Hei Bestilte nettopp CT fra Norge til Dubai for meg og min far. Jeg bor i Bergen og skulle gjerne hatt billetten herfra, men foreldrene mine bor i Oslo. Spurte når jeg bestilte om det var mulig å starte fra forskjellige byer, men det gikk ikke dersom det var andre flyselskaper enn SAS ble jeg da fortalt. Han jeg snakket med var veldig hyggelig og spurte sjefen sin og greier. Så måtte da bestille reisen fra Oslo for begge to, så kjøpte jeg en t/r Oslo-Bergen for nye 10k poeng. Noe jeg syntes var noe irriterende, men sånn var reglene. Det jeg lurer på er om jeg hadde bestilt begge to fra Bergen og innom Oslo før turen gikk videre til Dubai, kunne min far ha hoppet på i Oslo, og latt være å sjekke inn i Bergen? mvh Petter
Gjør du dette blir reisen hans kansellert. Er dessverre i samme situasjon selv, irriterende hver gang å måtte ta posisjoneringsflight.
Litt frustrasjon på en lørdag: ....etter 10 minutter venting kommer jeg frem til callsenteret. Har tenkt å bruke CT + kjøpe billetter til Thailand i Påskeferien. På United.com og i KVSTool er det tilgjengelighet på 2 business seter både fra CPH, BRU og FRA .........men klarer de å finne noen av dem - nei. Selv ikke om jeg spesifiserer enkelt flights segment for segment. På hjemreisen finner de det samme som meg. Dette skjedde i fjor også - da opplevde jeg at jeg kan (og til og med booke) et enkelt segment med SAS som har ledig bonussete - men de kan ikke finne det i Tallin. Hva gjør man ? ....prøver igjen til uka ?
Er de miles som oppgis på United sin "award search webside" av samme verdi som Eurobonuspoeng? Ergo er en bonusreise oppgitt til 85k miles så er det det samme som 85000 Eurobonus poeng?
Nei. Dette er milesuttaket i United sitt kundeloyalitetsprogram. Hvis du er EB medlem å skal bruke poengene der er det SAS sine regner for uttak som gjelder.
Har noen forsøkt å booke vanlig bonusbillett og etterpå legge inn CT på samme rute? Eks: Jeg har en plan for sommer 2017, men CT kommer først til våren. Om jeg booker dette nå, får jeg refundert halve beløpet når CT kommer?
Synes også å huske dette, men greit å få det bekreftet av noen som har gjort det Lurer på om dette også kan brukes for å omgå open-jaw problematikken...
Men ikke si det høyt Det burde fungere om man forsøker agent-roulette. Rett og slett fordi det ikke er noe i systemet som gir feil når du booker open-jaw (meg bekjent).
Skrev her tidligere om mitt forsøk på å booke CT-tur til Auckland. Etter først å ha booket en mindre gunstig reise med blant annet Air China, dukket det opp noe litt bedre. Per nå ser reisen slik ut: 5. jan 1000-1120 BGO-CPH SAS Plus 5. jan 1245-1415 CPH-FRA LH Biz 5. jan 1750-1305+1 FRA-HND LH Biz 6. jan 1830-0900+1 NRT-AKL Air New Zealand Biz 21. jan 0115-0805 AKL-NRT Air New Zealand Biz 21. jan 1100-1515 NRT-BRU ANA Biz 22. jan 1500-1710 BRU-OSL (dette er et uvesentlig segment, da jeg planlegger å hoppe av i Brussel for å dra rett til London på fotballkamp og konsert på søndagen. Litt greit bare at jeg klarte å holde meg innenfor CT-reglene med 15 min... ) Jeg har på nærmere 30 alerts på expertflyer, men det er særlig to flights jeg virkerlig hadde lyst skulle dukke opp; DUS-NRT eller BRU-NRT. Dette fordi ANA Biz frister veldig mye mer enn LH Biz (har prøvd dette produktet før, og det er helt greit, verken mer eller mindre), samt å slippe å måtte flytte meg fra HND til NRT. Nå er det ledig på DUS-NRT 5. jan 2005-1535+1 med ANA biz !! Bare å be til høyere makter om at det holder seg ledig til i morgen tidlig da jeg ringer Tallinn... Så spør jeg dere; jeg anser denne routingen for å være bortimot 100% optimal for biz-klasse til New Zealand. Her har jeg 4 long-hauls, og alle i biz i ANA og Air New Zealand, som er to av de definitivt beste i *A. I tillegg er det i mine øyne perfekte transittider. Med dette i bakhodet, er det verdt å skifte til LH F på veien ut til HND hvis det dukker opp? Hva hvis jeg klarer å få LH F på veien ut + ANA F på veien hjem? Problemet er at både LH og ANA flyr F kun til/fra HND til Europa, og ikke NRT Jeg er avhengig av NRT, siden det er kun der NZ flyr fra. Det er gjerne ikke et stort problem, men det er litt hassle å måtte skifte flyplass. Jeg har veldig mye planer på relativt kort tid i NZ, så er i utgangspunktet mest ivrig på å komme meg dit raskest mulig, og ikke denne gang ha lange "stopovers" på veien. Hva sier dere?
Vil tro å det skal være rimelig god sjangs å få seg LH F 14 dager før, men ANA F så har du vel nesten like god sjangs som å vinne i Lotto. Og da snakker vi en rimelig god slump med ekstra poeng(30k per pers med CT) for en leg med F, mulig der er verdt det, men er litt surt, når man med sikkerhet hadde fått 4 F legg for samme pris, hadde man bare vært tidligere ute, men skulle ANA F dukke opp så er det bare å hive seg over telefonen.
ANA F er ledig det. HND-FRA med avgang 22. jan 0055, det vil altså si å tilbringe lørdagen i Tokyo, før nattavgang til FRA. Jeg rekker for så vidt frem i tide til både konsert og kamp i London, men ser ikke helt lyst på hvor lenge kroppen varer den søndagen på engelsk tid
Da hadde jeg gått for den uten å tenke noe mer på det, du får deg noen timer på flyet i champis rus, så får det holde. Så kan du ta deg noen redbull under kamp og konsert. En vei i ANA F (HND-FRA) koster 140 tusen C koster 60 tusen. LH F ligger på 80 tusen en vei. Og det er en rimelig god sjans for å få med seg den også om man er litt fleksibel og på hugget når setene slippes.
Hva det egentlig koster har ikke så veldig mye å si for meg, da jeg mener den beste måten å regne relativ verdi av poengene er ved å sammenligne med hvor mye man er villig til å betale for et produkt, ikke hva det faktisk koster. Men; spørsmålet er da er det verdt å drøye hjemreisen 14 timer i Tokyo + bruke 30k poeng på å reise F i stedet for C? Jeg er usikker... Det at flyet tar av om natten teller også negativt, siden det da ofte er redusert service siden de fleste vil sove umiddelbart etter avgang. Og vet ikke da om forskjellen er så enorm mellom C og F, siden det skal soves store deler av turen? Hmmmm, veldig usikker her altså...
Du bestemmer vel servering selv i F. Så på 14 timer sover du 7-8 og fester i 6-7 timer, og du kan vel spise og drikke deg godt opp før du legger deg, så burde ikke være et problem å legge seg når flyet kommer seg opp i høyden. Prisen har ikke så mye å si, men når noen er villig til å betale disse summene så bør man vel også få litt bedre service. Plusset er også at du får en dag(ca 17 timer) i Tokyo. HND ligger vel ca 1time unna sentrum så da er det ikke noe problem å tilbringe ca 10-12timer i byen.
Jeg mente 14 timer i Tokyo mellom flightene. Turen tar snaue 12,5. Jeg ser absolutt poengene dine, for å komme meg kjappest mulig over i europeisk tidssone, er det kanskje lurt å tvinge meg til å være våken første 5-6 timene av flighten, for så å sove. Men jeg er fortsatt usikker.. Kommer til å trenge mye poeng fremover, og alternativet er såpass bra også. ANA Biz til Brussel, og så rett på tog derfra til London. Togturen tar 2 timer, og går hele veien frem til området vi har hotell (St. Pancras). Får sove på det til i morgen. Telefon til Tallinn blir det uansett Takk for gode innspill @Fredrik81
Jeg har sagt det før, og sier det sikkert igjen. Å betale for F hele veien når halve reisen er C er tull. Jeg ville beholdt reisen du har i C nå og heller booket F en annen gang.
Jeg er i stor grad enig, og det er mye av grunnen til at jeg holder igjen.. Samtidig, hvis det skulle være mulig å få LH F + ANA F for 30k poeng, er det muligens for dumt å la være Dette er skikkelig first world problems, merker jeg
Så det er tull å oppgradere fra C til F for 15 000(30k for to), på leg som varer 12 timer eller mer. Har du behov for poengene senere så ser jeg poenget med å spare disse. Ut i fra mitt ståsted så hadde jeg lett brukt 1080 trumf kr på å oppgradere til ANA F og samme på Lufthansa F. Noen vil si at det er bedre å f.eks bruke disse på oppgradering fra go til pluss og for noen så gir det bedre bruk, men vi er alle forskjellig.