Det er nok "bare" standard kompensasjon 250 EUR per pers eller dobbelt som voucher du kan kreve, for kansellering og om ombooking med mer enn 2 timer forsinket ankomst. Også matkupong til bruk på TRD i de over 2 timene ekstra du teoretisk må vente der da.
Blir nok å søke komp ja, og kjøpe meg litt bedre samvittighet til guttungen i form av noe fint til han Drittopplegg
Min erfaring er forresten at dem likevel ofte erstatter mer enn det som står på voucheren når man sender inn kvitteringen, så lenge man holder seg innenfor rimelighetens grenser. Man får jo ikke så veldig mye for 150 kroner på flyplassen.
Ja har hørt det. Usikker om jeg gidder sende inn claim på det også. Passe lei akkurat i dag er vel bolle å få seg også på TRD nå?
Når man uansett sender claim for forsinkelsen så er det jo bare et tall og et vedlegg ekstra som man legger inn i formularet. Ellers så er det riktignok bolle, kafe, banan og kanskje first price cookies.
det står ikke lenger noe om dobbelt opp på voucher valg. Mener andre her inne har sett samme? Gikk for cash derfor så får vi se
Selv om du går for cash er det null problem å få voucher på det doble beløpet når de tilbyr utbetalingen. Det er neppe noen ved sine fulle fem som ville tatt voucher ellers, siden den har utløpsdato og kun kan brukes hos SAS. Bare å gi beskjed til kundeservice når den tid kommer, så ordner det seg nok. Har gjort det selv.
Det er fortsatt dobbel voucher. Det står ihvertfall det hvis man fyller ut claimskjemaet på pc. Fyller man det ut på mobil er muligens den teksten borte.
https://dinside.dagbladet.no/reise/ukjent-putetriks/78782966 Fint at hun går av med pensjon snart, da.
Dette er jo egentlig ganske enkelt. Om CC faktisk viser seg i kabin med jevne mellomrom så er det jo ikke behov for å bruke tilkallingen! Litt humor at dette kommer fra noen i SAS hvor de har en tendens til å forsvinne i løpet av reisen
Når jeg reiser i Plus så har jeg null problem med å trykke på knappen og spør om det jeg har lyst til. Enn så lenge har jeg til gode å bli møt av virkelig utrivelig tilsvar fra CC. Jeg synes det er ikke for mye å forvente at dem går en runde minst en gang i timen på lengre turer. Jeg vil gjerne oppfordre andre til å bli mer komfortabel med å trykke på knappen også. Kanskje dem skjønner etterhvert at kundene som har betalt et premium for å sitte foran forventer litt service.
Vil gjerne oppfordre SAS CC (i alle aldre) om å forstå at det er 50/50 safety/service, ikke 95/5. Er jo litt som i politiet, hvor ingen lenger vil gå med uniform, men være prosjektledere.
Du får tolke det som du vil. Det er jo ikke personen jeg tenker på her, men kulturen. Hun er sikkert et flott menneske privat, men her representerer hun altså en kultur/generasjon i SAS som jeg ikke synes noe om.
Meg bekjent foreligger det ikke noe offisielt utsagn fra SAS om at knappen ikke er for service. I alle de år jeg har reist med fly, så har knappen vært noe jeg har benyttet unntaksvis, men når jeg har brukt den så var det ikke nødvendigvis fordi det er noe jeg trenger hjelp til, men fordi jeg ønsket noe mer å drikke, en serviett, en snack whatever. Hvis det er slik som hun sier at knappen ikke skal benyttes til service, så må jo SAS som selskap gjøre oppmerksom på dette. Dette oppfatter jeg derfor inntil det foreligger noe offisielt fra SAS, som ren ønsketekning fra en (tidligere) ansatt.
Bruker selv så godt som aldri knappen, men mener det må være helt innafor dersom man ønsker mer drikke osv. Har som flere andre mange ganger opplevd at mulighetene for å få drikke (som er inkludert) kommer konsentrert over 20 min, og at det etter det blir trøblete. Er det da å foretrekke at alle skal reise seg, gå fram og snakke med de ansatte osv? Helt enig i at den holdningen som kommer fram i artikkelen hvor det hevdes at den ikke skal brukes til sånt er dårlig. Minner også om hvordan den ser ut: