Spørsmålet du svarte på gir lite mening hvis hele reisen er i økonomi. Man vet jo at poengprisen må kalkuleres på nytt fordi det er forskjell i poengpris i øko og biz. Hvis en strekning er i biz og resten er i øko, vil ikke det føre til endring av poengris så lenge avreisested og destinasjon er som tidligere(ingen soneendring). Siden poengprisen ikke endres, blir det heller ingen rekalkulering og ingen nytt poengtrekk. Det er dette Trykkern kan utnytte. Så lenge det er mulig å få til en strekning med biz, så betaler han poengpris i biz. Dermed kan en hvilken som helst strekning endres til biz selv om CT har gått ut så lenge poengprisen ikke endres.
Det er jo sant. Utsagnet mitt basert på «minst en strekning i utreise og tilsvarende i hjemreisen» slik at hele reisen trekkes som biz i utgangspunkt.
Uten å vite hva @Trykkern hadde eller ikke hadde bestilt er det jo egentlig ingen som helt vet svaret. Men jeg tolket det slik at han hadde en reise i eco og ville endre den til biz uten å miste CT. Det vil da utløse nytt poengtrekk og CT er tapt om den er utløpt. Vi er enig i det?
Det er altså maks 8 legs tur/retur på bestiling med CT. Er det noe maks på den ene veien? Eller kan det være 6 legs den ene veien og 2 den andre?
En glædens nyhet at SAS har valgt at forlenge 2-4-1 voucher når tilgængeligheden er under den lavest percentil der findes i den statistik/matematiske verden I det tilfælde hvor 2025 voucheren er brugt til tur for 2026, men tur 2026 skal aflyses indenfor de neste par dage, vil voucheren 2025 fremdeles blive forlenget til marts 2026?
I en annen tråd har SAS bekreftet på chat til @Jeanette - som har booket en vei (og sånt sett brukt CT), at hun kan legge til retur innen 31.3. Det garanterer ikke at endringer er mulig, men gjør som hun, send en chatmelding og se om du får positivt svar (ta sceenshot av denne om du får positivt svar..).
Fikk svar om at det kunne løses over telefon, men kom aldri så langt. Fikk booket en reise med utgående CT som ‘garantert’ får schedule change, så da er det ikke så farlig.
Jeg fikk beskjed for et par uker siden, at de forlenger utløpsdatoen på min CT (som gikk ut 31/12-25) med et år. Det er jo hyggelig. Uvanlig? Problemet ellers er at jeg ikke finner noe som helst å bruke den på. Eller de to andre jeg har.
Ahh, du har helt rett. Uansett er det nesten ingenting å bruke den på. Har fulgt med på SAS på release datoene, men det virker ikke som at det slippes noe som helst.
Det virker som beste kilde til bonusbilletter for tiden er Air France kort fram i tid. Det ligger ganske mye ute til forskjellige destinasjoner i januar og februar. Usikker på hva slippmønster er enda og mulig det varierer etter destinasjon, men det virker som det slippes jevnlig et par måneder fram i tid
Nei, jeg ikke fleksibel, jeg ser etter spesifikke reiser på helt spesifikke datoer. Tidligere kunne jeg følge slipp av award seter fra dag til dag. Nå slippes det nada 330 dager før fra SAS.