SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

  1. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel til og med bilde av person med serveringsbrett på en del av de knappene? (Var det tidligere iallfall).

    Tror jeg aldri har trykket på den knappen.
     
    RoadKing liker dette
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Til og med på bildet i artikkelen er det bilde av en "person med en kopp"..
    Å få det til å IKKE bety drikke forstår jeg ingenting av. Her må kanskje SAS ta en prat med Boing og Airbus for å endre bildet på knappen ..

    2023-03-27 15_14_16-Flyvertinnens smarte tips til passasjerene..png
     
  3. Mavo

    Mavo Senior Medlem

    Innlegg:
    533
    Likes mottatt:
    472
    Bonuspoeng:
    63
    Fremstår merkelig at det ikke kan være en serviceknapp, har brukt det som det på en flytur østover og det var i alle fall inget problem.
     
  4. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Asiatiske selskap spretter frem på sekundet og står klar med service når knappen trykkes på, for det meste.

    Vel, jeg kommer fortsatt til å plinge når crew gjemmer seg bak gardina i galley.
     
    tkrunning, vanillacoke and Eddie47 like this.
  5. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Sjekket litt på Miami turen i høst (Bonus reise) ...plutselig er utreisen en dag senere gitt. Siden jeg hadde booket en utreise en torsdag via CPH så var SAS sikker på at den beste løsningen var å flytte meg til den samme flyvning via CPH dagen etterpå (han er sikkert veldig glad i å fly via CPH ??)

    Jeg måtte ringe 3 ganger til kundeservice for å høre om de kan flytte til opprinnelig dag men da på flighten via ARN isteden ( det er vel streng tatt hit "mitt fly" er flyttet :) )

    To første gangene engelsk språklige.......sorry the flight is full. (det er den den jo ikke når det er 7 måneder til avgang....og det faktisk finnes billetter å kjøpe i alle klasser)
    Tredje gangen til nordisk talende:. Jag skal kolla om vi kan gjøre noe..... 2 min senere. Ja vi ordner seter på OSL-ARN-MIA.

    ...og 5 minutter etter det igjen kommer nye billetter i I-klass.

    Det kan om de vil - men hvorfor skal det være nødvendig å ringe så mange ganger....og i utgangspunktet måtte det vel være mer logisk å sette meg automatisk på ARN flighten på samme dag som opprinnelig flight (20 min forskjell på avreise Oslo og samme ankomst MIA)

    Om EBD har noe som helst effekt har jeg ikke noe inntrykk av.
     
    Last edited: 29. mars 2023
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,174
    Likes mottatt:
    869,680
    Bonuspoeng:
    293
    Singapore Airlines har i dag sendt melding på telefonen om en endring på en bonusreise i februar 2024 med Austrian: EBA8E71F-8854-4F59-B630-A14C6BB822C7.png
    I tillegg har jeg fått Mail fra Singapore Airlines hvor de ber meg akseptere endringen:
    56F5640E-3180-4B51-942A-4D49A9E904A9.jpeg

    Endringen har INGEN praktisk betydning bortsett fra at flightnummeret har endret seg.

    Men som vanlig et det et annet flyselskap enn SAS kundeservice som varsler meg om endringer. Har ikke hørt et ord fra SAS!
    Sist slikt skjedde var det Thai som varslet meg om at SAS hadde kansellert første flygning på en reise til DPS og Thai hadde booket om .., hørte ikke noe fra SAS
     
    obay, Flyrlavt, Insomnia4u and 6 others like this.
  7. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Denne ville jeg ikke akseptert...... Her har du innstilt deg på å fly OS 125 også flytter de rundt på det hele og tilbyr OS 215. Ett sted må grensen gå :D:eek::oops::rolleyes:
     
    magnusant, indahla, Flyrlavt and 7 others like this.
  8. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Der kom comp, og uten at jeg fikk sett det, eller snakket med noen var voucher utstedt med dobbel opp.
    Må jo alt i alt si det var finslig erstatning for tapt arrangement bi ikke fikk sett poden.
    Nå jeg 20k å kjøpe en fin tur for:)
     
  9. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Oppgradering og bud er jo lotto, så denne saken handler ikke om selve oppgraderingen, men jeg prøvde å finne svar på hvorfor SAS opererer med frister som plutselig ikke gjelder og de avslutter 17 timer før de selv har satt som frist.

    Tok kontakt med gull-epost, som tidligere virkelig var en gull/diamanttjeneste, men som nå egentlig er helt ordinær tjeneste med noe kortere svartid, og helt uten kompetanse til svare på de fleste spørsmål eller forespørsler:

    Meg: Hei, jeg prøver å finne ut hvorfor SAS plutselig kutter 17 timer av fristen, uten forvarsel, ved oppgraderingsbud. Kan dere finne ut noe om årsaken?

    SAS: Det är svårt att veta varför budgivningen stängdes en annan tid, har du möjligtvis en printscreen eller liknande som jag kan få så kan jag se på det mer? Vilken bokningsreferens gällde det?

    Meg: Klart det, skriver jeg og sender med eposten som viser at jeg har fått avslag og ikke mulighet til å endre/gi bud selv om det er over 17 timer til budfristen.

    SAS: Av det jag kan se så har någon budat högre och därför har du fått denna information , man har då möjlighet att logga in och höja sitt bud om man vill det. Det står ingenting om att budgivningen är stängd.

    Meg: Nei, denne muligheten er stengt. Jeg har en screenshot av dette hjemme som jeg skal sende når reisen er ferdig.

    SAS: Takk, vi skal sjekke når vi får denne.

    Meg etter reisen: Her er skjermdump fra nettsiden som er tatt 15.54 – mens budrundens skulle avsluttes neste dag 09.40. Her står det at jeg «tapte budrunden» denne teksten har erstattet knappen for "oppdater bud" eller "legg inn bud" - altså ingen mulighet til å endre eller legge inn bud, til tross for at fristen skulle vært mange timer senere. (ca 17 timer)

    SAS: Jag kan inte se någon information om att budningen var stängd, enbart att du har tappat ditt bud och fått den informationen på skärm. För att buda igen behöver du gå in under uppgradering på www.sas.no (bruk gärna google chrome eller edge de brukar fungera bra).

    Om du har försökt att buda igen men blir nekad så ta gärna en bild på det nästa gång. Det är svårt att göra något utan felsvar men då kan vi ta det vidare till IT om det händer igen.


    Dette er egentlig en fillesak, men nok et bevis på at gull- og diamantservice er blitt en vits.
     
  10. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    214
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Hjelpes - det var da et skikkelig "god-dag-mann-økseskaft-svar"!
     
  11. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Tja. Dette er typisk en sak som har potensielt mange timer feilsøking foran seg, og hva skulle de oppnådd? Et litt mer presist svar til en kunde er greit nok det, men det er jo for sent å gjøre noe med budet og all den tid det ikke er en gjentakende feil er det ikke alltid like nyttig å nilese logger og forsøke å gjenskape det.

    Skjønner det hadde vært ålreit med et presist, entydig svar, men akkurat i dette tilfellet forstår jeg godt at det er veldig lite å gå på og sannsynligvis liten oppside ved å bruke masse tid.
     
  12. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tenker det samme. Det kan ha vært et engangstilfelle, og det er umulig å finne ut hva som er skjedd. For alt vi vet kan det ha vært mulig å øke budet likevel, men teksten i epost og informasjon var ikke klar nok, noe som kan ha gjort at det har oppstått misforståelser. Det er vanskelig å finne ut av i ettertid.
     
  13. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Dette har skjedd flere de siste ukene, så det er faktisk relativt gjentakende. Usikker på hva de trenger å feilsøke, for meg holder det med at de innrømmer at fristene egentlig ikke betyr noe - og at det enten blir gjort en manuell jobb ca 24 timer før, eller at prosessen ble igangssatt før den sier den skal.

    For meg er det ingen big deal, og for meg er dette mest for å vise at de som nå sitter på EBG/EBD-service stort sett ikke kan svare på noeting som krever bittelitt kompetanse. Sist jeg fikk vettuge svar var før danskene lukket seg for oss nordmenn...
     
  14. Norwegian_Traveller

    Norwegian_Traveller Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    960
    Bonuspoeng:
    93
    Nei, hele prosessen var stengt og fullført. Jeg fikk forøvrig sånn halvveis innrømmelser ved transfersenteret på CPH før avreise at hele prosessen var gjennomført 16-17 timer før.
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg ser du skriver dette, men som sagt, så er det umulig for oss å vite. Hvis det er noe feil hos SAS, så må de ta tak i det, helt klart.
     
    magnusant liker dette
  16. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,218
    Bonuspoeng:
    183
    Vinnerbudene stemmer i alle fall ikke har jeg erfart i januar da mitt bud som var høyere enn min medreisende på egen PNR ble avslått mens han ble oppgradert.
    Har prøvd å ta det opp med kundeservice men det er kun "ikke svar" å få der. Service er det meget lite av.
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,897
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke bra.
     
  18. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Vilkår for SAS Upgrade sier at man kan vente seg aksept eller avslag mellom 25 og 5 timer før avgang (4.4). Fristen på 6 timer før avgang er for nye bud på IC-reiser (4.2), mens eksisterende bud låses 26 timer før (4.7).

    https://www.sas.no/juridisk-info/tilleggstjenester/sas-upgrade/

    Ikke utenkelig at SAS opererer med flere kriterier enn kun størrelse på budet for å fjerne noe av forutsigbarheten. Man kan f.eks. se for seg at budet vektes opp eller ned basert på når man sist fikk gjennomslag?
     
    Henrik, freddyen, Meursalt and 5 others like this.
  19. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,218
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men som forventet, dessverre.

    Om det er tilfellet så bør de kunne gi et skikkelig svar med en forklaring.
     
    holmen and Eddie47 like this.
  20. tadagast

    tadagast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    182
    Bonuspoeng:
    43
    Veldig overraskande oppleving fra SAS no som eg slit med å skjønne. Har ein tur til mai BGO-OSL-WAW-TBS på business som eg mandag fikk melding om at var flytta fra 24 mai til 26 mai. Sidan returen er 1 juni tenkte eg at tida i Georgia vart knapp, og sjekka andre bonus business alternativ. Såg da på SAS sin Star Alliance søkemotor at det låg ute 2 business bonus billettar på den opprinnelege datoen 24 mai, einaste forskjellen var avreise 16.00 i staden for 15.25 og via CPH i staden for OSL. Ringte inn og ba den svenske agenten flytte meg tilbake til 24 mai. Han rota rundt og sa det ikkje var ledige billettar, eg sa at eg fant dei på søket til SAS men da snakka han om at dei kanskje ikkje var fjerna...og la på!! Ringte tilbake og kom i snakk med ei engelsktalande dame. Ho fiksa nye billettar den 24 mai og utsteda nye billettar. Mitt store spørsmål er kvifor SAS flyttar oss to dagar når dei kunne flytta oss 35 minutt seinare med samme adkomst i staden. Har dei verkeleg ikkje noko system på ombooking eller er dette for å maksimere profitt på ein eller anna måte?
     

Del denne siden