SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

  1. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,825
    Bonuspoeng:
    93
    Det er nok "bare" standard kompensasjon 250 EUR per pers eller dobbelt som voucher du kan kreve, for kansellering og om ombooking med mer enn 2 timer forsinket ankomst. Også matkupong til bruk på TRD i de over 2 timene ekstra du teoretisk må vente der da.
     
    themichael, leeds1979 and Meursalt like this.
  2. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Blir nok å søke komp ja, og kjøpe meg litt bedre samvittighet til guttungen i form av noe fint til han:oops:
    Drittopplegg
     
  3. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Matkupong hos groundhandling? Aldri spirt om det før. Hvor mye er den på?
     
  4. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,825
    Bonuspoeng:
    93
    Det varierer litt, typisk 100-150kr per pers.
     
  5. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,232
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er forresten at dem likevel ofte erstatter mer enn det som står på voucheren når man sender inn kvitteringen, så lenge man holder seg innenfor rimelighetens grenser. Man får jo ikke så veldig mye for 150 kroner på flyplassen.
     
    Nordlands liker dette
  6. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Ja har hørt det. Usikker om jeg gidder sende inn claim på det også. Passe lei akkurat i dag

    er vel bolle å få seg også på TRD nå?
     
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,232
    Bonuspoeng:
    113
    Når man uansett sender claim for forsinkelsen så er det jo bare et tall og et vedlegg ekstra som man legger inn i formularet. Ellers så er det riktignok bolle, kafe, banan og kanskje first price cookies.
     
    leeds1979 liker dette
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    det står ikke lenger noe om dobbelt opp på voucher valg. Mener andre her inne har sett samme?
    Gikk for cash derfor så får vi se
     
  9. elgringo1964

    elgringo1964 Med lem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Selv om du går for cash er det null problem å få voucher på det doble beløpet når de tilbyr utbetalingen.
    Det er neppe noen ved sine fulle fem som ville tatt voucher ellers, siden den har utløpsdato og kun kan brukes hos SAS.
    Bare å gi beskjed til kundeservice når den tid kommer, så ordner det seg nok.
    Har gjort det selv.
     
    tobeornot999 and leeds1979 like this.
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Det er fortsatt dobbel voucher. Det står ihvertfall det hvis man fyller ut claimskjemaet på pc. Fyller man det ut på mobil er muligens den teksten borte.
     
    leeds1979 liker dette
  11. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Aha!
    Gjorde det på telefon ja så mulig derfor
     
  12. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
  13. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,304
    Likes mottatt:
    3,459
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er jo egentlig ganske enkelt. Om CC faktisk viser seg i kabin med jevne mellomrom så er det jo ikke behov for å bruke tilkallingen!
    Litt humor at dette kommer fra noen i SAS hvor de har en tendens til å forsvinne i løpet av reisen:p
     
    magnusant, Earl, Staralliance and 5 others like this.
  14. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,232
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg reiser i Plus så har jeg null problem med å trykke på knappen og spør om det jeg har lyst til. Enn så lenge har jeg til gode å bli møt av virkelig utrivelig tilsvar fra CC. Jeg synes det er ikke for mye å forvente at dem går en runde minst en gang i timen på lengre turer. Jeg vil gjerne oppfordre andre til å bli mer komfortabel med å trykke på knappen også. Kanskje dem skjønner etterhvert at kundene som har betalt et premium for å sitte foran forventer litt service.
     
    Last edited: 27. mars 2023
    polscifly, The_Dude, Xflipper and 4 others like this.
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Knappen fungerer bak «gardina» også :cool:
     
  16. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Vil gjerne oppfordre SAS CC (i alle aldre) om å forstå at det er 50/50 safety/service, ikke 95/5. Er jo litt som i politiet, hvor ingen lenger vil gå med uniform, men være prosjektledere.
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,666
    Likes mottatt:
    6,656
    Bonuspoeng:
    183
    Darkcho liker dette
  18. The_Dude

    The_Dude EBG

    Innlegg:
    1,067
    Likes mottatt:
    1,756
    Bonuspoeng:
    113
    Du får tolke det som du vil. Det er jo ikke personen jeg tenker på her, men kulturen. Hun er sikkert et flott menneske privat, men her representerer hun altså en kultur/generasjon i SAS som jeg ikke synes noe om.
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,664
    Likes mottatt:
    32,511
    Bonuspoeng:
    293
    Meg bekjent foreligger det ikke noe offisielt utsagn fra SAS om at knappen ikke er for service. I alle de år jeg har reist med fly, så har knappen vært noe jeg har benyttet unntaksvis, men når jeg har brukt den så var det ikke nødvendigvis fordi det er noe jeg trenger hjelp til, men fordi jeg ønsket noe mer å drikke, en serviett, en snack whatever.

    Hvis det er slik som hun sier at knappen ikke skal benyttes til service, så må jo SAS som selskap gjøre oppmerksom på dette. Dette oppfatter jeg derfor inntil det foreligger noe offisielt fra SAS, som ren ønsketekning fra en (tidligere) ansatt.
     
    magnusant, Earl, Nordlands and 4 others like this.
  20. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Bruker selv så godt som aldri knappen, men mener det må være helt innafor dersom man ønsker mer drikke osv. Har som flere andre mange ganger opplevd at mulighetene for å få drikke (som er inkludert) kommer konsentrert over 20 min, og at det etter det blir trøblete. Er det da å foretrekke at alle skal reise seg, gå fram og snakke med de ansatte osv? Helt enig i at den holdningen som kommer fram i artikkelen hvor det hevdes at den ikke skal brukes til sånt er dårlig.

    Minner også om hvordan den ser ut:

    [​IMG]
     
    Bolle, Kalsnes, SirH00D and 16 others like this.

Del denne siden