskelig. Der var enklere før pandemien. Da reiste jeg flere ganger T/R BKK via TYO og hadde 4 F segmenter. Den beste var vel MUC-PEK med LH F, PEK-SIN med SQ F, (SIN-BKK i C), BKK-HND med TG F og HND-LHR med NH F. Savner de dagene...
Absolutt, finnes mennesker med høy bonusfeber (undertegnede inkludert) som har gjort dette flere ganger Jeg har f.eks flydd; FRA-ORD-TYO-ICN-NYC-MUC i nesten bare F. UA F / NH F / C / OZ F / LH F Og enda mer gøy med 5 segment i F: CPH-SIN-PEK-SEA/LAX-NRT-BKK-CDG SQ F / C / CA F / NH F / TG F / TG F (droppet C-segment i Europa i denne sammenheng) Jeg har også hjulpet enkelte andre med Australia i F, men har ikke booket for andre siden før Covid da det er langt mer tidskrevende og uforutsigbart enn det var tidligere. Det som står på ønskelista nå er TYO-HNL med ANA i F, ideelt sett kombinert med NH/LH fra Europa. Eller virkelig sinnssykt via USA Er også sugen på AI F, men det er nok ikke noe jeg får til med det første...
Bryllupsreisa vår (2019) hadde vi LH F (Frankfurt-Beijing) og SQ Suites (Beijing-Singapore) på vei til Bali og TG F BKK-FRA. Kona ble veldig fornøyd med F, så det må jo bli flere turer.
Jeg har tenker med å ta min aller første CT tur til DPS. Og drømte om å fly med Singapore biz. Men når Singapore ikke er en mulighet, hva er den nest best (på vei) ditt?
Prøver å finne en connecting flight innad i USA for å komme meg bort fra "the usual suspects" av flyplasser. Der er det vel bare United som er et alternativ, men det virker som det er nada nix å hente. Noen som vet om dette er noe som kommer tettere på (skal reise i mai) eller er det veldig begrenset hva man får til med United innenlands som Eurobonus-kunde?
IST-DPS med Turkish TPE-DPS med EVA BKK-DPS med Thai Sørøst-Asia er generelt støvsugd for long-haul-billetter, DPS er også en typisk bonusdestinasjon. Det kan derfor være et alternativ å fly til CGK (Jakarta og fly derfra med egen billett) hvor Turkish har hatt grei tilgjengelighet fra IST. Skal du fly med EVA må du belage deg på å booke 360 dager i forveien når billettene slippes. Til BKK er Thai enklest, men de slipper ikke long-haul-billetter til Eurobonus før 180 frem i tid.
Jeg har allerede bestilt en CT t/r for 2 pax, og ønsker å endre returen. Returen jeg ønsker å bytte til regner jeg med blir sluppet i morgen. Må jeg da ringe CT telefonen (som da er stengt) eller kan jeg ringe vanlig SAS kundeservice for å få endret returen? Hvis jeg kun kan ringe CT telefonen, hvilke alternativer har jeg for å sikre meg returbilletten uten å måtte vente til mandag?
Litt avhengig av lengde på flight så er det ikke så farlig med økonomi, men det er fortsatt slik at baggasjeregler etc blir styrt av den intercontinentale flighten sant? Sånn at jeg ikke blir stuck med en vanskelig amerikansk innsjekkingsagent om den første flighten er økonomi? Lounge er vel ok uansett som diamant/SA Gold?
Ja, langreisen skal dekke dette med bagasje, men det er jo alltid en viss risiko for at vedkommende agent ikke er så godt kjent med reglene.. Lounge funker med Star Gold.
Hva legger du i best? Best conection og overganger så konemor blir glad? Best vin og drikke fordi dere begge liker moden bordeaux? Mest privatliv og stor skjerm så du kan gjemme deg litt i kabinen og slappe av? Stor seng der du sovner skikkelig? alt?