Mulig jeg tar feil... men mener å huske at Tokyo er en av de destinasjonene som SAS ikke har sluppet bonusbilletter regelmessig til....
Tokyo, Bangkok, Korea. Gitt kostnaden med å bruke Billkill (som akkurat økte), Amex Elite og MC Premium, så er den såpass høy at det er like før jeg ditcher hele opplegget og kjøper billetter i stedet for. Hva skal jeg med EB poeng og CT som bare sitter der? Og elendig tilgjengelig hos SAS? Og resten av ST. Fant seter til BKK neste høst, CDG NBO BKK. Selvfølgelig ikke noe OSL CDG. Jeg er ikke noe glad i omveier. Retur? Vietnam Airlines til dobbel poengpris. Kommer meg til FRA, men ikke noe tilgjengelig FRA (CPH) OSL. Dette er pinlig dårlig.
Noen som har avbestilt en booking gjort med en CT som løper ut 31.12.2025 og så sett at CT’en har blitt forlenget til 31.03?
Har også prøvd å se litt på tilgjengelighet hos partnerflyselskap 330+ dager frem i det siste, men det "slippes" omtrent ingen ting. Mistenker at dette er pga dynamisk prising i ST. Flyselskapene slipper ikke billetter langt frem i tid til de laveste poengprisene (som SAS er villige til å la oss kjøpe for EB), dermed vises ingen tilgjengelighet.
Mangler noen titusenlapper på å nå 150000 i omsetning i år. Hvis jeg lar kortet gå varmt i dag, er jeg da garantert at det havner på 2025?
Gjorde dette akkurat. Fikk ikke forlenget. Chat forklarte at cter forlenget etter 18. des ikke blir forlenget ved kansellering
Spørsmål ad skatter og avgifter: Opprinnelig CT-billett fra London Heathrow til Seoul Incheon kostet 4 500 kr i skatter og avgifter. I dag la jeg til tilknytningsflyvning per telefon OSL—LHR (og LHR—OSL for returen. Dette medførte betaling av enda flere skatter og avgifter på vel 1 200 kr, på toppen av 4 500 kr som allereie betalt. Med tanke på avgiftsnivået for reiser som startar på Heathrow så hadde et venta at eg skulle få refundert nokre kroner (trass i ombookingsgebyret på 750 kr). Kva har eg misforstått?
Jeg betalte nye avgifter, og så fikk jeg tilbake de "gamle". Så jeg mener du skal få tilbake de 4500. Men det kan hende du må purre på SAS om et par uker.
Dette skulle vel kostet 150 kr i gebyr hvis du bare la til feeders? Eller rettere sagt 15 EUR hvis reisen startet i LON. Du skal selvsagt få igjen masse i avgifter for en slik endring.
Har du fått eticket og kvittering? Ved å starte i Oslo skal du få rundt 2000 kr tilbake. 1200 kr høres ut som de har oppgitt beløp for endringsgebyr (15 GBP) + skatter for OSL-LHR t/r bestilt separat (926 NOK), ikke at de har regnet på differansen mellom gammel og ny rute ink. fratrekk av APD.
Takk for svar alle sammen! Jeg ser jeg må sammenligne alle kvitteringer og så sjekke hva som er trukket fra kredittkortet. Så da har man noe å gjøre på nyåret
Nå har stjerneskudddryssene senket seg og undertegnede har fått sett på saker og ting. Det har jo kommet og gått kronasjer så edruelighet måtte til får å få rede på alt. Opprinnelig utgift: 2x 4615 kr (da utreisen var fra London). – Reisen ble seinere endra, som nevnt over... Returnerte kroner: 2x 2856 kr (da utreisen ble endret til å være fra Oslo). – Disse pengene kom en egen "Refund notice" notert som "Fare paid". Ny utgift betalt: 2x 177 kr (samme dag som retur av 2856 kr over). – Dette er spesifisert som "Additional taxes". På samme avregning stod det også "Taxes (paid)" på 1309 kr. Per telefon insisterte SAS-agenten på at jeg totalt skulle betale langt mer enn de 2x 1936 kr som jeg nå har betalt. Så vidt jeg forstod mente agenten at jeg skulle punge ut 2x 6551 kr, men det later til at de som skulle trekke penger og refundere penger har gjort ting noe mer riktig enn det agenten greide å formidle. Forhåpentligvis er jeg nå nærmere en korrekt sum med 2x 1936 kr for tur/retur Oslo–Seoul (via London)?
Ser ut som agenten har klusset litt og har lagt de rekalkulerte skattene for den endrede reisen på toppen av allerede betalte skatter og avgifter og dermed kommet frem til 6,551,-. Om de ikke kjenner til særreglene for UK er det gjerne ulogisk for enkelte agenter at man skal ha en ganske stor tilbakebetaling ved endring som innebærer avreise ex. UK.
Har også opplevd at agenten skulle ha flere tusen mer enn jeg hadde regnet ut, men da det billettene kom ble det riktig. Jeg visste egentlig at agenten tok feil, men jeg svarte ja da hun spurte om det var ok fordi jeg hadde fått lirket til de flygningene jeg ville ha …
Hei! Jeg har et par spørsmål angående disse retningslinjene som står på SAS sine nettsider: You can use an Amex 2-for-1 voucher with SkyTeam partners. You can only use one Amex 2-for-1 voucher per booking (online or via telephone booking) and no booking may include more than two travelers when using the voucher. The voucher can only be used at the time of booking and cannot be retroactively applied to a previously made booking. Stemmer dette i praksis? Kan man ikke legge til CT i etterkant og kan man ikke bestille til flere en to personer i et bestilling der det brukes CT? Jeg har funnet fem billetter i businessclass, men jeg ser at alle forsvinner om man booker kun to av de. Da tenkte jeg at jeg kunne bestille for alle fem, og deretter splitte bestillingene og legge til CT i etterkant. Alternativ kunne jeg tenkt meg å bruke en CT (som gir rabatt til to av personene) i det jeg bestiller til fem personer. Det er det siste forslaget jeg egentlig ønsker å gå for ettersom jeg egentlig ikke har nok poeng til første forslag. Men dersom de nevnte retningslinjene følges så vil ingenting av dette fungere. Jeg er takknemlig om noen av dere vil dele deres erfaringer.
Ring inn og få agenten til å lage en reservasjon for hele reisefølget, for deretter splitte opp før betaling og bruk av CT.
Takk for svar! Dette er en fremgangsmåte som jeg ikke har hørt om før. Men jeg skal teste det når jeg ringer i morgen. Vet du eller noen andre om det fremdeles er umulig å legge til CT på en eksisterende booking når CT kommer fra en annen konto enn den som opprinnelig gjorde bestillingen?