SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Det er 48 timer for NH, så der pleier det å gå bra, men jeg har måttet ringe inn for å reservere seter på nytt der og.

Kjetil L liker dette
  2. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    CM kan være kranglete om man ikke har lagt inn passinfo..
    Rebooket same flight en god del ganger da ingen av agentene forstod problemstillingen..

3. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,119
    Bonuspoeng:
    183
    Fant ut at SAS er handling agent for KLM på Gardermoen.
    På fredag ble KLM-flyet kansellert, det ble en liten omvei (med SAS) TRD-BOO-OSL overnatting OSL-AMS (også med SAS).
    KLM via telefon kunne ikke hjelpe til med hotellbooking og ba meg finne noen på flyplassen. Jeg var overrasket over å måtte gå i SAS skranken, men uansett, fikk forklart problemet, dama i skranken sa "dette løser vi". Hun ba meg gå litt til side siden det skulle ta litt tid å fikse 11 hotellrom.
    Kanskje 10 minutter senere kommer en kollega ut med en haug lapper og beskjeden om at alt er klappet og klart, vi skulle få både seng og mat på Radisson Blu, rett over gata fra terminalen.
    Smidig. Matvoucher ble på 405 kr, som var nesten nok til burger og øl, måtte spytte inn en 50-lapp selv, men det er helt OK :)

4. Nurse82

Nurse82 EBD, Hilton diamond

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg må bare si at min nylige erfaring med Lufthansa kundeservice får SAS til å fremstå som stjerner i forhold. Jeg er faktisk helt sjokkert og maktesløs, for jeg kan jo heller ikke benytte meg av "gullmailen" i dette tilfellet og dermed har man jo ingen andre muligheter enn "HUACA" 10-20 ganger før man finner en som endelig kan sakene sine...
    Min sak handlet om betalt oppgradering som ble kansellert av flyselskapet uten at jeg fikk pengene igjen. Når jeg ringte inn for å endre dette var det ingen som ville ta i det, alle sa bare at jeg måtte ringe et annet nummer, ingen ville ta saken videre til noen som faktisk hadde peiling på dette. Reservasjonsavdelingen sa du må ringe serviceavdelingen, serviceavdelingen sa jeg måtte ringe reservasjonsavdelingen, reservasjonsavdelingen gav meg nummeret til Amerikansk kundeservice for Lufthansa (som det står på nettsiden til Lufthansa at er for de som bor i Nord-Amerika). Da forstod jeg at de bare henviser videre til et annet telefonnummer fordi de ikke vet hva de skal gjøre og fordi de vil bli kvitt meg...

EndreD liker dette
  5. markus

markus Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,418
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har 3 biz reiser til USA som ble bestilt før dagens 30% kampanje, men som befinner seg innenfor reiseperioden. Tok derfor kontakt med SAS på chat for å høre om det var mulig å få refundert deler av poengene jeg brukte for å booke disse billettene, uten å måtte avbestille/rebooke da jeg fryktet setene ville forsvinne.

Første jeg treffer på chat (Lars Bo) sier dette er mulig. Men det kan bare gjøres på èn av reisene da det tydeligvis er en slags "voucher" man bruker. Okei tenkte jeg, jeg tar det jeg får. Fikk dermed refundert 18000 poeng for en av reisene.

Så tenkte jeg at dette må jo være mulig å få gjort på de andre reisene mine også ved å ta en liten agentrulett, men det var ikke så lett. Nå har jeg snakket med to stk på chat (Marcus og Håkon) og to stk på telefon (både svensk og engelsk), men alle sier det samme, at det ikke er mulig å fikse og tilbudet gjelder kun på bookinger som gjøres innenfor bookingperioden.

Vet ikke om jeg hadde ekstrem flaks da jeg traff på første karen i chatten, om han tok en sjefsavgjørelse selv, om han gjorde feil, eller om alle de andre gjør feil. Det er hvertfall verdt et forsøk for dere andre som er i lignende situasjoner. Det er null ventetid i chat nå, så det værste som kan skje er at dere bruker noen minutter på å spørre.

EDIT: da har jeg prøvd på chat med to nye personer, og de sier det samme som de fire siste jeg har pratet med. Ser ut som jeg bare var heldig til å begynne med..

EDIT 2: Gjorde trikset nevnt av Kjetil i denne tråden https://insideflyer.no/forums/threads/sas-tilbudstråd-2022.17350/page-5#post-469965
    Må jo sies å være en god dag når man får 54k poeng inn på konto

Last edited: 11. okt 2022
    Kjetil L and Nurse82 like this.
  6. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    370
    Bonuspoeng:
    63
    Så i dag var det min tur å miste et sete gjort på CT-reservasjon. Jeg ringte inn ca kl 14.15 og reserverte BKK-DEL-FRA. Kl 18.15'ish tikket det inn varsel om at reservasjonen min var endret. Da var segmentet DEL-FRA borte vekke. Det var Air India, så da er vel fjerningstiden der 4 timer hvis man er uheldig.

7. puckno

puckno Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    370
    Bonuspoeng:
    63
    Fulgte tipsene i denne tråden om å ringe inn kveld til engelskspråklig. Første agent jeg møtte plukket opp tråden, fikk lagt til manglende leg igjen og jeg fikk en email confirmation med alle legs på status confirmed. Selv om sluttføring med poengtrekk ikke er gjort ser dette lovende ut. Takker for tipsene her inne.

EDIT: ... og fire timer etter dette forsvinner billettene nok en gang (!).... får prøve å ringe i morgen igjen og håpe det beste

Last edited: 11. okt 2022
    RoadKing liker dette
  8. Fleksnes

Fleksnes Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    818
    Bonuspoeng:
    93
    Positiv opplevelse med kundeservice hos SAS. Fikk booket om uten gebyr, første leg, på en betalt reise til MIA, om det er pga diamant eller at opprinnelig leg til ARN ble kansellert tidligere vites ikke(2.gang jeg booker om første leg). På nett ville de ha over 5000NOK for endringen.

9. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Vet ikke om det fungerer, men prøv eventuelt å ringe SAS kundeservice i Japan for å lagt på igjen de autokansellerte segmentene før noen andre tar flightene dine. De er åpen fra 09.00-17.00 JST som er 02.00 - 10.00 CEST.

Når svenskene åpner ringer du der igjen og trygler dem om å billettere med en gang.. ;)

https://www.sas.no/kundeservice/kontakt/

upload_2022-10-12_0-59-10.png

10. jnessa

jnessa Nytt Medlem

Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Usikker på om det er riktig tråd, men har endelig fått tilbakemelding på kompensasjonskrav etter flystreiken i sommer.

Vi har fått 300 euro hver. Standardkompensasjonen for reisedistansen vi reiste er 400 euro. Er det slik at de 300 euroene er ment å dekke alternativ reisekostnad? Og at vi ikke har rett på standardkompensasjon? Ellers skjønner jeg ikke helt hvor 300 euro kommer fra. Noen som har peiling her?

11. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,003
    Bonuspoeng:
    293
    Dobbel open jaw som blir diskutert i en annen tråd av @indahla kom opp for meg også i dag.

Ønsket å bytte hjemreise fra BKK-TPE-MXP-CPH med SAS til LH BKK-TPE-MXP-FRA-OSL på hjemreise.

Fra bookingtidspunkt til i dag er oppholde på TPE gått fra 23 til nesten 25 timer pga rutetidsjusteringer hos EVA.

Denne gangen finner SAS LH i biz og kan legge til, men fordi jeg nå har 2 opphold : ikke stopp over nekter SAS å gjøre forandringen. de kaller det en dobbel open jaw.

HUACA ganger flere og blir faktisk satt over til back office hos EB, som blir totalt forvirret og legger på når jeg får dem på linjen.

Drømmer om den gangen en e-post til Vibeke justerte tilknytningsflyvningene på 5 minutter........

12. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Du skulle pratet svensk eller engelsk til dem, og sagt du ringte fra kundeservice. Da hadde du kanskje fått hjelp med mye rart ;)

obay, indahla, holmen and 1 other person like this.
  13. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg anbefaler dere ikke å prøve å få SAS kundeservice til å legge til rabatten på 30% på eksisterende bestillinger. Jeg har en bestilling i desember i Biz fra EWR-CPH-OSL. Jeg traff på en hyggelig agent som lovet å gi ny poengpris for noen dager siden, det klarte han å ordne, men dagen etterpå la jeg merke til at segmentet CPH-OSL er borte fra bestillingen... Det jeg har lært av dette er at man kun skal gjøre helt nødvendige endringer på bestillinger man ellers er fornøyd med, da man aldri vet hva agentene kan kludre til når de begynner å tukle med bestillingen. Det visste jeg egentlig fra før, men dette var en viktig påminnelse for meg :) :D Glad jeg fant det ut nå og ikke på Kastrup i desember!!

14. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,924
    Bonuspoeng:
    293
    Det er bra det var CPH-OSL som var borte og ikke EWR-CPH.. Det burde ikke være noe problem å legge til den flighten? (Men dustete at den ble borte underveis, selvfølgelig..)

Nurse82 liker dette
  15. Nurse82

Likes mottatt:
    987
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ringte CT telefon i dag og fikk fikset det kjapt :) I det siste har jeg ringt CT-telefonen angående alle henvendelser som angår bonusbilletter, uansett om det er CT involvert eller ikke. Min erfaring er at man der treffer på kundebehandlere med mer kompetanse enn om man ringer den vanlige telefonen. Mulig det er tilfeldig, men jeg har i allefall god erfaring med det :)

Emma, holmen and Jeanette like this.
  16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,924
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har bare ringt vanlig kundeservice uansett jeg. Synes det har funka bra for meg. :D

Nurse82 liker dette
  17. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    120
    Bonuspoeng:
    43
    Vet ikke om det er OT her siden det bare diskuteres bonusbilletter, men... jeg skulle reise med en kollege fra mxp til svg i dag. Han var egentlig booket via LH til i går, men grunnet streiken ble han booket på mitt fly fra mxp til cph. Han fikk sjekket inn via appen, men ble ikke tildelt sete, kom altså på standby (litt slapp fra LH syns jeg da). Så når vi sjekker inn i skranken ber jeg om et standby tag på kofferten min for å ha opsjon å bytte fly, i tilfellet han ikke får plass - ingen problem det fikses. Så kommer vi til gaten og venter pent mens agenten preboarder alle. Det viser seg at 5 ender opp på standby. Gate agenten ringer sas som bekrefter ar min venn må bookes om, så nevner agenten meg, men nei da det var ikke snakk om at de skulle booke om min billett til flyet hans dagen etter, jeg hadde jo plass om bord - det måtte jeg i såfall fikse selv og på eget ansvar. Jeg var milde sagt overrasket, for det første reiste jeg på full flex og for et ande ville jeg jo tro at sas hadde vært takknemlig for det ledige setet (ofte tilbys det jo penger ved gaten). Så jeg ba dem å laste min koffert og gikk gjennom skranken. De andre på standby var like lite imponert av dette. Så står jeg nå bak agenten og ser skjermen med standby listen, der alle er statusløse og min venn er en enesteni bookingklasse C. Så er det en no show til slutt, men til min forbauselse får ikke han plassen, men første mannen på listen.

For det første imho meget merkelig at SAS ikke tilbyr meg ombooking, det måtte jo uansett fikses hotell og ny reise til de andre på listen. For det andre, har man ikke høyere standby prio ved C vs M?

I samme tråden, har noen her gjort bruk av 48 timers setegaranti for SK G/D?

18. Darkcho

Darkcho Veteran

Likes mottatt:
    3,371
    Bonuspoeng:
    113
    Brukt et par ganger ved å ringe inn. Fungerer fint men er dyrt, bookes i full flex.

stashorizor liker dette
  19. SInn

SInn Medlem

Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Står helt sikkert en plass i denne tråden tidligere, men jeg finner det ikke.
    Er det noen som har klart å ringe inn til Sas kundeservice en lør/søn og fått booket CT billetter med avreise mandagen etter?

20. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Du kan prøve det amerikanske nummeret.
    Fungerer noen ganger.

Del denne siden