SAS Amex Companion Ticket (CT) - Q & A

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av Jørgen, 14. april 2015.

  1. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, hun kan reise på CT alene :)
     
  2. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Takk!
    Veldig bra, da fungerer CT privilegiet som en "to for prisen av en". Jeg har lest gjennom reglene og oppfattet det sånn at jeg måtte bestille bonusreise for å ta henne med på CT.
    Jeg opptjener ikke EB i jobben, kun via privatreise og kortbruk, så det å komme opp til 100 (140) 000 poeng for langturer tar sin tid.
     
  3. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Forbanna Amex er nede i dag. Fikk ikke betalt ved utsjekk Radisson blu oSL. Helt krise at Amex et nede i timesvis..
     
  4. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Skjer jo dessverre fra tid til annen, ikke bare med amex :(
     
  5. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Hmm, jeg hadde problemer i går med Amex. Brukte Mastercard men det fungerte heller ikke.
     
  6. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,180
    Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    113
    Merk at du må bruke dine poeng/CT. du kan ikke ta fra hennes konto og bruke din CT ;)
     
  7. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    ?
    Spørsmålet var om jeg kan kjøpe en fullprisbillett og ta kona med på CT gratis?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan du ikke. Du kan bruke dine EB poeng og CT for å få henne en billett, men du må betale noen kroner i gebyrer og "avgifter@. Nesten gratis, men ikke helt.
    Vær oppmerksom på at du ikke er garantert billett som betales på denne måten. Avhengig av destinasjon, tidspunt og bookingklasse.
     
  9. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, det er jeg klar over. vi har booket langrutetur til sommeren med TG C class ved å bruke mine EB poeng for meg, og (min) CT for henne. 4700 kr totalt. Kundeservice var ultraeffektive med å finne en rute som passet oss perfekt på de dagene vi ville reise.
    Men da er det sånn at jeg MÅ reise på EB poeng for å kunne bruke CT for henne. Har det vært noen endringer på dette i det siste?
     
    Last edited: 02. des 2016
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Det har ikke jeg hørt noe om. Merkelig... Det må jo bli to separate billetter, kan det være at de misforstår deg og tror at du vil være på samme billett?
     
  11. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    Nei, ikke noen misforståelse. De booket CT først i hennes navn, deretter meg med 140000 EB poeng på samme flight.

    Dette tolker jeg (og tydeligvis kundeservice) sånn at jag kan fly på mine EB poeng (full bonusbetaling), og hun gratis på CT.
    Så lurte jeg på om det var mulig for meg å betale en billett og ta henne med på CT, noe som er tilnærmet samme situasjon.
    Må kanskje ta dette spørsmålet med medlemsservice.
     
  12. Chrisbgg

    Chrisbgg Veteran

    Innlegg:
    1,611
    Likes mottatt:
    2,657
    Bonuspoeng:
    113
    Companion Ticket MÅ brukes i kombinasjon med poeng. Ikke som en gratis billett når du selv skal fly..

    C
     
  13. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kommet over at vanlig bankkort ikke fungerer, men da kan man alltids kjøre manuell løsning på Visa delen såvidt jeg husker. AMEX burde også kjørt en manuell løsning fremfor å avvise betalinger, de må jo gå glipp en mye omsetning samt irritere en del kunder.

    Selv ble jeg mest irritert fordi jeg har klippet Diners nylig og ikke hadde Shell MC med meg, kun Trumf Visa med sine lusne 0,5%. Sånn er det når man er ivrig på poensankingen :)
     
  14. aha

    aha Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Hei! Er på CT tur nå til Buenos Aires, reiste 19/11. Har retur 5/12, via Istanbul og 42 timer til KRS. Ser at det nå er tilgjengelig billetter på Lufthansa på denne dato, med kun 20 timers flight. Ringte nettopp Tallin, men blir nektet å booke om. Hun påstår at fristen for dette er gått ut, og at jeg måtte gjort det senest 18/11! Er dette korrekt? Normale billetter kan jo bookes om på returen selv om utreisen er foretatt. Er utrolig takknemlig om noen kan hjelpe meg, slik at vi får endret dette. Evt bekreftet at CT har en slik begrensing.
     
  15. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Tror nok det stemmer, 24timer før utreise er fristen for å avbestille eller endre en reise.
    Hentet fra første siden i denne tråden:
    Q: Kan jeg avbestille/endre billetten?
    A: Ja. Frem til inntil 1 arbeidsdag før utreise kan du endre (mot gebyr 150,- pr. pers) og avbestille (gratis). Endring er ikke mulig etter avreise.
     
  16. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    298
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Det er Eurobonus-billetter som har begrensningen om at billetten senest kan avbestilles eller endres 24 timer før utreisen (i praksis dagen før, ikke nødvendigvis 24t), det er uavhengig av CT.
     
  17. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,547
    Likes mottatt:
    4,226
    Bonuspoeng:
    113
    CT billetter kan ikke endres etter reisen er påbegynt
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,335
    Likes mottatt:
    19,544
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror du glemte å lese hva jeg skrev tidligere.
    CT gir deg 50% rabatt på bonusreise.
    Være seg om du flyr Oslo-Bergen alene i Go til 10 000 poeng eller Oslo-Hawaii i førsteklasse til 240 000 poeng.

    Kjøper du reisen til en person betaler du 50% av kostnaden, hhv 5 000 poeng eller 120 000 poeng.
    Kjøper du reisen til to personer betaler du 50% av kostnaden, hhv 10 000 poeng eller 240 000 poeng.

    Kjøper du for tre personer kan du ikke bruke CT.
     
  19. Omaniac

    Omaniac Aktivt Medlem

    Innlegg:
    343
    Likes mottatt:
    254
    Bonuspoeng:
    63
    ja, det blir for to stykker, én gratis (CT) og én som betaler fullt ut med EB. Bare en annen måte å se det på.
    Hadde de tillatt en fullpris og en CT så ville det gitt mere penger i kassa, men det går ikke.
    Takk!
    God helg!
     
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    EB-billetter og CT-billetter kan dessverre ikke endres etter utreise. Står helt tydelig i reglene.
     

Del denne siden