SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. yki

yki Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    apropos det å legge en CT til en eksisterende booking: jeg chatter nå med SAS kunderservice, og de mener at det er tillatt så lenge at "same booking class is available". Gir dette mening? Det er vel ikke slik at de kansellerer og booker på nytt for å legge til en CT?

2. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,736
    Bonuspoeng:
    183
    De vil potensielt slite med å legge til CT på en booking med miksede kabinklasser. En kompetent og villig agent vil klare å gjøre dette manuelt.
    Ellers fremstår svaret du har fått som inkompetanse. CTen gjør ingenting med selve bookingen, kun trekk av poeng.

yki liker dette
  3. yki

yki Medlem

Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Tusen takk! Det er ren biz vi snakket om, så tenker jeg du hadde det helt riktig - hun var dessverre ikke helt kompetent

4. Sjark

Sjark Medlem

Likes mottatt:
    177
    Bonuspoeng:
    43
    Har en reise hvor to stk ct er brukt for reise med to barn og to voksne. Nå kan ikke den ene voksne reise. Kan det ene barnet som har billett med voksen som ikke reiser reise med den andre voksne?

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,243
    Bonuspoeng:
    93
    Man kan ha barn alene på en bonusbooking og foreldre/voksne på en annen. Gjort det selv 2 ganger.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg prøvd følgende:

Ringe inn, splitte opp bookingen og ha barnet alene på booking for så å avbestille voksen. Deretter markerer SAS at barnet ikke er UM (unaccompanied minor) og linker til PNR der den andre voksne reiser med.
    (Litt usikker på om det er mulig å splitte en booking der CT er brukt da, men tror ser teknisk sett skal være mulig...)

Sjark and Maggie like this.

Del denne siden