SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen her inne som har et godt råd? Jeg fant (nesten) en SkyTeam-bonusreise som jeg ønsket å booke i juni neste år. Med CT. Det var en open jaw. OSL-CPH-ATL i Business med SAS. Og LAS-MAN-OSL med Virgin og SAS. Problemet er at det ikke finnes noen plasser OSL-CPH i Business. Da tenkte jeg at jeg booker den fra CPH. Og så legger jeg til en feeder OSL-CPH etterpå, evt. i Eco. Men det ble stoppet av agenten. Siden feeder må legges på ETTER at resten er booket. Og jeg får ikke booket resten uten OSL-CPH siden dobbel open jaw ikke er tillatt. Agenten sa at det ikke finnes noen muligheter for å få til dette.
    Er det noen som har gode tips? Eller er det umulig?
    Jeg kunne jo ha booket 2 enkeltreiser, til USA og tilbake, men da må jeg ha 2 CT, og det har jeg ikke.

2. Teknolai

Teknolai EBD

Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Akkurat det med dobbel open jaw er det strenge på, så det er vel i praksis umulig å få booket. En mulighet kan være å booke et siste leg OSL-CPH, som du evt kan ta bort når du legger på feeder?

3. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,595
    Bonuspoeng:
    293
    Ring opp igjen og forklar hva du ønsker, og at du vet det er mulig å legge til feeder i annen klasse i ettertid. HUACA virker i blant.

4. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Det går nok ikke. Jeg fant, som sagt, retur LAS-MAN-OSL, men ingen ting til CPH.

5. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg snakket med tre agenter, og alle er krystallklare. Dette er ikke mulig.

6. Sonictravel

Sonictravel Veteran

Likes mottatt:
    40,386
    Bonuspoeng:
    183
    Får du til MAN-CPH i stedet for MAN-OSL så er det kanskje en vei til å lukke dobbelkjeven, for å få booket de lange distansene?

holmen liker dette
  7. ccurrahee

ccurrahee Flyglad!

Likes mottatt:
    40,595
    Bonuspoeng:
    293
    Godt jobbet og synd at den work arounden ikke funker i dette tilfellet. Det gjør jo livet vanskeligere for oss alle.

8. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,933
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å booke OSL-CPH-ATL enveis med Fly Premium og LAS-MAN-OSL med CT?

9. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Som sagt over er det ikke noe ledig til CPH.

10. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Godt forslag, men nå er det ingenting ledig OSL-CPH. Heller ikke via SVG eller BGO.

11. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Da har jeg endelig klart å ordne denne turen. Etter over 3 timer med søking på nettet og 5 telefoner til SAS. Du verden, så mange ubrukelige agenter! Alle var engelsktalende.
    Etter mye søking fant jeg ut at det var ledig i Business OSL-EWR. Så var det å søke videre derfra. Jeg fant da en flight EWR-ATL 3,5 timer senere i First (SAS kaller det Business). Jeg har vært på EWR nok ganger til å vite at immigrasjon og bytte av terminal der kan ta lang tid, så 3,5 timer var bra. Hvis jeg søkte OSL-ATL fikk jeg ikke opp denne forbindelsen. Så jeg ringte:
    Agent 1: Nei, den rutingen er ikke tillatt. Jeg får ikke den opp.
    Agent 2: Ja, jeg får opp den, men det er ikke noe ledig tilbake fra LAS.
    Agent 3: Jeg får opp returen. Og turen til Atlanta, men du må vente 6 timer på EWR.
    Agent 4: Vent og se om det dukker opp noe senere. Du har god tid.
    Agent5: Ei svært hyggelig og kunnskapsrik dame fant det jeg ville ha med en gang. Ingen problem. Noen minutter etter fikk jeg e-post med billettene, og alt var på plass i appen. Jeg gikk inn og valgte seter på de to SAS-flyene, og så gikk jeg på Delta og Virgin og valgte seter gratis der.Men jeg liker ikke at det tok så lang tid og at det kom så mange gale svar fra SAS.

AirMags, Cumulus, Teknolai and 8 others like this.
  12. BamBamBoogey

BamBamBoogey Medlem

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93

Har du funnet ut hva problemet er? Jeg opplever det samme. Flyvningene forsvinner når jeg klikker på CT-en.

13. runarg

runarg Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,034
    Bonuspoeng:
    93
    Den bookingen varte ikke lenge. I dag dukket det opp en bedre rute, også billigere, ved å bruke forslaget til @trygveat Med en liten modifikasjon siden det fortsatt ikke er noe ledig OSL-CPH. Det satser jeg på å få lagt til senere.
    Det endte altså opp med å booke to enkeltreiser.
    Dette er den nye ruta: https://insideflyer.no/forums/threa...r-vanlig-poengreise.9284/page-370#post-616938

biaop and eventyrer like this.
  14. coccifera

coccifera Medlem

Likes mottatt:
    146
    Bonuspoeng:
    33
    Får opp en del gode ruter med China Eastern nå, faktisk lovende tilgjengelighet. Men så ser det ut som det ikke går an å legge på CT? Man kan søke opp rutene uten problem men med en gang man huker av for å bruke CT så forsvinner alle MU-alternativene. Må lure på om de har rett og slett glemt å legge inn MU under listen over SkyTeam-selskap.

Ringte inn og fikk beskjed av agent at hun klarer ikke booke noe heller, med en gang hun velger rutene så forsvinner tilgjengelighet.

Noen andre som har erfaring med China Eastern + CT?

15. Nuvolari

Nuvolari EBD | Gold Star | Scandic L6 | GHA Titanium

Likes mottatt:
    3,468
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen som klarer å booke noe fra China Eastern. Er en pågående feil.

16. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,030
    Bonuspoeng:
    93
    Er en del som har fått booket shorthaul/intra-asia MU. Men alle longhaul feiler med "waitlist closed".

17. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    10,085
    Bonuspoeng:
    183
    Vet du om det gjelder intra-Asia som egen booking, eller i kombinasjon med long-haul-flighter med andre selskap? Feks AF på CDG-PVG og videre med MU på PVG-MNL.

Vet vi noe om hvor langt intra-asia strekker seg?

EDIT:

Et par kjappe datapunkter (feiler/ok ved å gå videre til betalingssiden). Alt er søkt på som enveis, og det er miks av eco og biz. (Ser ikke ut som kabinklasse spiller noen rolle).

LHR-PVG feiler
    PVG-LGW feiler
    PVG-MNL ok
    PVG-BNE feiler
    PVG-DEL ok
    PVG-XIY-PKX-RUH-DXB (hvor de føste to er med MU og de to sistnevnte er med SV) ok
    PVG-RUH feiler
    PVG-MLE feiler (kunne vært et kupp til 50,000 poeng t/r i biz)
    PVG-CMB ok
    PVG-DPS ok

Forstår ikke helt hvorfor det skilles på MLE og CMB (som er samme sone hos SAS)

Last edited: 24. aug 2026 kl 18:29
    Flymunda liker dette
  18. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,030
    Bonuspoeng:
    93
    Usikker, men så noen posta denne feks

upload_2026-8-24_18-1-59.png

Teknolai and Rapolo like this.
  19. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    997
    Bonuspoeng:
    93
    Etter 12 år med Amex har jeg bestemt meg for å si opp. De har vært veldig bra å ha, men nå har reisevanene endret seg.

Er min CT som ikke er brukt enda i fare når jeg sier opp?

Rapolo liker dette
  20. Rapolo

Rapolo Veteran

Likes mottatt:
    10,085
    Bonuspoeng:
    183
    Nei

Skarven liker dette

Del denne siden