Noen som nylig har fått til å endre avreisedato på en bonusreise med skyteam med utgått CT og noen utgåtte poeng? Skal jo ikke bli nytt poengtrekk da jeg kun skal endre dato. Årsaken er equipment change til VS coffin class. Men på den andre siden - vi overlever sikkert 8 timer i denne også.
Jeg forsøker å bestille partnerbilletter med Eurobonus med Air France (tur/retur business til Reunion (RUN) via CDG) og companion ticket. Problemet på nettsiden er at avgangene (med bonuspoeng) forsvinner i det man huker av "Companion ticket". Har andre også opplevd dette? Forsøker deretter å ringe SAS og få dem til å booke manuelt. Alt ser greit ut med tilgjengelighet frem til siste steg når companion ticket skal legges til. Da får agenten opp "redemption blocked" og sier at det er noe galt med companion ticket. Han har visst ok aldri sett noe lignende tidligere. Agenten har imidlertid holdt av reservasjonen (visstnok i 24 timer), slik at jeg kan få rettet opp CT med Amex, som jeg da må ringe. Jeg har mottatt mail med booking ref, men har ikke betalt noe og reisen er ikke billettert. Amex derimot sier at etter at CT er oversendt fra Amex til SAS (i fjor sommer) er det ikke noe mer de kan gjøre, SAS må ordne opp. Ny SAS-agent sier at problemet ikke er companion ticket, men at det ikke finnes ledige seter (bare "venteliste" hva nå enn det måtte bety). Personlig tror jeg hun ikke ser tilgjengelighet fordi de setene som var tilgjengelig tidligere nå ligger «holdt av» på meg på booking ref jeg har mottatt. Bare rot på alle kanter her. Kan det være at CT ikke er gyldig for enkelte destinasjoner eller rutekombinasjoner? Den er opptjent med Amex Elite og skal være uten begrensninger. Noen tips til hvordan jeg bør håndtere dette videre?
Ikke 2 barn nei. Men var i et annet fora en som prøvde agentruletten og femte agent mot han booke den. Så jeg prøver det neste gang...
Kort spørsmål. Jeg har en interkontinental reise og hjemreisen er via AMS til CPH. Jeg må uansett legge på en feeder flight til Oslo. Er det mulig å skippe CPH helt og få agenten til å legge på AMS-OSL? Hva koster det å få lagt på feeder og bør feeder bli lagt til på utreise og hjemreise samtidig?
Legger du på CPH-OSL er det feeder og koster 150 kr per pers. Endrer du direkte AMS-OSL så snakker vi fort en endring som koster 750 kr per pers om det ikke er married segments. Du bør legge på begge feeder samtidig om mulig, for å kun betale et gebyr. Men det er lurt å legge på feeder straks den dukker opp, ellers kan de bli borte når hjemreise dukker opp feks.
Kansellerte en reise som jeg glemte at jeg hadde brukt CT for å bestille. CT'en utløpte 31.12.2025. Antar at det bare er å glemme denne nå eller får jeg mulighet til å bruke den igjen?
Hei alle. Har en CT reise til Panama hvor vi skulle ha reist Oslo-Arn-Ams med SK i Biz. SAS har kansellert disse flightene men ser det er ledig på direkte flighten men da i økonomi. Har kontaktet SAS men de sier det ikke lar seg gjøre. noen med erfaringer?
Her trengs det mer info. Hvor lenge er det til du skulle reist? Hvis det er i løpet av døgn eller noe så har du krav på omtrent hva som helst, hvis det er under to uker til har du gode rettigheter og hvis det er mer enn to uker er det litt annerledes.
Man har de samme rettighetene uavhengig av hvor lenge det er til avreise. Retten til omruting er ubetinget. Problemet er at SAS vegrer/nekter å booke noe annet en bonusbilletter når det er lenge til avreise. Siden det er SAS som selv har kansellert er min erfaring at det er enklere å få dem til å frigi seter om det ikke er ledige bonusbilletter.
Det er sant, men hvor fullmaktene er, er litt forskjellig. Lurer på om det er fra innsjekk åpner så tar flyselskapet som faktisk flyr over billetten. Akkurat her er SAS uansett parten som til slutt må ta ansvar.
Hei igjen og takk for svar. Beklager litt lite info, men er på ferie og var på vei ut døra Reisen finner sted i September, og har bedt sas om å frigjøre seter på direkteflighten Osl-Ams da det ikke er ledig bonusseter i Biz, men ledig på Eco, noe de ikke var villige til. De kunne heller ikke nedgradere billettene til Eco pga policy. Den ruta som nå er lagt frem, er en routing som gjør at vi mister flyet fra Ams. Alternativt var det ledig med KLM dagen før til AMS i Biz, men gir utfordringer på hjemmebane. SAS sa de ville dekke overnatting. Må jeg prøve agent-rulletten, eller bare booke dagen før i håp om at det åpner seg ledig den dagen vi skulle ha reist? Har vel 14 dager å bestemme oss på…
Er det ledig bonus bill i øko osl-ams? OSL-AMS i øko som feeder kan legges til en eksisterende reise AMS-XYZ i business. Da er det bare å ringe igjen.
Hei igjen.. Etter den tredje 30 minutterssamtalen med sas ( Både EBD og CT telefonen) så fikk jeg endelig hjelp av en svensk hyggelig dame som ordnet opp… Hun så også at det var ledig Eco Osl-Ams, men poengterte at jeg var jo EBD, så hun fikset Biz på denne også. De 2 første var engelsktalende, så forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ordne for dem, når de skandinaviske ordner
What? Hun åpnet en bonus biz til deg? Det er i såfall helt ny praksis. Om dette er en ny EBD fordel er det helt fantastisk.
Han skulle jo fly OSL-ARN-AMS i biz i utgangspunktet. Her er det nok bare en agent som har gjort jobben sin.