Jeg er ganske sikker på at du mener CGK (Jakarta) og ikke CKG men ja, har lest at det mulig å F mellom SIN og CKG! Skal visst være en utrolig bra F lounge (Private room) i SIN.
Ja, skrev feil CGK Men er den ruten jeg har satt opp gyldig? HKG og ICN er jo i samme transitsone? Men er kanskje et problem å fly via CGK til ICN?
Dette går ikke. Du har to stopp i transittsone, både HKG og ICN. Merk du kan fly UA F mellom HKG og SIN, så i dette tilfelle kan du droppe ICN på utreisen. Returen burde nok gå SIN-CGK ICN-FRA, selv om jeg ikke er 100% sikker. Forøvrig en veldig bra rute om det funker
Takk for raskt svar Ok, da dropper jeg ICN på utreisen. Grunnen til at dette da vil kunne fungere på hjemreisen er at jeg da kun har 1 stopp i CGK i en sone og 1 stopp ICN i en annen sone? Du nevner UA F mellom HKG og SIN. Jeg har hørt at UA ikke er det beste valget, er det noen andre alternativer her hvis jeg skal fly fra HKG og med F? Kan jeg f.eks fly fra HKG til BKK på utreisen med TG F og deretter BKK til SIN? Grunnen til jeg spør er jo at BKK er i en annen sone enn HKG?
Prinsippet er enkelt. Du flyr slik: avreisesone --> transittsone --> målsone Europa --> far east --> south east asia ICN og HKG er i samme sone SIN, JGK og BKK er i samme sone Du skal nok få booket FRA-HKG-BKK-SIN + SIN-CGK-ICN-FRA. UA F er nok ikke en stor høydare, men jeg tenker samtidig at man skal ikke avskrive det før man har prøvd. Det er bare et par timer, og F er F tenker jeg, bedre enn eco og de fleste biz uansett. Om ikke annet, setet er mye bedre. Vil si at ruten FRA-HKG-BKK-SIN-CGK-ICN-FRA er ganske smart. Du får mye for p(o)engene om du planlegger riktig. Eneste måten å forbedre på må vel være å fly FRA-TYO-SIN-CGK-ICN-FRA for å sikre ANA F istedenfor UA F. CGK-ICN er en 7 timers nattflyvning så sover man godt sparer man seg kanskje også for hotell
Flott ANA flyr også til BKK men jeg ser at TG flyr med en A380 på ruten HKG til BKK med F kabin så da får jeg muligheten til å prøve TG F. Så er jeg heldig får jeg LH F, TG F, SQ F og OZ F på denne turen Hvilken destinasjon av HKG og TYO/HND tror du det er størst sjanse til å få LH F 2 uker før? Igjen takk for alle gode tips!
ANA flyr ikke F til BKK. Jeg tror jeg ville valgt ANA F over Thai F, men det er jo selvfølgelig en vurderingssak. Thai flyr forøvrig F fra TYO til BKK også, både med 747 og 380. Hva som er mest sannsynlig med LH F vil jeg ikke si noe om, men om det ikke er veldig lenge til du skal reise kan du sjekke hvor mye som er tilgjengelig av seter og satse på der det er flest. Det er forøvrig flere avganger til TYO enn HKG som kanskje kan gi et utslag.
Tviler på at du får LH F, TG F, SQ F og OZ F på en tur. Det er dessverre slik at om et selskap flyr til en destinasjon så betyr ikke det at de slipper seter til denne destinasjonen i den klassen du ønsker. Du må nesten velge mellom to av disse tre LH, OZ og TG. SQ klarer du nok å lure inn også. Reiser du i mars eller sener så hadde jeg valgt følgende: LH til Tokyo, ANA i F videre til SIN(vanskelig å finne to seter), så til CGK med SQ tur retur. (CGK er da destinasjonen). Retur med OS i C opp til ICN og med OS i F tilbake til FRA. Vil du droppe OS med F suits, så kan du fly Thai i C opp til BKK og TG F tilbake til Europa. Sjekk linken under for å se hvilke F router som er tilgjengelig. https://insideflyer.no/forums/threads/f-ruter-som-kan-bookes-med-eurobonus.6578/
Hei, Jeg reiser aleine. Jeg sjekket en dato i begynnelsen av neste år på united.com og jeg fant tilgjengelige plasser fra osl-fra-hnd-bkk-sin. Jeg kan ikke ha CGK som endepunkt siden jeg skal bo noen dager i Singapore. Jeg fant også ruting fra CGK-ICN-FRA-OSL. Takk for linken du sendte meg. CGK-ICN er da i C klasse. Men jeg kan ikke finne noen tilgjengelighet mellom SIN og CGK med SQ. Jeg prøvde mange ulike datoer og jeg får kun opp TG via BKK til CGK. Er det kanskje slik at SQ ikke slipper reward billetter på denne ruten lenger? Ser ut som de ikke flyr med 777-200 lenger med F klasse? Da er det kun 777-300 og A350-900 med F som vi ikke kan booke? Eller er det slil at reward plasser ikke vises på United.com for SQ? Hvis jeg får til SIN-CGK så er dette faktisk en ruting som er gjennomførbar. Det er ANA mellom FRA - HND men her vil jeg jo følge med 2 uker før for mulighet til å bytte til LH F.
Burde være fult mulig på rute som nevnt ovenfor. Åpenbart trenger man litt flaks men SIN-CGK er det plenty med seter. CGK-ICN (OZ C) fant jeg på første søk. ICN-FRA er det "alltid" Jeg tenker at dette faktisk er en svært god mulighet.
Har du et eksempel på en dato der du fant SQ F fra SIN til CGK? Hvilket verktøy brukte du for å finne denne tilgjengeligheten? Har som kjent søkt masse på united.com uten å finne annet enn TG. Som Are sier er denne rutingen da fullt mulig. Jeg har funnet god tilgjengelighet utenom SIN-CGK. Da blir det F i LH, TG, SQ og OZ
Denne kom akkurat på NTB: Flygerne i Lufthansa gjenopptar streiken tirsdag og onsdag, opplyser pulotforeningen Cockpit ifølge NTB. Den fire dager lange streiken ble avsluttet søndag, men gjenopptas altså til uken.
Du har helt rett Are, bare jeg som hadde hengt meg opp i ANA F Den stod jo ikke i listen. Så eksemplet du la frem først nå : FRA-HKG-BKK-SIN SIN-CGK-ICN-FRA. Han har også mulighet til å fly følgende FRA-HND/NRT-BKK-SIN. Da får han ca 7 timer 20min i Thai F kontra 2:45 fra HKG, men det er dere klar over begge to Ser nesten ut som Det er best tilgjengelighet med C til Tokyo. Og da har man jo mulighet til fly ANA C om ikke Lufthansa åpner opp F. Hadde hvertfall booket til den destinasjonen som kunne tilby C i første omgang for å brenne av poeng i Longhaul Eco blir surt. Har kun letet i perioden jan-mars.
Jeg kommer nok til å booke ANA F mellom FRA og HND og deretter TG F til BKK. Jeg har da TG C fra BKK til SIN. Får tilgang til Orchid First Class loungen i BKK siden jeg har TG F inngående og TG C international utgående I tillegg får jeg da prøve SQ First Class treatment i SIN med Private Room Hva blir ca avgiftene for en slik tur trur dere for 1 person?
Begynner å bli bekymret for denne. Jeg er på vei inn i 14-dagersvinduet for LH F, og må i tilfelle gi fra meg plasser på "trygge" (ikke-streikende) selskaper. Noen som har erfaring med streik og LH F-award? Problemet er også at det ikke er så mye annet enn LH som flyr F til min destinasjon, så ombooking kan fort bli vanskelig.