Jeg er på nippet til å booke en bonusreise med CT med open jaw (retur fra annen by). Har man i tillegg lov til at reisen er open ended? (ulik avreise og ankomst by) Eksempelvis OSL-LHR-ICN, SIN-PAR-CPH-RIX
Nei, du ville ikke fått til denne ruten selv om den startet og sluttet på OSL heller. ICN og SIN er i to forskjellige soner og derfor ikke mulig å kombinere.
Jeg har funnet en reise som starter og slutter på LHR. Selvfølgelig høye avgifter. Går det greit å booke denne, få lagt til feeder flights på telefon og så få refundert prisforskjellen i avgifter, siden jeg kun skal mellomlande på LHR? Er en i det hele tatt garantert feeder flights?
Feeder flights er ikke garantert, men løser seg vanligvis hvis det ikke er tett på avreise. Skatter og avgifter skal rekalkuleres og du får som oftest refundert en del hvis du bytter start fra LHR til OSL.
Kan man legge en betalt leg til en bonusreise for å redusere avgiftene? Fikk feeder til Oslo på hjemreisen, men feeder til LHR var ikke tilgjengelig utenom dagen før med mellomlanding, så jeg bestilte reisen til LHR direkte selv.
Nei. Og, det der er risky business. Håper du har god transfertid i LHR. Jeg brukte over to timer den 4 nov fra terminal 2 til terminal 4
Ofte er feeder dagen før løsningen til bonusreiser (spesielt i biz og long haul). Det er en del av gamet liksom. Selv har jeg det samme på neste års familieferie. Så er det jo lov å håpe på at det skjer en endring å man får lov til å bytte til noe mer overkommelig. Hvis ikke så gjør man det bare. Bedre å ha en sammenhengende reise på en bestilling enn feeder på en egen. Det skjer fort endringer både her og der, og da kan man sitte med skjegget i postkassa tett på, eller i verste fall, under reisen.
Ja det gir mening. Dukket opp en bonusbillett med direktefly dagen før så har fått lagt den til som feeder nå, og får bare bite i det sure eplet mtp å kansellere den jeg bestilte selv (når alt er bekreftet 100% av backoffice). Får se om det blir noen avgifter refundert nå som turen kun går via london, operatøren på tlf trodde ikke det men hun sendte henvendelsen videre. Uansett smart å ha det sammenhengende, var noe jeg glemte helt i farta. Tusen takk for hjelpen!
De fant ingenting, men det er ti måneder til jeg reiser. Men CT går ut i år. Regner med det er slik da at jeg kan ikke legge til feeder flights etter 31. desember i år. Har noen også vært borti at skatter og avgifter doblet seg ved betaling? Hun på CT-telefonen sa at de så kun 4934,- som står på billetten, men på bookingbekreftelsen står det 9868,-.
Du skal kunne legge på feeder, ja. Det krever ikke en rekalkulering av poeng. Er summen bokført? Sjekk hva pdf sier om skatter og avgifter. Har lest at det reserveres dobbelt, men bokfører riktig. Blir det bokført feil så er ikke SAS vanskelige med å refundere så det blir riktig. Det er min erfaring i hvert fall.
Ja, ankom med SK803 9:35. Tok bussen airside. Sikkerhetskontrollen tok evigheter. Foran oss var en drøss med amerikanere.
Nå har SAS stengt døren for at man kan legge til en CT på en eksisterende booking fra en annen konto enn den som ble brukt til å gjøre bookingen. Både jeg og agenten var overrasket over at det ikke gikk lenger. Feks. du booker via egen konto for så å få lagt på samboers CT etterpå. Skal man senere legge til CT må man derfor sørge for at man booker fra riktig konto.
Hadde dette problemet nylig. Ble forsikret om at det ville være mulig ved booking men ingen har klart å få det til i etterkant.
Han sjekket opp og ned internt og jeg var på hold to ganger fordi han heller ikke hadde fått med seg at det var endret. Han leste på et tidspunkt av salesinfo hvor det stod tydelig at det nå kun kunne brukes CT fra brukeren som booket reisen. Det virket til at det nå var blokket i systemet, for måten han hadde gjort på før fungerte ikke lenger. Sånn sett et forståelig sikkerthetstiltak på et vis. Ja. Skulle nå få lagt til CT fra samboers konto (utløp 31/12/2025) på en eksisterende booking gjort via min bruker. Samboeren er medpassasjer på reisen. Det gikk fint å legge til CT fra min bruker, men den var gyldig ut 2026. Jeg har sendt en mail til diamant-mailen om de kan gjøre endringen, eventuelt legge til en ny CT på min bruker og slette den som er på min samboers konto. Dette kan de veldig fint gjøre, så får vi se om viljen er der.