SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,322
    Likes mottatt:
    5,231
    Bonuspoeng:
    183
    By bad! Blingsa ;) Så på fare conditions for SAS bonusreiser.
     
    LL_Air liker dette
  2. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har hatt to F legs på en vei noen gang? Gjerne som en del av en t/r reise men altså ikke F til og F hjem men på en vei. Gjerne F hjem igjen i tillegg slik at man er oppe i 3-4 F legs på samme reise.
     
  3. Magnus1001

    Magnus1001 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,019
    Likes mottatt:
    2,993
    Bonuspoeng:
    113
    Har reist OSL-FRA-HND-BKK-SGN i 2019 hvor FRA-HND-BKK var i F med LH og TG.
    Har også reist via PEK når det var mulig å booke med SQ, fløy da FRA-PEK-SIN i F med LH og SQ.

    Slike turer er blitt nesten umulig å booke nå som F ruter er såpass begrenset/redusert.
     
    Nuvolari and markus like this.
  4. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,511
    Bonuspoeng:
    293
    I gamle dager har vel folk fått til en t/r til Australia med alle longhaul legs i F. Akkurat den har blitt vanskeligere siden feks TG har slutten nesten helt med F.

    Beste mulighet akkurat nå er nok å skaffe ANA F ORD/SFO-TYO med ANA, skaffe en eller annen flyvning i C til USA og så satse på at LH slipper seter i F når det nærmer seg. Det forutsetter såklart at mellomlanding i USA til Japan fortsetter å være greit pga stengt russisk luftrom.
     
    Nuvolari liker dette
  5. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,284
    Likes mottatt:
    6,397
    Bonuspoeng:
    183
    Thai bruker 777-300ER med first class på noen av rutene til KIX og NRT. Kan kombineres med Thai LHR-BKK eller ANA/Lufthansa LHR/FRA-HND for en fin rundtur.

    upload_2023-8-10_9-38-15.png
     
    Gullars and Nuvolari like this.
  6. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    644
    Likes mottatt:
    2,258
    Bonuspoeng:
    93
    Som nevnt over - triangelen LHR/FRA - BKK - TYO er mulig, men vanskelig. Man får jo også aksept for å reise til TYO via USA for tiden, og da ksn det jo gå med en kombinasjon av LH F og ANA F. Men det er også vanskelig.
    Der var enklere før pandemien. Da reiste jeg flere ganger T/R BKK via TYO og hadde 4 F segmenter. Den beste var vel MUC-PEK med LH F, PEK-SIN med SQ F, (SIN-BKK i C), BKK-HND med TG F og HND-LHR med NH F. Savner de dagene...:(
     
    AirMags, Nuvolari and Insomnia4u like this.
  7. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,603
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt, finnes mennesker med høy bonusfeber (undertegnede inkludert) som har gjort dette flere ganger :)

    Jeg har f.eks flydd;
    FRA-ORD-TYO-ICN-NYC-MUC i nesten bare F.
    UA F / NH F / C / OZ F / LH F

    Og enda mer gøy med 5 segment i F:
    CPH-SIN-PEK-SEA/LAX-NRT-BKK-CDG
    SQ F / C / CA F / NH F / TG F / TG F

    (droppet C-segment i Europa i denne sammenheng)

    Jeg har også hjulpet enkelte andre med Australia i F, men har ikke booket for andre siden før Covid da det er langt mer tidskrevende og uforutsigbart enn det var tidligere.

    Det som står på ønskelista nå er TYO-HNL med ANA i F, ideelt sett kombinert med NH/LH fra Europa.
    Eller virkelig sinnssykt via USA :)

    Er også sugen på AI F, men det er nok ikke noe jeg får til med det første...
     
    AirMags and Nuvolari like this.
  8. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Har hatt en booking LHR-HND-ORD retur med 2pas og 4F legs ja. Så kom covid.....
     
    Nuvolari liker dette
  9. sunshine

    sunshine Senior Medlem

    Innlegg:
    707
    Likes mottatt:
    1,738
    Bonuspoeng:
    93
    Bryllupsreisa vår (2019) hadde vi LH F (Frankfurt-Beijing) og SQ Suites (Beijing-Singapore) på vei til Bali og TG F BKK-FRA. Kona ble veldig fornøyd med F, så det må jo bli flere turer.
     
    Nuvolari liker dette
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Har tur til Japan via ORD T/R i vinter, NH F fra ORD. Så bør gå og få til LH F vertfall på utreise :rolleyes:
     
  11. XIII

    XIII Senior Medlem

    Innlegg:
    749
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har tenker med å ta min aller første CT tur til DPS. Og drømte om å fly med Singapore biz. Men når Singapore ikke er en mulighet, hva er den nest best (på vei) ditt?
     
  12. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    63
    Prøver å finne en connecting flight innad i USA for å komme meg bort fra "the usual suspects" av flyplasser. Der er det vel bare United som er et alternativ, men det virker som det er nada nix å hente. Noen som vet om dette er noe som kommer tettere på (skal reise i mai) eller er det veldig begrenset hva man får til med United innenlands som Eurobonus-kunde?
     
    Cumulus liker dette
  13. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,461
    Bonuspoeng:
    93
    IST-DPS med Turkish
    TPE-DPS med EVA
    BKK-DPS med Thai

    Sørøst-Asia er generelt støvsugd for long-haul-billetter, DPS er også en typisk bonusdestinasjon. Det kan derfor være et alternativ å fly til CGK (Jakarta og fly derfra med egen billett) hvor Turkish har hatt grei tilgjengelighet fra IST.
    Skal du fly med EVA må du belage deg på å booke 360 dager i forveien når billettene slippes.
    Til BKK er Thai enklest, men de slipper ikke long-haul-billetter til Eurobonus før 180 frem i tid.
     
    XIII liker dette
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,603
    Bonuspoeng:
    293
    Det slippes en del i økonomi, men business innenriks i USA er det ikke flust med...
     
    tmolvik liker dette
  15. Merino

    Merino Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg har allerede bestilt en CT t/r for 2 pax, og ønsker å endre returen. Returen jeg ønsker å bytte til regner jeg med blir sluppet i morgen. Må jeg da ringe CT telefonen (som da er stengt) eller kan jeg ringe vanlig SAS kundeservice for å få endret returen? Hvis jeg kun kan ringe CT telefonen, hvilke alternativer har jeg for å sikre meg returbilletten uten å måtte vente til mandag? :confused:
     
  16. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    373
    Likes mottatt:
    322
    Bonuspoeng:
    63
    Litt avhengig av lengde på flight så er det ikke så farlig med økonomi, men det er fortsatt slik at baggasjeregler etc blir styrt av den intercontinentale flighten sant? Sånn at jeg ikke blir stuck med en vanskelig amerikansk innsjekkingsagent om den første flighten er økonomi? Lounge er vel ok uansett som diamant/SA Gold?
     
    Cumulus liker dette
  17. Merino

    Merino Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Om noen skulle lure på det samme senere, så gikk det fint å booke om via vanlig SAS kundeservice :)
     
    Chrisljo liker dette
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,354
    Likes mottatt:
    19,603
    Bonuspoeng:
    293
    Ja, langreisen skal dekke dette med bagasje, men det er jo alltid en viss risiko for at vedkommende agent ikke er så godt kjent med reglene..

    Lounge funker med Star Gold.
     
    tmolvik liker dette
  19. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,609
    Likes mottatt:
    6,039
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men det begynner å bli en stund siden.

    upload_2023-8-12_15-15-54.png
     
    Last edited: 12. aug 2023
    AirMags, Insomnia4u, Flymunda and 3 others like this.
  20. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,180
    Likes mottatt:
    36,734
    Bonuspoeng:
    293
    Hva legger du i best?

    Best conection og overganger så konemor blir glad?
    Best vin og drikke fordi dere begge liker moden bordeaux?
    Mest privatliv og stor skjerm så du kan gjemme deg litt i kabinen og slappe av?
    Stor seng der du sovner skikkelig?

    alt?
    :)
     
    Cumulus and Insomnia4u like this.

Del denne siden