Oppgradering og bud er jo lotto, så denne saken handler ikke om selve oppgraderingen, men jeg prøvde å finne svar på hvorfor SAS opererer med frister som plutselig ikke gjelder og de avslutter 17 timer før de selv har satt som frist.
Tok kontakt med gull-epost, som tidligere virkelig var en gull/diamanttjeneste, men som nå egentlig er helt ordinær tjeneste med noe kortere svartid, og helt uten kompetanse til svare på de fleste spørsmål eller forespørsler:
Meg: Hei, jeg prøver å finne ut hvorfor SAS plutselig kutter 17 timer av fristen, uten forvarsel, ved oppgraderingsbud. Kan dere finne ut noe om årsaken?
SAS: Det är svårt att veta varför budgivningen stängdes en annan tid, har du möjligtvis en printscreen eller liknande som jag kan få så kan jag se på det mer? Vilken bokningsreferens gällde det?
Meg: Klart det, skriver jeg og sender med eposten som viser at jeg har fått avslag og ikke mulighet til å endre/gi bud selv om det er over 17 timer til budfristen.
SAS: Av det jag kan se så har någon budat högre och därför har du fått denna information , man har då möjlighet att logga in och höja sitt bud om man vill det. Det står ingenting om att budgivningen är stängd.
Meg: Nei, denne muligheten er stengt. Jeg har en screenshot av dette hjemme som jeg skal sende når reisen er ferdig.
SAS: Takk, vi skal sjekke når vi får denne.
Meg etter reisen: Her er skjermdump fra nettsiden som er tatt 15.54 – mens budrundens skulle avsluttes neste dag 09.40. Her står det at jeg «tapte budrunden» denne teksten har erstattet knappen for "oppdater bud" eller "legg inn bud" - altså ingen mulighet til å endre eller legge inn bud, til tross for at fristen skulle vært mange timer senere. (ca 17 timer)
SAS: Jag kan inte se någon information om att budningen var stängd, enbart att du har tappat ditt bud och fått den informationen på skärm. För att buda igen behöver du gå in under uppgradering på www.sas.no (bruk gärna google chrome eller edge de brukar fungera bra).
Om du har försökt att buda igen men blir nekad så ta gärna en bild på det nästa gång. Det är svårt att göra något utan felsvar men då kan vi ta det vidare till IT om det händer igen.
Dette er egentlig en fillesak, men nok et bevis på at gull- og diamantservice er blitt en vits.
Vis alt...