Det er kjøpedato som gjelder. Jeg får min årsavgift i mars/april og CT er fortsatt 1.januar til 1.januar Og ja, paypal kjøp gjelder. EDIT: Der var jeg litt sein
Ja, det var slik jeg trodde. Forskjell på CT opptjeningsperiode og periode for årsavgift på selve Amex kortet. Men bestiller man nytt Amex kort i slutten av desember vil jo disse periodene være ganske like.
Fikk booket dette i dag: OSL-ZRH SK C ZRH-MUC LX C MUC-MEX LH F Ekstra stopp i ZRH ga rødt lys i Tallins bookingsystem, men etter litt overtalelse ga de etter, som en "one-time only exception". De mente dette egentlig var to stopp i transittsone (selv om både OSL, ZRH og MUC er i Europe?). Mulig Skandinavia regnes som en egen "avreisesone"? Uansett, da er det duket for den nye F-loungen til Swiss! Det ble forresten også sagt at fra neste år er CT'ene gjeldende 15 dager inn i det nye året. Altså CT opptjent i 2016 kan ha retur frem til 15.01.2018, også på Star Alliance. Det gjør jo julereiser en del enklere. Åpning for open jaw lå det ikke an til.
Det er jeg sikker på at du kan forhandle deg til å få løst. Det er jo veldig interessant at de gjør det. Jeg fikk, under tvil (?), booke OSL-TXL-IST sist og nå CPH-FRS-LIS (uten spørsmål). Min kollega forsøkte det samme som deg, ARN-VIE-FRA, men det ble ikke godtatt. Veldig vanskelig å forutse disse reglene..
Har du sjekket at du kommer inn hos LX F-Lounge med ticket utstedt av SK? De har hatt noen helt syke regler om at billetten foruten om å være LX/LH F i tillegg må ha ticket nr fra LX/LH.
Hei! Jeg har nå bestilt følgende reise: Tur, 21/02-17 Oslo - Heathrow kl.0750-0920 (Sas plus) Heathrow - Calgary kl. 1325-1525 (Air Canada biz) Retur, 28/02-17 Calgary-Vancouver kl. 1615-1651 (Air Canada Eco) Vancouver - London kl. 1800-11.20 (Air Canada biz) Heathrow - Oslo kl. 1535-1845 (Sas plus) Er det noen som har bedre løsninger på Oslo-Calgary enn ovennevnte? En dag pluss minus i reisedag går bra. Er EBG og har en del mer poeng på lur. Håper noen har noen tips/forslag
Spennende forslag! Det skal jeg sjekke ut. Et halvt døgn i LH F er vel kanskje ikke det verste man kan tenke seg
Vil faktisk se for meg at det er i andre enden av skalaen Litt vanskelig å planlegge for MEX, nedtur om det ikke åpnes F. Du kan jo også se på mulighetene for å fly f.eks. Turkish til Panama City og videre derfra til XXX og derfra til Calgary. Calgary kan du nå via en rekke flyplasser i USA, se liste her: https://en.wikipedia.org/wiki/Calgary_International_Airport
Hmm, nei det har jeg ikke. Noen andre som har erfart det? Er jo utrolig rart hvis det er sånn. Jeg får prøve å spille dum i tilfelle, og si at vi har rutet om ZRH kun pga det som står om tilgang på nettsiden til Swiss Edit: Ser ut som det som hvertfall har vært ekskludert er code share-flyvninger. "codeshare passengers (holding a ticket with a marketing code other than the LX code) do not have access to the SWISS First Class Lounges when travelling SWISS First." CT-billettene er hvertfall ikke booket som code share, men på 117 istedenfor 220. Forhåpentligvis bør det gå bra. Ser andre har fått tilgang på award-billetter fra Air Canada feks.
Kan ikke helt se hva slags business case som sier dette er smart. Egentlig ganske skummelt at det er så mye crossover codeshare mellom UA, LX og LH.
Mener det er endel rapporter på Flyertalk osv. Ble jo ramaskrik når folk ikke kom inn, men LX sto på sitt. Som Are sier er det en helt idiotisk forretningsmodell, siden folk som har betalt 60K+ for billetten med UA-coshare da ikke får tilgang til First loungen, enda LX får pengene...De liker prisipper i Tyskland og Sveits gitt..
Du har rett Insomnia4u, jeg fikk lest meg opp litt. Mange som klager på dette, men Swiss står visst veldig fast på at code share ikke gir tilgang. Så hvis man flyr 'UA XXX operated by LX' er det no-go. Utrolig merkelig - dette er jo fullprisbilletter i F. Billettnummer derimot har det vært litt frem og tilbake på, men det er visst ikke like strengt om man flyr LH F som LX F. Flere melder om at det går greit med LH F award utstedt på 'fremmed' billettnummer. Et triks var likevel å bruke boarding pass på mobil, hvor billettnummer med 117 ikke synes. Skal gi en tilbakemelding på hvordan det går, hvis flere vil prøve en liknende omvei.
Så om man har swiss billett men ua metall får man tilgang? Tåpelig opplegg dette med å ekskludere partnere fra sine F lounger i det hele. Hvor mange passasjerer vil det være som flyr F ut fra ZRH, FRA etc om dagen? Er vel ikke snakk om at de løper ned dørene akkurat..
Ikke sant, helt ute Sakset fra OMAT kommentarfelt: "..I would just warn everyone that SWISS is incredibly stingy with lounges, and seem to vacillate on the rules. I was flying Swiss J to FRA, and then Lufthansa F to LAX (United mileage ticket), and SWISS would absolutely NOT let me in the first class lounge. They told me that my ticket number indicated a United ticket, and therefore there was no way I enter the lounge. I reminded them I was flying Lufthansa First that day, and they said it just won’t happen because the ticket was issued on United stock. The lady even called a colleague and confirmed. I also looked it up online and saw a lot of reports on this" Kilde: http://onemileatatime.boardingarea....11/27/swiss-first-class-lounge-zurich-review/ United eller SAS billettnr blir vel det samme?
Beklager, har ikke fått lest gjennom alle 86 sidene, men har bare ett spørsmål: Er det mulig å booke CT gratis for meg selv? Uten bruk av cash eller EB poeng?
Takk for hjelpen! Ett til, kan jeg kjøpe en vanlig billett og ta med kona på CT? Eller MÅ jeg selv reise på EB billett for å bruke CT på henne?