SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Heisann kjapt spørsmål her: Jeg skal bestille tur ned til BKK i påsken 2024, kan jeg velge hjemtur fra f eks Vietnam? Eller må hjemtur gå fra BKK fordi det er dit jeg flyr til?
     
  2. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,327
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan fint fly hjem fra Vietnam
     
  3. Jebus

    Jebus Medlem

    Innlegg:
    61
    Likes mottatt:
    20
    Bonuspoeng:
    8
    Takker!

    Kjapt spørsmål til her: Hjemtur billetter med Thai er ikke ute enda (slippes jo hver dag nå fremover). Når jeg skal bestille turen min nå, må jeg legge til hjemtur nå, sånn at jeg kan endre hjemtur senere nå biz billetter kommer? Eller kan jeg bestille bare tur til BKK uten hjemtur for å så legge til hjemtur senere uten problem?
     
  4. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,832
    Likes mottatt:
    8,327
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan bestille enveis nå, og så bestille retur når det er tilgjengelig
     
  5. mariusberg89

    mariusberg89 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    490
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Hei, har fått med meg VIE trikset, men det gjelder kun om man booker på sas sine nettsider?

    Så jeg kan ikke ringe inn med dette forsalget og be de endre fra VIE til OSL?
    upload_2023-10-4_19-41-21.png
     
  6. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Funket fint for meg å ringe inn og booke en reise som opprinnelig var funnet fra VIE, og deretter få agenten til å fjerne VIE-FRA og erstatte med OSL-FRA.
     
  7. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er litt forvirret akkurat nå. Jeg har en bonusreise (se innlegg) i februar T/R SCL. Returen går SCL-BOG-BCN-BRU-OSL, og mellomlandingen i BCN er dessverre litt for lang til å være på flyplassen men for kort til å dra inn til byen.

    Jeg fant i dag en alternativ retur BCN-ZRH-OSL, og ringte akkurat SAS Gold-telefonen for å booke om. Først fant agenten ikke den avgangen jeg ba om, og først når jeg insisterte på at jeg satt og så på den på SAS Star Alliance søket dukket den opp hos henne.

    Deretter måtte hun sette meg på vent for å sjekke noe vedrørende prisforskjell på de to rutene, og etter 10-15 minutter kom hun tilbake. Da kunne hun informere meg om at skatter og avgifter på den nye ruten ville være den samme som på den gamle, men at det ville bli en differanse på 86000 eurobonus-poeng (der den nye ruten var den dyrere).

    Jeg kan ikke skjønne at det skal være noen differanse. Vi er 4 reisende med sete + 1 spedbarn, og har betalt 330.000 poeng pluss 2 CT. Jeg var av den oppfatning at standard business-pris T/R Sør-Amerika i *A skulle være 165.000 poeng, uavhengig av hvordan ruten er bygget opp, er ikke det riktig? Kan det være noe tull med hvordan CT er satt opp, eller noe med prising av spedbarn?

    Jeg ville naturlig nok ikke betale de ekstra poengene bare for å få noen timer tidligere retur til Oslo, men var redd for at setene skulle forsvinne. Hun sa hun kunne legge dem til på bookingen min så de ville være holdt av til i morgen, så kunne jeg ringe vanlig kundeservice da. Er dette virkelig mulig?
     
    Last edited: 08. okt 2023
  8. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,353
    Likes mottatt:
    19,588
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er jo åpenbart bare svada... Skal koste det samme, man kan jo mistenke at vedkommende har regnet på for mange segment, oversett at det er 2 CT og rundet opp litt for gøy eller har brukt en kalkulator med et eller to manglende siffer.....
     
    markus liker dette
  9. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Mulig. Fikk egentlig inntrykk av at hun hadde null lyst til å gjøre denne endringen fra starten av, så kanskje hun bare fant opp et vilkårlig beløp for å slippe å gjøre noe?
     
  10. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,353
    Likes mottatt:
    19,588
    Bonuspoeng:
    293
    Null lyst kan jo være fordi hun ikke helt vet hvordan det skal gjøres.. Og med pølsefingre og ekstra segment så blir det jo selvfølgelig merkostnad..

    Ikke at jeg umiddelbart klarer å forklare akkurat summen 86000 dog..
    Infant betaler ikke poeng-pris så lenge de ikke har sete.. Ellers betaler de full pris.
     
    Cumulus liker dette
  11. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,448
    Bonuspoeng:
    93
    Er alle poengene fortsatt gyldige?
    Ved endring rekalkuleres prisen og utgåtte poeng vil måtte erstattes.
     
  12. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg er ganske sikker på det, men er det noen måte jeg kan dobbeltsjekke det?
     
  13. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    2,273
    Bonuspoeng:
    113
    Booket du først via VIE og måtte så ringe på nytt for ny endring? Mao dobbelt opp med gebyrer osv. eller fikk du gjort alt på en gang? Regner med å få en slik om noen dager...
     
  14. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    3,448
    Bonuspoeng:
    93
    De skal kunne se det på skjermene sine. De gangene jeg har gjort endringer, dog på CT-telefonen, har de ofte snakket til seg selv mens de sjekker om CT og poeng fortsatt er gyldige.
     
    Cumulus liker dette
  15. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg gjorde hele bestillingen over telefon. De strøk telefongebyret siden det ikke var mulig å bestille ruten jeg ønsket på nett.
     
  16. Pepsicola

    Pepsicola Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg er ny i gamet, så beklager dumt spørsmål.
    Har fått en CT og tenkte å bestille Oslo - Tokyo neste sommer for 2 voksne og 1 barn.
    Når jeg legger inn reisen på sas.no og velger reise for poeng, så blir totalprisen 1,5 millioner poeng. Hva er det jeg gjør galt? Er det ikke ca 100' EBpoeng for reise Japan?
    Hvordan finner jeg billetter til japan med Star Alliance for eurobonuspoeng??
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    Når du reiser med SAS har du også mulighet for å betale med poeng for en normal billett. Det er da en gitt vekslingskurs mellom kroner og poeng. Det du leter etter er normale bonusbilletter som er markert med en gullprikk. Evt. klikk Filtrer og sorter og endre billettype til "Kun SAS BONUS".

    Dessverre er disse mye vanskeligere å få tak i, spesielt til Tokyo. 2 voksne er mulig, men vanskelig å finne. 2 voksne og 1 barn tror jeg dessverre blir nesten umulig med mindre barnet er under 2 og kan reise som infant. Dette i Business. SAS Go finner du innimellom til tre personer.

    Screenshot 2023-10-09 at 10.37.57.png
     
    Last edited: 09. okt 2023
  18. Pepsicola

    Pepsicola Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Er det noen muligheter for star alliancebilletter? Hvor finner jeg såfall disse?
     
  19. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,171
    Likes mottatt:
    7,510
    Bonuspoeng:
    293
    holmen liker dette
  20. Cumulus

    Cumulus Medlem

    Innlegg:
    181
    Likes mottatt:
    267
    Bonuspoeng:
    63
    Ringte opp igjen i dag, og svenske Tina på kundeservice ordnet opp!

    Hun hadde ikke noen forklaring på hvor de 86.000 poengene kom fra, men fikk i hvert fall byttet ut segmentene uten noe problem eller ekstrakost, ut over de vanlige 150kr per passasjer . Og det beste, setene lå fortsatt reservert fra agenten i går.

    Nå ligger bestillingen til ticketing, så jeg får vel endelig bekreftelse i løpet av dagen.
     
    holmen liker dette

Del denne siden