Hei Har fått en åpning FRA - PEK - BKK og FRA - BOM - BKK... Er det krav om transittvisum om man reiser via BOM (India)?
BOM er forresten uaktuelt, flyet går så tidlig at da kan vi like gjerne reise via MUC kvelden før. Det spørs om PEK blir for tidlig og, avgang fra Norge innebærer avkortet arbeidsdag, blir neppe godkjent hos styrelsen hjemme.
Hmmm, hva tenker du på da? Er vel ikke noe forskjell med transit i BOM i stedet for PEK? Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
Det funker uansett ikke med hverken BOM eller PEK ettersom begge fordrer at vi reiser fra Oslo torsdag morgen. Da kunne vi like gjerne tatt onsdag kveld fra MUC. Har ikke nok ferie!
Det er helt korrekt.... Men skjønner fremdeles ikke hva du mener. FRA-BOM-BKK er da en helt ok routing, BOM blir jo bare en transit i "billigere" sone? Så lenge man reiser direkte fra BOM til destinasjons sone (south east asia)
Å, ok, da skjønner jeg. Var redd det var noe jeg virkelig ikke hadde fått med meg Er det helt firkantet med tanke på transit i forskjellige soner på tur og retur? Og hvis det er tilfelle, gjelder det bare CT?
Apropos ruten flere her inne nå har ordnet seg til Asia via storebror i vest - er det noe som tilsier da at følgende rute ikke skulle gå i F? OSL-FRA-HND/NRT-LAX LAX-ICN-FRA-OSL
Vil Tallinn akseptere et stopp i ZRH, når man har avreise fra MUC eller FRA i LH F? Feks. OSL-ZRH-MUC-XXX. Kunne tenke meg å teste den nye First-loungen til Swiss. Vil de være mer negative dersom det er ledig direkte OSL-MUC i passende tid?
I teori kan du vel bli hentet og kjørt til fly/ lounge både i Zürich og Wien med dagsfersk F billett. Jeg forsøkte å få min kollega til å route via VIE når han skulle ut, men da sa visst Tallinn nei av en eller annen grunn..