Det virker som at SAS IT har krasjet fullstendig, så ikke noe vits i å kontakte dem i dag i hvertfall, en får heller snakke med dem en annen dag, og til dere som har en CT som dere har fly i morgen, så ja "Tough luck"
Har to bookinger som er linket sammen; en ren poengreise (F) og en ordinær billett betalt med poeng (S). Ble tilfeldigvis et skjermbilde fra hver. …men å velge sete på den nye flighten var ikke like lett. Lar seg ikke gjøre på de vanlige sidene, og både dansk og svensk classic-side gir meg beskjed om at jeg må gå til norsk side, og der er jeg like langt.
Prøv å legg inn passasjer informasjonen først, og så velge sete. Fungerte på en booking til SFO for meg.
Det fungerte nesten. Fikk opp knappen om ikke annet, men så; Har sendt Mail til våre (tidligere?) venner i Danmark, så får se hva de skriver. Edit: Denne hjelper kanskje heller ikke;
Damen på den engelskspråklige kundeservicen lot i dag til å være ukjent med at det er umulig å avbestille på nettsiden, til tross for at det nå har vært slik lenge. Orienterer man ikke sine ansatte i dette selskapet? Uansett, hun skulle melde problemet til IT-avdelingen, så er det jo å håpe at det etterhvert skjer noe
Svarer meg selv på denne: Kansellerte en booking igjen i dag, og den hyggelige svensken kunne berette at knappen for avbooking var slått av med vilje. Bakgrunnen skulle visstnok være at det ble mye kanselleringer i forbindelse med pandemien, og at datorn ikke hadde koll på utløpsdato for poeng. Han hadde ikke peiling på hvorvidt funksjonaliteten ville bli slått på igjen, så inntil videre må vi nok bare avfinne oss med at det er slik.
Haha! "Datorn har inte koll". Man trenger nesten å jobbe i SAS (og SAS IT spesielt) for å forstå hvorfor de bruker datorer som ikke henger med i svingene
Hah. Det var flere som meldte om for lite tilbakeførte poeng etter avbestilling like før dette ble stengt ned, regner med det henger sammen. Tydelig at SAS ikke har noe problem å gi kundeservice flere manuelle oppgaver om det betyr at man kan spare noen kroner på å utsette retting av feil i IT-systemene.
Ikke bare det, men det går faktisk an å endre dato selv. Dette er julaften, bursdag og 17. mai på en gang!!!
Lei av SAS IT? Prøv Finnair.com. De klarer faktisk å tulle til enda mer enn SAS.no Selv om mange (eller de fleste egentlig) flyselskap gjør det bedre på IT enn bolaget, gjør altså noen det også verre...
Prøvde å bestille en enkel bonusbillett OSL-TRD, nettsidene til SAS sa nei... Skal ikke være lett dette... safari på en helt vanlig mac (hva er en god facepalm emoji?!):
Likte spesielt den gode begrunnelsen SAS hadde for å kalle deg en robot - og den grusomme svengelsken de brukte for å forsøke å forklare: "As you were browsing something about your browser made us you think you were a bot"