SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

1. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    6,049
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som nylig har fått til å endre avreisedato på en bonusreise med skyteam med utgått CT og noen utgåtte poeng? Skal jo ikke bli nytt poengtrekk da jeg kun skal endre dato. Årsaken er equipment change til VS coffin class. Men på den andre siden - vi overlever sikkert 8 timer i denne også.

2. magnaral

magnaral Nytt Medlem

Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg forsøker å bestille partnerbilletter med Eurobonus med Air France (tur/retur business til Reunion (RUN) via CDG) og companion ticket.
    Problemet på nettsiden er at avgangene (med bonuspoeng) forsvinner i det man huker av "Companion ticket". Har andre også opplevd dette?

Forsøker deretter å ringe SAS og få dem til å booke manuelt. Alt ser greit ut med tilgjengelighet frem til siste steg når companion ticket skal legges til. Da får agenten opp "redemption blocked" og sier at det er noe galt med companion ticket. Han har visst ok aldri sett noe lignende tidligere. Agenten har imidlertid holdt av reservasjonen (visstnok i 24 timer), slik at jeg kan få rettet opp CT med Amex, som jeg da må ringe. Jeg har mottatt mail med booking ref, men har ikke betalt noe og reisen er ikke billettert.

Amex derimot sier at etter at CT er oversendt fra Amex til SAS (i fjor sommer) er det ikke noe mer de kan gjøre, SAS må ordne opp.

Ny SAS-agent sier at problemet ikke er companion ticket, men at det ikke finnes ledige seter (bare "venteliste" hva nå enn det måtte bety). Personlig tror jeg hun ikke ser tilgjengelighet fordi de setene som var tilgjengelig tidligere nå ligger «holdt av» på meg på booking ref jeg har mottatt.

Bare rot på alle kanter her. Kan det være at CT ikke er gyldig for enkelte destinasjoner eller rutekombinasjoner? Den er opptjent med Amex Elite og skal være uten begrensninger.

Noen tips til hvordan jeg bør håndtere dette videre?

3. coccifera

coccifera Medlem

Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Så det er altså i praksis ikke lenger mulig å bruke CT hvis man er familie på 5? Dritbra

4. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,340
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan bruke 1 CT hvis du er to voksne og tre barn.

5. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,664
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke 2 barn nei. Men var i et annet fora en som prøvde agentruletten og femte agent mot han booke den. Så jeg prøver det neste gang...

6. tommyh

tommyh Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Kort spørsmål. Jeg har en interkontinental reise og hjemreisen er via AMS til CPH. Jeg må uansett legge på en feeder flight til Oslo. Er det mulig å skippe CPH helt og få agenten til å legge på AMS-OSL?
    Hva koster det å få lagt på feeder og bør feeder bli lagt til på utreise og hjemreise samtidig?

7. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    5,664
    Bonuspoeng:
    183
    Legger du på CPH-OSL er det feeder og koster 150 kr per pers. Endrer du direkte AMS-OSL så snakker vi fort en endring som koster 750 kr per pers om det ikke er married segments.

Du bør legge på begge feeder samtidig om mulig, for å kun betale et gebyr. Men det er lurt å legge på feeder straks den dukker opp, ellers kan de bli borte når hjemreise dukker opp feks.

8. sovehue

sovehue Medlem

Likes mottatt:
    677
    Bonuspoeng:
    93
    Kansellerte en reise som jeg glemte at jeg hadde brukt CT for å bestille. CT'en utløpte 31.12.2025. Antar at det bare er å glemme denne nå eller får jeg mulighet til å bruke den igjen?

9. Nuvolari

Nuvolari EBD | Scandic L6 | GHA Titanium | Avis President

Likes mottatt:
    3,340
    Bonuspoeng:
    113
    Den mister du dessverre.

sovehue liker dette

Del denne siden