Hos Star Alliance var det ganske vanlig at man fant billetter f.eks WIE-FRA-XXX men ikke FRA-XXX. Men disse var typisk ikke married, bare satt opp med en "Origin/Destination" begrensning elns. Der gikk det da fint å fjerne WIE og legge på f.eks OSL-FRA
Ok. Jeg lurer da på om kanskje følgende strategi vil funke? 1. Book utreise longhaul uten retur, ikke bruk CT 2. Vent til retur slippes. Ring inn og gjør endring. 3. Før billettering gjøres, legg på feeder i begge retninger 4. Splitt opp i 2+2 og legg på CT 5. Billettere
Er det noen som vet hvor mye man kan endre en CT som er utgått? Jeg har en som går ut i år men mangler retur fortsatt. Håper å lande det i år men greit å vite hva man har å jobbe med
Etter nyttår kan du ikke endre noe som helst uten å miste CT. Du kan fremdeles beholde reisen, men CT forsvinner ved endringer etter nyttår.
Eneste mulighet er hvis det på en schedule change som åpner opp for at du kan gjøre en endring gratis, evt kansellere og få CTen tilbake med noen måneder utvidelse på gyldigheten
Så lenge endringen ikke medfører nytt poengtrekk kan du endre så mye du vil. I ditt tilfelle vil det medføring nytt poengtrekk og dermed vil CTen frafalle. Alt refunderes og trekkes på nytt ved endring i pris.
Om du klarer å legge til hovedleg'et i retur i år, kan du legge til feeder-flight neste år uten å miste CT.
Finnes det en enkel måte å se min omsetting på Amex kortet i 2025? Eller må jeg selv summere fakturaene?
Det skal også stå på nettsiden hvis du klikker på Eurobonus etter å ha logget inn: da får du opp denne:
Det var denne jeg ikke klarte å finne selv pålogget nettsiden. Men skal prøve på PC, mulig nettleser på telefon ikke er min beste venn…
Du kan i prinsippet gjøre om på hele reisen din innenfor samme soner. Det skal ikke trigge nytt poengtrekk. Med andre ord, du kan endre date på eksisterende flight uten at de skal behøve å trekke poeng på ny.
Booking av partnerreiser har jo samme poengpris for barn og voksne, men nå tror jeg ungen har havna i limbo. Barn er 2-11 år. Reisen er i 2026. Søker jeg på voksen+barn og legger inn fødselsdato 23-12-2014, får jeg feilmelding på fødselsdato Søker jeg på 2 voksne og legger inn fødselsdato 23-12-2014, får jeg feilmelding på fødselsdato WTF?
Kjent feil at 11 åringer gir den feilmeldingen. Må ringes inn. Har gått glipp av 2 bookinger fordi jeg ventet på å ringe til support. Helt sykt at det skal være slik...