SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

1. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
  2. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,041
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde det vært enkelt å booke komplekse ruter hadde det ikke vært noen billetter til oss som faktisk har litt kompetanse. Så det skal vi være glade for, oppi all frustrasjonen.

Flymunda, EndreD, dahlmath and 7 others like this.
  3. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,549
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke verdens undergang, men likevel en noe snodig handling av SAS kundeservice. Har en booking som inkluderer to legs med Copa. Her fikk jeg ikke booket seter selv hos SAS og fikk kun feilmelding ved å prøve å gjøre dette på Copa sine sider. Tok kontakt med SAS på chat og de svarte raskt at de kunne ordne det og at jeg fikk en epost med bekreftelse på setene. Spesifiserte ikke hvilke seter jeg ville ha til meg og madammen, så jeg kan vel egentlig ikke klage. Stusset likevel over valgene agenten tok da han satte oss på 1A og 2A (altså bak hverandre) på begge flyene.
    Blir en HUACA her.

upload_2023-1-6_9-12-25.png

EndreD and Lars J like this.
  4. Pingus

Pingus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,375
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje gå inn på United sine hjemmesider, og forsøke setetildeling der? Funket for meg før jul.. Når du logger inn SAS PNR# vises det der en annen PNR som du kan bruke både hos UA og hos Copa.

Rapolo liker dette
  5. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis de flyr den ruten med E190 som har 1+2 i C, så har dere fått hvert deres vindusenkelsete. Kanskje vedkommende tenkte at dere hadde større glede av å se ut enn på hverandre?

6. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    875,122
    Bonuspoeng:
    293
    Tror Copa har B737 .. 700/800/900/9MAX

7. Rapolo

Rapolo Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,549
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, begge flyvningene er satt opp med B738

8. Flymunda

Flymunda Senior Medlem

Likes mottatt:
    8,328
    Bonuspoeng:
    183
    De hadde 15 E190, men ser nå at de gikk ut av flåten i 2020.

9. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Sendte mail til diamantmailen på søndag om at jeg hadde blitt trekt for mye poeng for en gjennomført CT-reise. Fikk svar i dag og beskjed om at de refunderte meg de poengene jeg hadde betalt for mye.
    Poengene kom på konto umiddelbart

Stuttfeiten, Kristian and Kjetil L like this.
  10. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    På torsdag tikket det inn en SMS med beskjed om at min flygning fra Trondheim til Oslo på fredag morgen skulle bli 1 time forsinket.
    Siden jeg skulle videre til CPH og derfra til LAX, og hadde mindre enn 1 time til flybytte på OSL, valgte jeg å ringe SAS for å høre om de kunne booke meg om for å unngå at jeg mister flyet.
    Svaret var helt klart (og klarert med supervisor) at nei, de kunne ikke gjøre noe som helst for meg fordi det kunne hende at flyet kanskje ikke er forsinket likevel. Så bare å møte opp som om flyet går som planlagt og dersom det er forsinket så ville jeg få hjelp i Oslo... men jeg kunne gjerne betale for å endre bestillingen om jeg ville det.
    Møtte opp på TRD, som om flyet ikke var forsinket, la frem samme problemstilling til personen i innsjekkingsskranken. Samme svar der, ja, jeg ser at flyet er forsinket og at du vil få problemer, men de hjelper deg i Oslo. Hun ville ikke sende meg via Bergen til CPH, som hadde vært en perfekt løsning. Billetter var til salgs på denne ruten, men nei, det gikk ikke, vent til jeg får hjelp i Oslo.

Ved gate, etter oppsatt avgangstid ble vi informert at crewet kom inn sent i går og måtte ha sine pålagte hviletimer, og at det er grunnen til forsinkelsen.

Må si at jeg synes det er veldig rart at SAS ikke ønsker å være pro-aktive her, selv etter oppfordring fra min side. Enden på visen er at jeg nå har sendt EU claim, fordi jeg kom frem ca 9 timer forsinket.

Ruten ble OSL-CPH-SFO-LAX, etter en runde der jeg var ombooket til OSL-MIA-LAX (der MIA-LAX skulle være nesten 6 timer i vanlig økonomi hos American Airlines, en helt klar nedgradering fra et SAS plus sete). Fikk heldigvis rettet det opp i loungen, men måtte gå en bonusrunde der også.

Må si at jeg ikke helt skjønner logikken til SAS her. De kunne lett ha spart seg for en claim, og jeg kunne ha kommet frem som planlagt om de bare hadde giddet å gjøre noe. Det er jo ikke slik at de på magisk vis klarer å finne et nytt crew, eller få de til å hvile fortere...

Insomnia4u, AirMags, OyvindN and 7 others like this.
  11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,365
    Bonuspoeng:
    293
    Håper du sender inn klage i tillegg til claim? Dette er håpløs kundeservice, pluss at det koster SAS masse penger, som enkelt kunne vært spart. Pluss at du hadde vært kjempefornøyd hvis du hadde kunnet endre billetten, så du kom avgårde til avtalt tid. Da hadde dette vært en gladsak, i stedet for en dustesak.

12. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,327
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det bør jeg vel egentlig gjøre, for dette er helt håpløst.

Skal også sende en klage på avslag på oppgraderingsbud som hadde som begrunnelse at noen andre har bydd mer. Reisefølget på en annen PNR hadde et lavere bud enn meg, men fikk oppgradering. Så jeg vet ikke helt hva de driver med for tiden. Føler at jeg sutrer litt, men samtidig må rett være rett, og når det beviselig er feil er det jo teit.
    Fikk oppgradert ved innsjekk til 35k poeng, mot de 23k poeng jeg hadde som bud. Tviler på at jeg får noe annet enn et svadasvar på dette, men håper at de sender differansen tilbake, er tross alt en innenriks bonustur og litt til i verdi.

haifinn liker dette
  13. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,769
    Bonuspoeng:
    293
    Din erfaring her viser hvilke konsekvenser det har når fullmakter inndras og sparehatten trekkes langt nedover øra. Man mister kontakt med virkeligheten.

Insomnia4u, Flyingdutchman and markus like this.
  14. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,065
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte inn for å endre litt på en reise, hun jeg fikk på telefonen var åpenbart lite interessert i dette. Etter litt om og men og en agent som ikke fikk til noe som helst så «brøt» plutselig linjen. Jeg ringte opp igjen og hun samme tok telefonen, så fort jeg sa hei og hun skjønte det var meg igjen så la hun bare på uten å si noe.
    Tenk å ha en jobb der man bare velger bort alt man ikke gidder å gjøre :rolleyes:

AirMags, Kalsnes, sutenai and 6 others like this.
  15. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,039
    Bonuspoeng:
    183
    Ga "like", men det er fordi jeg føler med deg.

Om du fikk med deg navnet, bør du sende en klage. Slike "kundebehandlere" ødelegger for hele bolaget, og skulle ikke vært der.

Om ingen sier fra, går det kanskje en stund før lederen hennes finner ut....

Maggie liker dette
  16. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, jeg husker navnet og klage er sendt. Jeg har ikke tid til å bruke en time daglig i telefon med agenter som ikke kan hjelpe meg med noe som helst. Det begynner mildt sagt å haste med å få lagt til retur for ferien jeg har planlagt i neste uke

Maggie liker dette
  17. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,318
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg blir så provosert over at de gjør det! Klarer ikke å la være å bli irritert. Er jo helt sjokkerende dårlig... andre ville fått sparken om de oppførte seg sånn på jobb.

tobeornot999, Eddie47 and Maggie like this.
  18. Flyrlavt

Flyrlavt Veteran

Likes mottatt:
    4,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, jeg hadde ikke blitt værende lenge hadde jeg snudd meg og gått hver gang noen vil ha tak i meg på jobb

Jeanette liker dette
  19. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,445
    Bonuspoeng:
    113
    Ringte inn sent i går kveld og booket en eurobonusreise hos ei engelsk dame som hadde null kontroll.

1. Ble belastet dobbelt med poeng
    2. Ble trekt telefongebyr for en reise som ikke kunne bookes på nett
    3. Reisen ble booket med feil navn

I tillegg klarte hun ikke å finne en utreise jeg selv hadde funnet på nett (og booket mens vi satt på telefon), slik at jeg måtte booke den separat. Sitter da nå med to enveis reiser, noe som er lite hyggelig dersom man må kansellere og betale det flotte gebyret på 750kr x2.

Ringte inn på nytt i dag og fikk en kompetent svenske på telefon. Han skjønte ingenting av hvordan hun hadde fått til den bookingen i går kveld. "Alt er jo feil her" sa han. Heldigvis kunne han ordne det. Nå er halve poengsummen refundert og telefongebyr på 400kr blir refundert så snart den har gått innom de rette personene.

Noen som har link til hvor man kan gi feedback til SAS?

20. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,904
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan prøve [email protected]

OyvindN liker dette

Del denne siden