SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

1. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,947
    Bonuspoeng:
    113
    Etter 11. September 2001 er reglene for tilgang kabin kraftig innskjerpet, så uhyre vanskelig å få sitte der. Dessverre.
    Pandion blir man først etter to fulle år hvor man hvert år ligger blant de tusen best betalende på SAS-maskiner. Dette følger altså kalenderår og ikke bonusperiode.
    Det er flere billett-nivåer på Plus kabinklasse. Den eneste som egentlig er fleksibel er den som heter «full flex» og er i klasse Cc. Måten å fikse dette er å ta frem mobilen med SAS-app og kjøpe en slik for en senere flight, og så gå frem til luken igjen for å bli med. Hvis det er ledig plass da. Krever dog at man har Travel Pass Corporate, men det har nok en som reker over dammen hele tiden.

chrt, Kristian, Insomnia4u and 3 others like this.
  2. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,006
    Bonuspoeng:
    113
    Han i gaten var ca. topp 3 usmakelige gate agenter jeg har vært borti. Latterlig opplegg.

Det var plass, men ikke mulig å kjøpe seg opp ifølge gate agent.

Edit: Og en annen ting - gate agent var ikke klar over at Cc ikke var mulig å bestille i app eller på nett hos SAS. Han var ikke spesielt fornøyd med å få kunnskap om egen butikk. Når selv ikke SAS-ansatte vet hvordan ting fungerer så er det ikke rart det råder mye frustrasjon der ute.

Last edited: 10. mars 2023
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,900
    Bonuspoeng:
    183
    Det bør de absolutt ikke, etter min mening.

Det er i utgangspunktet helt stengt for andre enn crew/ID på cockpit klappsete. Og klappsetet utenfor cockpit er opptatt av crewet som jobber på den aktuelle flighten.

Mener du seriøst at SAS burde slippe inn folk i cockpit fordi det var fullt i vanlig kabin? Eller misforstår jeg deg her?

4. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Ironi er vanskelig på nett (og jeg regner med du prøver deg på en "dobbelt-ironi", og at jeg går rett i baret nå, i så fall; hatten av for deg! :D), men jeg trodde kanskje at "himler med øynene"-smiley var dekkende nok.

tobeornot999 liker dette
  5. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,006
    Bonuspoeng:
    113
    Sliter du med å lese?

Edit: Mulig jeg beskrev dette på en totalt uforståelig måte. Dette med klappsete var en sidenote og poenget mitt var å vise arrogansen til gate agent. Er det så vanskelig å svare; «Takk for ar du ønsker å hjelpe til, men det er dessverre mot company policy». Men i stedet var han frekk og nedlatende, litt som kommentaren din.. så da la jeg meg ned på ditt nivå. Unødvendig av meg og det beklager jeg.

Last edited: 10. mars 2023
  6. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,126
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, jeg skjønte heller ikke ironien. Jeg tenkte nesten at det var noe feil med meg da jeg var den eneste som syntes at det var rart at en passasjer skulle sitte der :D.

tobeornot999 liker dette
  7. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,900
    Bonuspoeng:
    183
    Haha, tror vi stopper her ;) :p

8. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har ingen formell tilknytning til industrien, men har fått cockpit ved to anledninger, hhv OSL-AGP (med samboer på klappsete i kabinen), overbooket flight. I tillegg på OSL-FDE med WF (Hadde oversett innsjekkingskravet til WF og gikk rett til gate, de hadde fylt opp flyet da jeg kom dit).

watchaddicted and kiev like this.
  9. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    4,947
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, det har vært like før jeg også kunne sitte på det uttrekkbare klappsetet på rad null, men har aldri blitt seg slik, dessverre.
    Når fikk du denne æren? Som nevnt ble dette betydelig innskjerpet etter TwinTowers i 2001?

tobeornot999 and Maggie like this.
  10. Gabface

Gabface Medlem

Likes mottatt:
    399
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy hau-Osl i desember.

Da vi var kommet i lufta og skiltet setebeltet ble slått av gikk cc på PA-anlegget og annonserte at det ikke ville bli noen form for servering grunnet at cc ikke hadde fått spist middag, heller ikke de i sas+ Hvor bla jeg satt.

litt smell for meg som hadde med 2åringen hvor jeg hadde forhandlet om at sjokolade ville hun få da vi var i luften. Ble en tur med ganske dårlig stemning…

uansett, sendte klage i starten av januar og fikk svar nå med kompensasjon på 8000 eurobonus poeng.

legger til at jeg har sympati for cc som ikke får spist, men det skal dog ikke gå ut over betalende kunder, og spesielt de som betaler ekstra for å få servering. Til syvende og sist er det ledelsen i sas som burde fått en smekk på fingeren for å kjøre cc sitt så hardt.

EndreD liker dette
  11. veeegard

veeegard Veteran

Likes mottatt:
    9,373
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde en fin tur OSL-AES i 2017 :)

2B6CE020-3EB5-4E42-B61A-F0D6E169428D.jpeg

Kalsnes, Rscott, holmen and 7 others like this.
  12. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Begge var ca 2014-2015.

kiev liker dette
  13. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,924
    Bonuspoeng:
    293
    I forrige uke booket jeg en bonusreise til BCN.
    Dette skjedde på telefon med SAS, da jeg ikke ville fly kl 0600 på morgenen, men heller kvelden før, og ha en overnatting underveis.

Greit nok.

Agenten fant alle flightene, hentet navn og info fra profilen min, og jeg betalt med kredittkort som ble lest opp. Topp stemning.

Trodde jeg.

Burde ha fått epost med billetter før jeg la på, men siden han leste opp navnet mitt, så tenkte jeg det var riktig. Den gang ei. Han hadde klart å skrive Anders i stedet for Andreas på billetten. Ikke krise, og jeg tror faktisk det hadde gått greit å reise på billetten. (Det er ikke første fornavn)

Sendte en epost til diamant-eposten. Det tok 4 dager uten svar, så sendte jeg spørsmål om de hadde tenkt å svare meg snart. Fikk svar i løpet av 10 minutter, om at dette kunne de ikke gjøre noe med. De rørte ikke bestillinger. Sendte tilbake at da kunne de jo bare booke en ny en til meg, med de samme flightene, og kansellere den gamle. Nei, det var ikke mulig.

I dag ringte jeg SAS, for å få dem til å booke en ny tur for meg, og kansellere den gamle. Da oppdaget jeg at jeg hadde to bookinger med nøyaktig de samme flightene i appen. Den ene var ikke klargjort, og jeg måtte ringe inn for å få billettert den. Noen har tydeligvis booket en ny reise for meg likevel? Mannen på telefonen måtte høre med kollega for å finne ut av hva som var greia, og jeg var på vent noen minutter. Så kom han tilbake, og sa at den opprinnelige reisen var nå kansellert, og jeg skulle reise med den "nye".

Men, 4 timer senere, så er fortsatt begge bookingene i appen, og den "nye" har fortsatt melding om at den ikke er klargjort, ring SAS.

Det skal ikke være lett, det her..

EndreD, themichael, Jeanette and 5 others like this.
  14. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    2,895
    Bonuspoeng:
    93
    Null problem å få byttet fra SK4124 til tidligere avgang SK4122 OSL-BOO i dag, for meg og minst 2 til som var før meg. Ingen spørsmål om billettype, min var Plus Bonus. Etter 45 min brukt i kø og deice etter pushback ender jeg opp med nesten samme ankomsttid som opprinnelig rute :rolleyes:

Kalsnes, EndreD, themichael and 5 others like this.
  15. Scandipendler

Scandipendler Veteran

Likes mottatt:
    2,238
    Bonuspoeng:
    113
    3. februar: Var booket med SK1477 OSL-CPH (avgang 18:55) med "SAS Plus Pro", som de kaller det nå til dags. Kom mot formodning tidlig til flyplassen og spaserte til gate for å spørre om jeg kunne bli med SK1465 (avgang 17:10). Plus-kabinen halvfull ifølge Expertflyer. "Nei! De der oppe er blitt veldig strenge på det", svarte agenten. Ikke snakk om å la meg bli med en halvfull 17:10-balje. SAS Plus Pro hadde dessuten ikke gitt meg annet enn S-klasse, og det var ifølge agenten ikke godt nok.

Dermed ble det lang loungetid på meg, før det uunngåelige skjedde: SK1477 ble over to timer forsinket. Da ble jeg glad (ironi).

Jeg forstår simpelthen ikke hva SAS ønsker å oppnå med dette. I gamle dager var komboen Plus (uansett bokstav) og EBG normalt nok til å kunne få bli med et tidligere fly - dersom det var plass, selvfølgelig - men når man ikke engang kan få det med den dyreste billetten som er å få kjøpt, så er det verken fleksibilitet eller kundeservice igjen. Og da begynner jeg å tenke: Hvorfor i alle dager skal jeg fortsette å fly med SAS?

tkrunning, Kalsnes, EndreD and 9 others like this.
  16. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,900
    Bonuspoeng:
    183
    Enig i at dette virker totalt unødvendig og ulogisk av SAS.

Men slik har det blitt, og de stakkars gate-agentene må jo bare følge SAS sine reger.

Enkelte rapporterer om at de er noen hakk mer fleksible om du går til service-desken i loungen (utland, de har vel ingen desk på innland lounge), men det kan nok være at det avhenger av akkurat hvem man møter der også.

17. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,707
    Bonuspoeng:
    293
    Sjekket han om du var svartelistet fremdeles?

18. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    De klarer å ordne med ombooking / nye billetter i 'resepsjonen' i innenlandsloungen også. Dette var da flyet jeg hadde til SVG var forsinket og jeg fikk komme med et annet fly som gikk før revidert rutetid for min opprinnelige flight.

themichael liker dette
  19. Pepeu

Pepeu Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,002
    Bonuspoeng:
    93
    Ringte til kundeservice i dag og kom gjennom på 1 sekund etter at jeg trykket inn EB-nummer (diamantfordel eller lite pågang?).

Hyggelig danske svarte og jeg spurte om hjelp til å bestille en bonustur. Han søkte opp alle segmentene og fikk snekret det sammen uten problemer, med unntak av siste leg LHR-OSL. Men da jeg sa at jeg så masse ledig der beklaget han og sa "2 sekunder, da må jeg bare prøve å søke på en litt annen måte", så løste det seg på 10 sekunder også.

Virket som om han hadde full kontroll, og var veldig hyggelig og behjelpelig. Tilbød seg til og med å legge til CT, selv om jeg trodde man måtte ringe til CT-telefonen for å få til dette (vet at SAS kan fikse om de vil, men har blitt nektet dette på forespørsel før).

Alt i alt terningkast 6.

(chatten derimot som jeg kontaktet først får å få svar på noen enkle spørsmål var det verre med, der var det bare "du måste ringa in" på repeat)

OyvindN, Liza, Lillegutt and 20 others like this.
  20. leeds1979

leeds1979 Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,689
    Bonuspoeng:
    113
    9BE65650-E34F-4FAF-9826-77E12127AE9A.png SAS kan brenne i helvete!!!!! :mad:
    beklager språket.

hadde 1120 direkte trd-bgo i dag og fikk sms med kansellert flight 0940.
    Tilbud om ombooking via svg og ankomst 1630.
    Ingen fare sier du? Nei ikke vanligvis men skulle rekke hjem og se guttungen på stevne første gang på et par år, og nå rekker vi det ikke.

Alternativ for å rekke det hadde vært DY men den ble utsolgt på 20 sek, så de forsvant mens jeg prøvde å booke de:oops:
    Hadde vel ikke fått noe igjen av bolaget for det uansett.

tips til hva jeg kan prøve å søke komp på her? Kommer frem litt over 4 timer etter oppsatt

Del denne siden