SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

1. magnusant

magnusant LTG

Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Kundeservice er jo spart bort hos alle store selskaper, dessverre ikke kun sas.
    Snakk med en bot eller fyll ut et skjema. Glem å få tak i et menneske.

Norwegian_Traveller and Lars J like this.
  2. PekkaM

PekkaM Nytt Medlem

Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    33
    Hvorfor valgte du Forliksrådet og ikke til Transportklagenemda? Jeg ville tenkt sistnevnte hvis jeg hadde gjort det samme.

Uansett, veldig bra det løste seg så smidig med nye C billetter. Men, selvsagt burde det aldri ha gått så langt som til Forliksrådet!

3. Barraha

Barraha Nytt Medlem

Likes mottatt:
    1
    Bonuspoeng:
    3
    Har en bonus reise OSL MLA 19.07 til 03.08. Så så jeg på awardfares at turkish airlines har 4 Business seter ledig 08.08. Ringte SAS og håper på hjelp til ombooking. Damen på tlf sier dette går og setter igang med å endre. Så viser det seg at de er "waitlisted". Da mister jeg faktisk returreisen min. Det SAS gjør da er å erstatte min hjemreise som opprinnelig var rundt 6 t via Istanbul til en 19 timers tur på opprinnelig dato 03.08, sikkert artig det men noe stress med 2 små barn. Har jeg noen rettigheter?

Det andre er at turkish fortsatt viser at det er 4 business billetter mla -osl den 08.08 på awardfares..

4. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaring på hvor lenge man må vente på supervisor? Stått på hold i 45 minutter nå for å endre utreise på en CT-reise.

Er det bare å prøve HUACA?

Edit: Nevermind, akkurat i det jeg trykket post innlegg så la de på.

AirMags liker dette
  5. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    På forsøk 2 var alt gjort og billettene satt i kø for manuell bearbeiding på 15 minutter.

AirMags, NoLimit and watchaddicted like this.
  6. Norwegian_Traveller

Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,828
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke kundeservice, men i går kveld var det en spesiell opplevelse under boarding til SK4045 mellom OSL og SVG.

Gruppe A og B boardet og alle gikk mot flyet som ikke var klart enda, det ble jo derfor litt kø som alle sto fint og ventet. Da kom det en representant fra SAS (sikkert handlingselskap) og skrek "ALLE FRA RAD 17 OG BAKOVER SKAL GÅ INN BAK I FLYET". Kun én av de som sto i kø reagerte, og da ble vedkommende nesten sint og sa høyt:
    "ER DET VIRKELIG INGEN SOM SKAL SITTE BAK I FLYET?" før vedkommende begynte å ta stikkprøver på boardingkort for å sjekke om folk løy i køen....det hører med til historien at ingen av de som ble sjekket, gjorde noe feil...

Folk begynte å le åpenlyst, for det var rimelig spesielt.

Last edited: 13. febr 2023
  7. Origo

Origo Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,759
    Bonuspoeng:
    113
    - Utreise BGO-CPH-IAD
    - BGO-CPH kansellert, automatisk booket om, til dagen etter CPH-IAD(!) (gjort automatisk av SAS IT)
    - Agent1: tyvärr finner ingenting
    - Agent2: Like oppgitt som meg, forsøker mange muligheter, men ikke noe ledig. Forsøker supervisor for å åpne Widerøe billetter. Får ikke lov. Jeg finner en mulighet med SAS/*A. Skal sjekke, bryter (etter totaltid over en time).
    - Agent3: forteller han reiserute. Sjekker med supervisor. Nei. Gir meg kun mulighet for utreise dagen etter. Gir opp og aksepterer.
    - Får heldigvis kansellert 2 overnattinger.
    - Totalt 2t med SAS for å fikse opp i rotet…
    .
    Her blir det EU261 og muligens 3*€600 :rolleyes:
    Hvor er Vibeke?

8. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,828
    Bonuspoeng:
    93
    Ifølge LinkedIn jobber Vibeke fortsatt med SAS kundeservice. Tenk å fått henne tilbake i førstelinjen!

Staralliance and Eddie47 like this.
  9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Har vel blitt nevnt at hun gikk av med pensjon.
    Er nok ikke alle som bryr seg nevneverdig om LinkedIn når de parkerer nøkkelkort for siste gang og går pensjonistverden i møte.

10. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,707
    Bonuspoeng:
    293
    Det var vel også en annen leverandør som overtok kundeservice ..

11. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Omformuleres til kunde"service" ? :p

12. Norwegian_Traveller

Likes mottatt:
    1,828
    Bonuspoeng:
    93
    Godt mulig, men profilen hennes har vært aktiv.

13. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,006
    Bonuspoeng:
    113
    Onsdag denne uken var en heftig dag. Store mengder snø på BGO og ARN forårsaket mange forsinkelser og kanselleringer. Skulle i utgangspunktet BGO-SVG kl. 1430, men endte til slutt opp BGO-OSL-SVG og var frem kl. 2010 som kunne vært mye tidligere om SAS hadde tenkt seg om da de booket meg om.

Uansett, dette blir bagateller ift. han jeg kom i snakk med på gate i Oslo. Han skulle egentlig til USA, men konen hjemme i Stavanger hadde rier og var i ferd med føde, så han forsøkte å komme seg hjem så raskt som mulig. Denne karen hadde det siste knappe året fløyet business til USA med SAS to ganger i mnd. Han hadde nå en Plus-billett senere på kvelden, men ville jo selvsagt komme med dette tidligere flyet, gitt situasjonen. Tror dere han fikk være med? Selvsagt ikke. Synes jeg hørte noe som tilbydde seg å gi plassen sin, men njet. Da jeg sa at jeg kunne gjerne sitte på klappsete om det kunne være til hjelp fikk jeg til svar; jobber du i SAS? Nei, ser det sånn ut svarer jeg. Da kan du heller ikke sitte på klappsete.
    Makan til frekk oppførsel og latterlig lite fleksibilitet.
    Og hadde det vært meg med fødende kone og to turer i biz med SAS over dammen i mnd. hadde jeg vært rimelig misfornøyd:confused:

Last edited: 10. mars 2023
    EndreD, Liza, Eddie47 and 6 others like this.
  14. TommeLommer

TommeLommer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Kan jeg kreve noen form for compensation(utover dekke hotel) fra sas etter at de fjernet retur billettene våre uten noen som helst email i sammenheng med en rebooking på mellomlanding på LHR( osl-lhr var forsinket så vi mistet connection).
    greit at vi mistet en hel dag til å begynne ferien med opphold på LHR isteden. men at de også fjernet returen ble litt mye, etter flere dager med frem og tilbake ga de oss retur billetter en dag senere uten at fikk si ja/nei, men da var det så nære return datoen at vi orket styre mer med kundeservice og dro hjem en dag senere.

vet ikke om det regnes som et cancelled flight eller hva men skulle tro vi har krav på noe. ser cancelled flight er opptill 600euro?
    https://europa.eu/youreurope/citize.../air/index_en.htm#compensation-cancellation-1

edit: jo mer jeg leser om eu261, virker det som jeg kan få compensation for delayen på vei ut av europa også? vi ble stuck rundt 12 timer på LHR ut, og 1 dag i bkk tilbake!

15. view

view Veteran

Likes mottatt:
    2,042
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke uenig her, men 2 turer business i måneden til USA med SAS er vel garantert å gi Pandion? Han var vel ikke det, regner med de hadde ikke hadde nektet en Pandion uansett billettype. Alle oss andre betyr ikke så mye i forhold til billettypen lenger har vi fått erfare.

themichael liker dette
  16. watchaddicted

watchaddicted Reisende fant

Likes mottatt:
    4,006
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe, jeg spurte ham om han hadde kråke på kortet sitt, men det hadde ikke for han hadde bare holdt på med dette i underkant av et år. Han blir vel Pandium om ikke lenge vil jeg tro.

Og du har helt rett, Plus-billettene er lite verdt ift. fleksibilitet. Fortsatt mange sure dressnisser i gate, som forståelig nok, ikke skjønner hvorfor de ikke får bli med tidligere fly når det har fungert sånn siden de introduserte Plus og minus.

Hvordan er det med Plus Pro (de som ikke er Cc) - kan man bare la være å møte opp og så refunderes billetten automatisk?

17. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,126
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg gjør meg nok litt upopulær nå, men akkurat her har jeg noe forståelse for reaksjonen fra gate agenten. Det er irriterende når utestående blander seg inn i egen jobb. Og så vet man ikke hva slags historier folk kommer med. At han ikke hadde Pandion med en halv million i omsetning er nok litt rart for meg.

Ellers enig, SAS kunne selvsagt visst mer fleksibilitet. Har vedkommende tilbyd seg å betale for tidligere fly og ble nektet likevel? Eller var det forventning om å komme med uten ekstra kostnad?

freddyen and holmen like this.
  18. freddyen

freddyen Veteran

Likes mottatt:
    1,489
    Bonuspoeng:
    113
    Problemet var at en privat passasjer ikke fikk til sitte i klappsete.
    Her bør SAS være mer på tilbudssiden.

:rolleyes:

themichael liker dette
  19. themichael

themichael EBD

Likes mottatt:
    4,126
    Bonuspoeng:
    113
    Er det lov at passasjerer sitter der?

freddyen liker dette
  20. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,368
    Bonuspoeng:
    93
    Det er kapteinen som avgjør "eligibility" for å sitte i sete 0A, oftest kun under spesielle omstendigheter og da må dessverre gate personellet kjøre forespørselen...

watchaddicted and themichael like this.

Del denne siden