SAS kundeservice, historier fra virkeligheten

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av RoadKing, 07. febr 2022.

1. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    680
    Bonuspoeng:
    93
    Det er muligens IT problemer hos SAS. Vi er 4 stk som ønsker å fly med SK311 fra Haugesund-Oslo den 9. oktober, fortrinnsvis med SK311 som går 0745. Men merkelig nok vises ikke denne flygningen når jeg søker på å betale med penger, kun når jeg velger poeng. Da er det kun business med 29 721p som er tilgengelig.

Ringte SAS og hun jeg traff ante ikke hva som er årsaken og det viser seg at hennes oversikt over ledige billetter endret seg kraftig gjennom samtalen. Her er noe galt.

2. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,924
    Bonuspoeng:
    293
    Snakket akkurat med SAS (for en time siden), og de har tekniske problemer, og kan ikke gjøre noe som helst. Så jeg måtte ringe tilbake i ettermiddag. :rolleyes:

Skarven liker dette
  3. Eddie47

Eddie47 1D

Likes mottatt:
    873,706
    Bonuspoeng:
    293
    Kanskje det er satt opp med B737-700 .... dvs det allerede er kansellert?

Skarven liker dette
  4. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Denne flighten ble omtalt i en annen tråd også.
    SAS har nullet ut all tilgjengelighet, men tilsynelatende glemt å slette bonusseter.
    Så min konklusjon er at denne flighten er etter all sannsynlighet kansellert.

Skarven liker dette
  5. Skarven

Skarven Senior Medlem

Likes mottatt:
    680
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer. Ser det gjelder veldig mange morgenfly fra Haugesund søndager hele høsten/vinteren. Regner med at SAS rydder opp :)

6. BendikHa

BendikHa Globetrotter

Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Den 18/08 i bestilte jeg EB-reise til Svalbard. Avbestilte innen ett par timer, for å bestille et på ett annet tidspunkt. Poengene kom tilbake umiddelbart, men avgiften har jeg enda ikke fått refundert. På nettsiden til SAS står det at det skal ta 3-5 dager. SAS er umulig å tak i på telefon eller chat. Må kanskje bare be banken om chargeback?

7. Magnus77

Magnus77 Senior Medlem

Likes mottatt:
    977
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg hadde et par bonusreiser til Bangkok som jeg avbestilte samme dag som jeg bestilte, disse tok det ca 3 uker før jeg fikk tilbake pengene for. Samme som deg så kom poengene umiddelbart, men skatter og avgifter tar for tiden veldig lang tid. Det er bare å smøre seg med tålmodighet, de kommer til slutt

8. kristiaan

kristiaan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    2,442
    Bonuspoeng:
    93
    Why why why er det aldri noen på kundeservice som kan gi deg et svar på selv det enkleste spørsmål uten at det må gå til pausemusikk og lang ventetid??

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    5,907
    Bonuspoeng:
    183
    Det jeg reagerer på er at det ikke er noe realistisk mulighet til å få nytte av CT-Billetten for folk som skal booke nå. Selv om jeg selv er heldig å har booket reisa for vinteren i vår, så ser jeg det at om jeg ikke hadde gjort så så hadde jeg vert i en ganske bedreden situasjon nå, da det er ut at at de praktisk talt har sluttet å slippe billetter lengre.

10. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    63,924
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vel ikke noe med SAS kundeservice å gjøre?

Uansett, det er mulig å bruke CT. Masse ledige billetter, over hele verden. Kanskje ikke akkurat dit du vil, på akkurat den datoen du har sett deg ut, men absolutt mulig. F er det lite av, og mindre biz enn vanlig. Men det er ikke umulig.

Darkcho liker dette
  11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde planlagt å dra til Japan og se F1 i september 2023. Når det er F1 er en rimelig låst med tanke på datoer, men etter en god del søking og flere telefoner til SAS så falt det på plass.
    Så det er, som du sier, fullt mulig å få til.
    Men det krever nok litt mer jobb nå enn pre covid ..

tobeornot999 liker dette
  12. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Nytt kapittel i bookingen til Suzuka i september 2023:
    Da jeg fikk booket returen i går måtte bookingen sendes til EB-avdelingen for å regne ut skatter og avgifter. Dette skulle gjøres på mandag.
    Var tilfeldigvis innom bookingen idag og der var BKK-VIE med BR C borte ..
    Jeg sjekket SAS sitt *A søk og billettene var ledig.
    Ringte inn og traff en hyggelig svenske. Han fikk lagt til flighten igjen og skulle gjøre klar billettene med en gang.
    Hyggelig med god hjelp men ingen beskjed fra SAS når flighten plutselig var borte o_O

tobeornot999, Eddie47 and mrt like this.
  13. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    Det har jeg brent meg på flere ganger, så jeg ringer konsekvent fredag kveld eller lørdag morgen fremfor CT telefonen på en fredag…

tobeornot999 and Eddie47 like this.
  14. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke alltid det funker heller.
    Jeg har fått en slik "Vi kan ikke røre eurobonus billetter" ved bruk av denne strategien.

En ikke ubetydelig nedtur etter så ha ventet en time med den grusomme musikken..

tobeornot999 liker dette
  15. mrt

mrt Senior Medlem

Likes mottatt:
    893
    Bonuspoeng:
    113
    Tja, for meg, hvor det er så å si garantert at billetten forsvinner mens den venter på EB avdelingen vs å få en dessverre (kun fått det 2 ganger på engelsktalende kveldstelefon) er helt greit for meg :)

tobeornot999 liker dette
  16. Are

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Absolutt. Bare lufter litt frustrasjon for den ekstreme variasjonen av kvalitet på kundeservice hos SAS...

Ville nok også spammet telefonen til SAS for å sikre meg F.. :cool:

17. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Akkurat det jeg fikk to ganger i går før tredje agent ville hjelpe.

mrt, Eddie47 and Are like this.
  18. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    7,663
    Bonuspoeng:
    293
    Sist dette skjedde meg så rakk faktisk eurobonusavdelingen å få ut fingeren mens jeg satt i telefonkø for å få noen til å fikse problemet. Reisen ble billettert med alle segmenter, selv om setene ikke lenger var reservert på mitt PNR når de kom til meg i billetteringskøen.

Så ting kan faktisk fikse seg selv, men jeg hadde blitt rimelig grinete hvis noen andre hadde reservert setene i mellomtiden :D

Eddie47 liker dette
  19. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,904
    Bonuspoeng:
    293
    Iflg. han som ordnet billettene på lørdag var det BR som hadde trukket setet tilbake fordi SAS brukte for lang tid på å billettere.

Telefon-loggen min viser at jeg la på kl. 18:00 på fredag og ca. 14:40 på lørdag merket jeg at det ene setet var borte. Så under 24 timer ..

20. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,496
    Bonuspoeng:
    93
    Hmm. Vi burde laget en egen tråd, kanskje en database med "ticketing time limit" for hvert flyselskap. Jeg vet med stor sikkerhet at TTL for TG er 5 timer. Har mistet et par biz-seter pga det...

Insomnia4u and tobeornot999 like this.

Del denne siden