SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. yki

yki Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    apropos det å legge en CT til en eksisterende booking: jeg chatter nå med SAS kunderservice, og de mener at det er tillatt så lenge at "same booking class is available". Gir dette mening? Det er vel ikke slik at de kansellerer og booker på nytt for å legge til en CT?

2. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,092
    Bonuspoeng:
    183
    De vil potensielt slite med å legge til CT på en booking med miksede kabinklasser. En kompetent og villig agent vil klare å gjøre dette manuelt.
    Ellers fremstår svaret du har fått som inkompetanse. CTen gjør ingenting med selve bookingen, kun trekk av poeng.

yki liker dette
  3. yki

yki Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk! Det er ren biz vi snakket om, så tenker jeg du hadde det helt riktig - hun var dessverre ikke helt kompetent

4. Sjark

Sjark Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Har en reise hvor to stk ct er brukt for reise med to barn og to voksne. Nå kan ikke den ene voksne reise. Kan det ene barnet som har billett med voksen som ikke reiser reise med den andre voksne?

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,530
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan ha barn alene på en bonusbooking og foreldre/voksne på en annen. Gjort det selv 2 ganger.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd følgende:

Ringe inn, splitte opp bookingen og ha barnet alene på booking for så å avbestille voksen. Deretter markerer SAS at barnet ikke er UM (unaccompanied minor) og linker til PNR der den andre voksne reiser med.
    (Litt usikker på om det er mulig å splitte en booking der CT er brukt da, men tror ser teknisk sett skal være mulig...)

Sjark and Maggie like this.
  6. Poengrookie

Poengrookie Nytt Medlem

Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Litt off topic, men finnes det en tråd hvor det deles kampanjer, tips, triks etc for "raske" poeng? Så det akkurat var kampanje på ekstra mange poeng med Fjordkraft. Den type ting. Har søkt litt, men finner ikke.

Var nice med 5% Trumf på Meny i november f.eks.

7. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,819
    Bonuspoeng:
    113
    But why???
    se bildene under;
    Biz ledig på 2 forskjellige avganger, MEN kun avgangen til 78000 poeng er mulig å booke med CT.
    De finner heller ikke avgangen til 84000 når jeg ringer inn.
    Og hvorfor forskjellig pris? IMG_0051.jpeg IMG_0052.jpeg IMG_0053.jpeg IMG_0054.jpeg

8. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,092
    Bonuspoeng:
    183
    78,000 er i det minste riktig pris. Det skal ikke være noe til 84,000 i biz fra LON til DXB. Det kan være snakk om spøkelsesseter på den 84k-avgangen. Hva skjer om du prøver å trykke deg videre på denne, kommer du deg til betaling?

kongenamundsen liker dette
  9. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,819
    Bonuspoeng:
    113
    Flere dager det er snakk om, og seff den til 84 de fant på telefonen.
    Men kun ved søk leg for leg.

men skjønner ikke hvor 84 kommer fra heller

kjenner det skal bli et æventyr å kjøre gjennom 5 biz på totalt 8 legs med 3 CT:confused:

tobeornot999, kongenamundsen and btm like this.
  10. Sykkelthor

Sykkelthor Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,283
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har en booking Norge-Nederland-Japan og retur samme vei med KLM, inkl bruk av en CT. Men litt kuriøst (i hvert fall så lenge det kun er ledig i økonomi) ser jeg at Delta er en mulighet for returen. Får man lov til å booke Norge-Nederland-Japan-USA-Norge? Eller må man returnere sammen vei rundt kloden som man kom?

11. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    18
    Hvor sannsynlig tror forumet det er at årets CTer med utløp 31.12 blir forlenget til mars 26 slik som flere tidligere år?

12. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    8,092
    Bonuspoeng:
    183
    Om det er ledig på nett så får man booket det på nett. Mulig du møter en del på telefon som ikke vil godkjenne det da det er brudd på most reasonable routing. Det er flere agenter som ikke har geografien lengst fremme i pannebrasken, så om du instruerer med flyplasskoder så kan det også være det smyger hos noen. På nybooking er nok sjansen større da billetten kan utstedes på direkten. Ved endring er backoffice et ekstra hinder som gjerne slår hardere ned på dette enn agentene selv.

Jeg tipper tilnærmet null prosent.

democomputer and Sykkelthor like this.
  13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,901
    Bonuspoeng:
    183
    Uavhengig av alder på barnet?

14. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,901
    Bonuspoeng:
    183
    Vil si 0 sannsynlighet. Hvorfor skulle de forlenge? I følge SAS er tilgjengelighet helt prima og det bookes som aldri før. Nuvel... muligens innad i Europa

15. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,530
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, altså minor, er minor. SAS må flagge billetten at barnet ikke reiser som unaccompanied minor, linke til foreldrenes PNR. Så skal det gå. Jeg har ikke hørt at de har satt noe aldersgrense der. Gjorde det på en 10 åring sist.

Jeanette liker dette
  16. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,843
    Bonuspoeng:
    293
    Man kan se på det motsatt også.. det var ikke noen større grunn til at de skulle gjøre det ifjor enn iår. Men på et eller annet tidspunkt må de jo stoppe med det der. Ellers så hadde de jo bare endret utløpsdatoen permanent.

17. jesen

jesen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har dette skjedd i årene frem til nå? Er det noe vits å forhøre seg om dette hos sas? Jeg har to som går ut dette året så hadde minsket stressnivået noe.

18. paramberg

paramberg Veteran

Likes mottatt:
    11,113
    Bonuspoeng:
    183
    Det kommer nok ikke til å skje i år. Tidligere år har det vært pandemi og allianse bytte som har vært grunn for å eventuelt tilby det. Det har ikke vært noe vesentlidge hendelser i 2025 som har gjort at man ikke kan få booket seg en tur noen plass.
    Skjer hvert år dette at mange brenner inne med CTer som man har hatt over 1 år på å bruke opp.

Jeanette liker dette
  19. jesen

jesen Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Skjønner, jeg har dessverre ingen gode unnskyldninger for å ikke ha brukt de opp utenom tidsklemma og manglende poeng kanskje

20. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    908
    Bonuspoeng:
    93
    Bare å ta frem popcornet. Folk er overrasket over at 31.12 kommer hvert år:cool::p

Henrik, jgroneng, Jeanette and 3 others like this.

Del denne siden