SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,442
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg hadde en lignende reise tidligere i år, og vi reiste uten at det ble trukket poeng eller CT. Jeg turte ikke bruke opp den CT’en før reisen var gjennomført, sånn i tilfelle de skulle ringe dagen før avreise. Jeg vet ikke om de gjør slikt, men greit å ha den sikkerheten syntes jeg

Flighter liker dette
  2. larsmagnus

larsmagnus EBG

Likes mottatt:
    89
    Bonuspoeng:
    18
    Hei,
    Flere som sliter med overføring AMEX->SAS om dagen? Har bygd opp 30k EB-poeng liggende på AMEX som ikke overføres, i tillegg fikk jeg e-post for syv dager om at CT er opptjent. Denne er heller ikke tilgjengelig/synlig på SAS sine sider.. Tips?

3. Trent600

Trent600 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    690
    Bonuspoeng:
    93
    Flighter liker dette
  4. interface87

interface87 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,108
    Bonuspoeng:
    93
    Har skjedd meg 3 ganger og aldri blitt trukket. Sitt stille i båten. Så mye tull det er med SKIT og amex, så skulle det bare mangle at vi får noe tilbake.

Flighter liker dette
  5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,511
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis noen skulle lure og ikke vet det fra før, men vet ikke hvorfor dere skulle lure da. Her kommer det uansett. Bekreftet via diamant eposten:

- No go å etterregistrere CT. Knallhardt. Skjer ikke lenger dessverre.

- Kontoen CT skal brukes fra må også være kontoen som poeng trekkes fra. Ingen unntak.

- De fleste vet at SAS kan trekke poeng fra to kontoer når man booker reise. Si du og en kompis reiser sammen og vil ha samme PNR så kan SAS trekke fra hver deres konto. Men pga regelen ovenfor kan ikke SAS trekke poeng fra en konto og CT fra en annen konto (hvis du har CT og kompis poeng som dere vil bruke på en tur).

- De kan trekke poeng fra en konto, og CT + poeng fra en annen konto. Dvs en person betaler full pris, en annen halv pris + CT.

- Det er også bekreftet at de kan trekke 2 CT + poeng. Dvs en CT + halv pris for 1 pers fra en konto og en CT + halv pris for 1 pers fra en annen konto. Men dette er en komplisert prosess og de anbefaler da å booke hver sin reise.

Sånn. Da vet dere det.

Malmo and democomputer like this.
  6. marekz

marekz Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Selv på CT'er som ble opptjent før de gjorde endringen? (Endringen skjedde i November 2025). Jeg har en reise booket før denne endringen, samt CT booket da. Har blitt oppfordret til å booke først og legge på CT siden, og fått det til før. Har forståelse for regelendring, men mener de bør honorere bookinger bestilt innen regelendring.

Kommer nok å prøve agentrulletten her.

7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,511
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Jeg er i samme båt. Booket i september 25 og har 2 CT opptjent før det. Ble tipset om å avvente. Turen er om ca 7 uker. Får ikke lagt på CT dessverre. No go.

De har også sluttet å ha barn på booking alene. Selv om de kobler dem til foreldrenes booking. Det er også en no go lenger. Dessverre.

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    12,442
    Bonuspoeng:
    183
    Så man kan ikke booke enkeltbillett i Skyteam for personer under 18 år? De fortsetter å forbedre…

9. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    4,511
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg prøvde bare en agent. Kranglet nesten med han. For det har jeg fått booket før. Men tror grensa gikk ved 15 år.... uansett, ja slik var nå reglene påstod han. Når jeg sa at jeg har fått det til før, så mente han at det må da ha vært en feil....

10. trygveat

trygveat Veteran

Likes mottatt:
    7,837
    Bonuspoeng:
    183
    Barn over 12 går som voksen, uten at fødselsdato legges inn før innsjekk.

Nordlands and DJasko like this.
  11. Insomnia4u

Insomnia4u Veteran

Likes mottatt:
    2,746
    Bonuspoeng:
    113
    Løsningen ift flere kontoer er jo å ha en poenggruppe sammen. Men litt pes å komme seg ut av den med karantene på 6 mnd og alltid poengtrekk på de eldste poengene.

Men det begynner å bli mange regler og avgifter nå, i tillegg til Amexkort-avgiftene. I tillegg til dårlig tilgjengelighet nærmer det seg snart en grense.

Del denne siden