SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,898
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for mailadressen, har aldri notert meg den før. Håper du ikke spøker? ;)

Selv har jeg egentlig savnet en adresse hos SAS hvor man både kan sende ris og ros.

Jeg forsøkte feks å sende over ros om 2 personer i et Connect crew som bemannet Plus, og aner ikke om det kom til crewet, eller en gang om det kom til SAS. Fikk selvsagt aldri noe autosvar engang etter å ha meldt inn via websiden.

Dette gjør Britisih Airways så uendelig mye bedre: ba.com/welldone

Og når jeg har snakket med crew der ved anledning, forteller de at de setter stor pris på slike tilbakemeldinger og at det virkelig kommer frem til dem det gjelder.

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,705
    Bonuspoeng:
    293
    Fant den på sas.no, aner ikke om noen leser den.

tobeornot999 liker dette
  3. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,006
    Bonuspoeng:
    113
    Eller du finner noen oppe i systemet som faktisk har noe de skulle sagt. Disse folkene trenger å få maaaaange slike eposter. Jeg tok før jul opp dette med Plus og bli med tidligere fly ved gate. Fikk svar.

tobeornot999 liker dette
  4. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,826
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg savner Vibeke J hver gang jeg er i kontakt med SAS sin såkalte EBG/EBD-service, for de som sitter der nå har så ekstremt lite peiling at jeg får fnatt. At ting ikke går på grunn av regler er helt greit, det er ikke deres feil. Men at de driver på med feilinformasjon, og du får forskjellig svar alt etter hvem du treffer på, er trist.

Det siste halvannet døgnet har jeg hatt fire samtaler med kundeservice - og jeg får ulike svar på spørsmålene eller deler av spørsmålene, hver gang.

Agent 1: Engelsktalende - prøvde å en bonusreise, hjelpsom, men virket fersk. Fikk nei av supervisor på grunn av regler, som er helt greit. Men i slutten av samtalen innrømmet hun at andre hadde fått dette til, men visste ikke hvordan.

Agent 2: Svensktalende - prøvde å bestille en bonusreise som med første agent, men fikk nei av supervisor. Denne gang ble det ikke begrunnet med reglene, men at billettene ikke fantes og ikke kunne bookes. At de lå tilgjengelige på nett sa hun var en feil og at systemet på nett kunne ha inntil tre dagers (!) forsinkelse. Hun påsto videre at jeg ville få feilmelding ved å booke dem på nett og at den ikke ville gå gjennom. Jeg spurte at dersom jeg fikk tak i billettene, ville jeg kunne slå sammen de to bookingene etterpå - og fikk til svar at ja, det ville være null problem.

Agent 3: Svensktalende - prøvde å slå sammen to bookinger for å få business og Plus på en reise. Kontant nei med begrunnelse at bookingklassene ikke lot seg kombinere. Nok en gang fair enough.

Agent 4: Svensktalende - prøvde først å slå sammen to bookinger. Det var ikke mulig, helt uavhengig av bookingklasse påsto agenten. Ifølge ham kunne ikke SAS slå sammen bookinger. Andre spørsmål var om det var mulig å kutte første leg i en reise (tre leg), og beholde de to siste. Det var ingen problemer påsto vedkommende, men nektet å gjøre det. Jeg måtte avbestille reisen, og så booke på nytt. Da jeg sa at det ikke var sikkert de ble ledige, innrømmet han at det var en stor sjanse for at de ikke ble ledige og at det var en sjanse jeg måtte ta. Han påsto også to ganger at endring ville koste 750 kroner per person, selv om billettene var kjøpt for mindre enn 24 timer siden.

5. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Enig i alt du skriver. Er skammelig at de beste kundene til selskapet ikke kan få ordentlig hjelp av kompetente mennesker. Akkurat det agent 2 sa til deg har jeg også fått høre på telefon før. Da har jeg gitt beskjed om at det tror jeg ingenting på og booket reisen mens jeg hadde han på telefon for å bevise at det er fult mulig. Å påstå at bookingsystemet deres har 3 dagers forsinkelse i 2023 er så tåpelig som det går an å få det.

6. Corleone

Corleone Medlem

Likes mottatt:
    32
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ønsker å bestille en t/r billett samme dag i Plus nå i februar. Tidligere lå det en tekst ved bestilling om at man får doble poeng på reiser i februar, denne teksten er fjernet fra Sas sine sider. Snaket med en dame hos kundeservice som bekreftet at dersom reisen gjennomføres i februar får man fortsatt doble poeng. Jeg stoler ikke helt på dette dessverre. Er det noen her som kan bekrefte at dette gjelder fortsatt? Takknemlig for svar :)

7. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Det gjelder til 28.feb
    https://www.sas.no/eurobonus/tilbud/intjening/

Corleone liker dette
  8. PekkaM

PekkaM Nytt Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    33
    Hadde en bonusreise i Business (I klasse) OSL-HND t/r. Denne bookingen havnet midt i Coronatiden, og ble følgelig kansellert. Jeg ringte inn og fikk den booket til ny dato fram i tid. Dette ble ikke gjort uten en del diskusjoner fram og tilbake. Så ble også denne kansellert. Samme gjentok seg, fikk den booket til ny dato. Og igjen, mange diskusjoner for å få dette. Og så gjentok det hele seg en tredje gang! Men den nye datoen var nå innenfor når SAS starter opp igjen flyvninger til HND fra 25. mars.

Tilfeldigvis kikket jeg SAS appen og sannelig ikke var CPH-HND-CPH blitt kansellert. Selvsagt uten at jeg hadde fått beskjed. Ringte så kundeservice som sa det ikke var mulig å få tilbake denne bookingen. Jeg lurte på hvorfor denne hadde blitt kansellert, og fikk til svar at det hadde skjedd automatisk siden det hadde vært så mange endringer inkludert manuelle endringer. Etter at kundebehandleren hadde hatt samtale med Eurobonus, ble jeg tilbud samme reise men med annen dato og med et annet selskap i SA. Jeg sa jeg ville tenke på saken, og det ble bekreftet at tilbudet ville bli notert inn på saken min.

Ringte så kundeservice dagen etter, og ba om å få tilbake samme flighter. Det var ikke noe problem! Tok riktignok 20 minutter å få det til, da bonusplasser måtte åpnes opp. Vedkommende sa ingenting om hva som var skrevet av forrige kundebehandler. Helt utrolig at det er mulig å komme til så ulike løsninger! Moralen er å ringe helt til man treffer på riktig person med riktig serviceinnstilling....

AirMags, EndreD, EgilSk and 7 others like this.
  9. marekz

marekz Medlem

Likes mottatt:
    412
    Bonuspoeng:
    63
    Dette tror jeg dessverre er riktig, utrolig nok (dersom det gjaldt SAS Bonus, Star Alliance koster jo 150,- /pax). Endring innenfor 24t koster, avbestilling innenfor 24t er gratis.

10. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,578
    Bonuspoeng:
    183
    Når var dette? Samme skjedde meg(at billettene ble kansellert).
    Jeg måtte ta turen til forliksrådet for å få de tilbake..

11. PekkaM

PekkaM Nytt Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk nye billetter januar i år.

Lars J liker dette
  12. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,826
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge alle jeg spurte i går, inkludert her inne, så er det gratis innen 24t, også for endring. Derfor antok jeg at det var gratis, hvis ikke er det jo enda verre.

13. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,578
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mener det alltid har vært slik at endring har kostet, selv innenfor 24 timer.

https://www.sas.no/kundeservice/apent-kjop/

• Hvis du endrer billetten innen 24 timer, er det andre regler som gjelder, avhengig av billettypen.
    • Hvis du endrer billetten og så kansellerer reisen innen 24 timer etter bestilling, vil du få full refusjon for billettprisen, men ikke for kostnaden for endringen.

14. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,826
    Bonuspoeng:
    93
    Bonusreiser har man kunnet endre gratis (og kansellere) frem til 24 timer før utreise.

15. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,578
    Bonuspoeng:
    183
    Klar over det.

Poenget var at det aldri har vært gratis å gjøre endringer(hvis ikke billetten er fullt fleksibel PRO/ eller bonusbilletter før 1. feb) innenfor 24 timer selv om avbestilling er gratis,

Jeanette and democomputer like this.
  16. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,826
    Bonuspoeng:
    93
    Jepp, men det var snakk om bonusbilletter her.

17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,281
    Bonuspoeng:
    183
    Tviler på at SAS gadd å møte?

18. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,578
    Bonuspoeng:
    183
    Jo de møtte opp, har inntrykk av de tar saker som havner i forliksrådet seriøst.

Etter å ha avslått kravet mitt om ombooking på tlf, chat, gullmail, klageskjema og til slutt i tilsvarsbrevet til forliksrådet, så var de plutselig veldig imøtekommende i selve møtet i forliksrådet.

Jeg rakk knapt si noe før de tilbudte nye billetter på datoer jeg ønsket meg, 3 dager etterpå kom det nye billetter på mail.

Fornøyd med resultatet, men tydelig at de forsøkte trenere saken hele veien i håp om at jeg skulle gi meg.

Insomnia4u, AirMags, markus and 9 others like this.
  19. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,281
    Bonuspoeng:
    183
    Jøss, aldri opplevd. Min erfaring er at større firmaer dropper å møte med mindre det er snakk om store beløp. Hvis de uansett hadde tenkt å tilby deg dette, kunne de jo gjort det før saken skulle opp i forliksrådet. Bortkastet tid for alle parter.

Edit: Bra at de tar sakene seriøst da. Hadde bare vært fint om de tok kundebehandlingen seriøst før man havnet i en rettslig prosess.

AirMags, OyvindN, markus and 3 others like this.
  20. Lars J

Lars J Veteran

Likes mottatt:
    8,578
    Bonuspoeng:
    183
    Var potensielt snakk om ett ganske stort beløp.
    Henviste til EU261 som fastslår at hvis flyselskapet ikke tilbyr ombooking har jeg krav på få dekket innkjøp av nye billetter på egenhånd, 4 stk C billetter kom på melllom 160-200k hos andre selskaper, så det kan hende de fant ut at det ble billigere og tilby setene på egne flyvninger :)

Ikke uenig, men regner med de ekstra utgiftene som oppstår med at noen få tar saken hele veien dessverre bare er småpenger iforhold til hva de sparer på og avvise legitime krav hvor de fleste til slutt bare gir opp

Last edited: 09. febr 2023
    AirMags, OyvindN, Eddie47 and 6 others like this.

Del denne siden