SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,859
    Bonuspoeng:
    183
    Tja, overgang fra SA til ST, men som du sier kan det jo ikke forlenges hvert år :p

2. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,859
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler sterkt på at kundeservice vil forlenge en CT kun fordi du spør. Enten gjør de det for alle eller ingen, med mindre man har en særskilt grunn som utløser forlengelse av CTens gyldighet.

3. Trykkern

Trykkern Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    130
    Bonuspoeng:
    43
    Om jeg booker en reise i økonomi med CT som går ut 31.12.2025, kan den endres til business om det slippes før avreise i november 2026?

4. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,859
    Bonuspoeng:
    183
    Nei for det blir nytt poengtrekk

Trykkern liker dette
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,287
    Bonuspoeng:
    93
    Rapporteres på svensk EB forum på FB at SAS har bekreftet at ubrukt CT forlenges til 31.3, men at offisiell info ikke er kommet ut enda.

6. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,490
    Bonuspoeng:
    293
    Skjønner ikke hvorfor CT skal få utvidet gyldighet?
    Den har allerede minst 12 mnd + 1 dag gyldighet. Det bør da holde?

Jeanette, indahla, kjeeli and 3 others like this.
  7. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    7,824
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi alt for mange i 2025 ikke klarer å passe på seg selv. Det blir heller ikke bedre av at manglende evner på å passe på seg selv ikke får konsekvenser.

Jeg jobbet i butikk i slutten av tenårene. I perioden jeg jobbet det utvidet vi åpningstidene med 1 time (stengte senere på kvelden). Omsetningen økte ikke noe særlig, den største forskjellen var at de som alltid var ute i siste liten 18:55 da vi stengte 19:00, nå kom 19:55 i stedet.

Hvis informasjonen over stemmer, så er det bare å vente til 31.03, så er det de samme (bonus)nissene som klager over at de ikke rakk å få bruke CTen på noe fornuftig.

Selv kastet jeg meg rundt og fikk brukt siste CT, med utløp i år, noen dager før prisendringen intraff på en litt impulsiv/tentative. Takk til SAS for å 'straffe' meg for å prøve å gjøre ting i tide. Det hadde selvsagt vært fordelaktig å ha den CTen til utgangen av mars og kunne booket noe mer håndfast.

Jeanette, Henrik, indahla and 2 others like this.
  8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,666
    Bonuspoeng:
    183
    Regner med SAS gjør dette for å unngå at kapasiteten til kundeservice opptas av bonusbookinger i en periode med mange reisende og røde dager med færre på jobb?

I DNB-tiden var CT gyldig til 15. januar påfølgende år. Da gikk ting ganske mye roligere for seg her sammenlignet med det man samtidig kunne observere på svenske forum med utløp 31/12.

kjeeli, Flymunda and Kjetil L like this.
  9. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,490
    Bonuspoeng:
    293
    Hvorfor ikke da endre utløpsdato til 31/1 på fast basis?

Jeanette, indahla, Eddie47 and 3 others like this.
  10. oddA

oddA Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,376
    Bonuspoeng:
    93
    Spielhaug liker dette
  11. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,705
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ut som en bedre ide ja

interface87 liker dette
  12. JonasHH

JonasHH Medlem

Likes mottatt:
    69
    Bonuspoeng:
    18
    Står på Eurobonusguiden "Merk at dette kun gjelder de kundene som ikke har lykkes med å bestille / bruke sin voucher! Det vil si at dersom du allerede har brukt din voucher kan du ikke regne med å få den forlenget!"
    Klarer ikke å finne noe informasjon fra AMEX/SAS.
    Tolker dette som at CT som har vært brukt på en tur, men avbestilt i løpet av året IKKE får forlenget gyldighet?

13. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,859
    Bonuspoeng:
    183
    Det jeg lurer på er hvorfor SAS ikke offisielt går ut med denne informasjonen på egne kanalen FØR Eurobonusguiden. Forøvrig synes jeg det er merkelig at CT forlenges. Hva er begrunnelsen?

14. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Gjetter de gjør en automatisk forlengelse av alle CT som står ubrukt 31.12. Kan ikke helt forstå at de teknisk skal(eller gidder) gå tilbake å se om en CT har vært brukt på ett eller annet tidspunkt tidligere. De som derimot ønsker å kansellere en reise 01.01 og bruke sin CT om igjen, de får det vrient.

15. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    22,807
    Bonuspoeng:
    293
    Reglene er egentlig klare. CT utløper 31/12. Punktum!
    Hvorfor surre med «vage» regler som blir «lekket» til andre kanaler istedenfor å være klare med hva som gjelder og informere i god tid før eventuelle endringer?
    Hvis det stemmer at forlengelsen kommer, hvorfor komme med det noen få dager før de utløper?
    Det er mye som er feil med dette!

NoLimit, kongenamundsen and holmen like this.
  16. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,458
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke nødvendigvis helt korrekt. Jeg har gjort det to ganger nå, dvs. endre fra øko til biz i feeder-flight uten poengtrekk. Til og med endring av JNB-NBO-AMS-OSL til JNB-AMS-NCE-OSL ikke medførte poengtrekk. Noe har tydeligvis skjedd etter overgang til ST.

Last edited: 13. des 2025 kl 10:48

Del denne siden