Seoul

Tråd i 'Reisemål' startet av Kimmam, 25. des 2013.

  1. runese

    runese “Chewie, we’re home.”

    Innlegg:
    111
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Gode spørsmål, og takk for svar :)
    Fikk tips av en kamerat om at Seochon var et fint område å bo i. Dette er vår første tur til Seoul og Sør-Korea, 5-netter, og jeg har noen bonusnetter på Hotels.com jeg i utgangspunktet tenkte å bruke, men dette er ikke et must. Vi er veldig mottakelige for konkrete forslag på konkrete steder.

    Vi drar ikke for shopping og party, men ønsker å oppleve både det moderne og det tradisjonelle. Er opptatt av god mat og god drikke.
     
  2. magnusha

    magnusha YouTuber @awardviking

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    393
    Bonuspoeng:
    63
    Reiser til Seoul på fredag. Lander 11:50 på lørdag morgen i Seoul. Neste fly går ikke før 21:20 til BKK. Dvs. jeg har 9,5 time i Seoul. Blir litt kjedelig å bli sittende på flyplassen, men hvor bør man dra og når bør man være tilbake på flyplassen (evt. reise fra byen)?

    Er det AREX som jeg bør ta og ta t-banen til et sted i byen? Kan godt ta litt mat og kanskje se et tempel/shopping. Men vil ikke miste flyet videre :p
     
  3. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Dette er et vanskelig spørsmål å svare på. Jeg ville kanskje besøkt Myeongdong (to stasjoner unna Seoul Station på linje 4). Dette er et av hovedshoppingområdene og har masser av restauranter og butikker. Hvis du vil strekke på beina etter lang flytur, så kan du også gå opp til Namsan Tower derfra (tar omtrent 2 timer opp og ned hvis jeg husker riktig).
     
    magnusha liker dette
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Vært innom ICN flere ganger men aldri googlet dette, og begynte å tenke på det igjen:

    Hva og hvorfor gjør de dette egentlig?

    Skjønner at de pakker ut for at det tar mindre plass, men det er vel neppe til privat bruk? Skal det selges videre er det vel lurt å beholde emballasjen?
     
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ankommer 11:50. Tog eller buss?
    Og avreise 11:20 2 dager etter, tog eller buss?

    Tenker ikke på å spare penger. Men ha mest mulig tid i byen. Er der bare to dager :)
     
    Last edited: 25. mai 2019
  6. matsjonas

    matsjonas Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg så det selv nå i desember, det var helt ekstremt. Noen hadde sikkert 20 bæreposer med ting de skulle pakke om, hvorfor de gjør dette aner jeg ikke. Men det var bare kosmetikk å se. Søppel med andre ord.
     
    flying_all and indahla like this.
  7. matsjonas

    matsjonas Medlem

    Innlegg:
    66
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    18
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Skal bortover neste mandag med OZ F. Får ta å spørre en av de hva de driver med :p
     
    Xflipper liker dette
  9. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Håper du snakker kinesisk... ;)
     
  10. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,636
    Likes mottatt:
    7,611
    Bonuspoeng:
    183
    flying_all liker dette
  11. Edin

    Edin Aktivt Medlem

    Innlegg:
    404
    Likes mottatt:
    747
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg og fruen skal på CT-tur til Seoul så jeg sitter klar med bookingfingeren på diverse hotell.

    Vi har sett oss ut Myeongdong-området.

    Jeg ser at flere hoteller har Club-Lounge tilbud, men finner at det er dårlig beskrivelse av hva konseptet inneholder. Så mitt spørsmål er om noen har erfaring med Club-Lounge tilbud i Seoul, og hva det inneholder (spesielt om det er fri vin/øl inkludert i disse tilbudene).

    Tar også mot anbefalinger på hotell som ligger i Myeongdong.
     
  12. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Vi bodde på Royal Hotel Seoul i desember. Det ligger midt i Myeongdong. Vi hadde en junior suite med club tilgang.

    Club tilbudet inkluderte inn/utsjekking (ikke nødvendig å stå i kø i den ordinære resepsjonen altså). Ellers var det frokost på morgenen som ikke var all verden, men greit nok så man fikk fylt magen. Det var en periode på ettermiddagen/tidligkvelden der det var et lett måltid inkludert vin/øl.

    Kan trygt anbefale dette hotellet.
     
    Edin liker dette
  13. stakar

    stakar Frequent Traveler - EBP

    Innlegg:
    292
    Likes mottatt:
    783
    Bonuspoeng:
    93
    Bodde på Conrad Seoul, dog ikke i Myeongdong, men i Yeoeuido Dong. Flott hotell med meget bra Club Lounge. Kjøpesenter og T-bane i kjelleren.
     
  14. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Har 22 timers layover i Seoul på vei til Hanoi i mars.
    Lander fredag 12:05 og flyr videre lørdag 10:10. Begge OZ C.
    Har idag booket Prime Guest House rett ved Incheon.

    Tenke det kunne være greit å dra inn til byen, være der på ettermiddag og spise middag og deretter tilbake til hotellet på kvelden. Slipper maset med turen til flyplassen lørdag morgen.

    Ville dere heller bodd i sentrum?
     
  15. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    I lignende situasjon valgte vi å bo i byen. Var fornøyd med det valget.
     
    indahla liker dette
  16. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Vi gjorde tilsvarende. Men det ble veldig få timer i Seoul, da det gikk endel tid i å komme seg ut av flyplassen, så hotell, innsjekk og så tilbake til flyplassen for flytoget inn til Seoul.

    Legg også til at restauranten vi hadde booket på, så et godt stykke fra Flytog terminalen i Seoul.
     
  17. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Har 23timer i Seoul til uka og fant også ut at tia var snau til å få en fin bytur så vi skal prøve Art Paradiso ved flyplassen(ICN) og heller ha litt Spa tid der. Ser bra ut, men ikke akkurat billig.
     
  18. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,250
    Bonuspoeng:
    113
    Ser det er flere som skal ha kortere stopp ved ICN.

    Hvis noen synes det er litt langt inn til Seoul, kan jeg anbefale Songdo området i Incheon. Det er en nybygd del av Incheon og en såkalt IFEZ sone.

    @snus_mumrikken tok turen på min anbefaling og likte seg om jeg husker riktig.

    Her finner man alt man trenger, masse gode restauranter, kjøpesentre, outlet, puber og mikrobryggerier etc. Kan anbefale Technopark Subway området med Hyundai outlet og Triple Street.

    Ikke så mye av det autentiske Korea siden det er nybygd, men mulig å finne med en kort Subway eller taxitur.

    Flybuss info.
     
    Last edited: 09. jan 2020
  19. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Vi byttet hotell til Howard Johnson ved ICN. Ett stopp på undergrunnen fra ICN og 5 min å gå. Deretter blir det undergrunnen til by’n. Har jo kun carry on baggasje så det går nok greit med undergrunn istedenfor flytoget :)
     
  20. geddi

    geddi Senior Medlem

    Innlegg:
    1,294
    Likes mottatt:
    3,250
    Bonuspoeng:
    113
    HJ ligger ved Unseo stasjon om det ikke finnes flere i området da. Kun AREX (Airport express) stasjon her. Vil anbefale å ta AREX til Seoul og ikke bytte til Subway på veien, noe som vil ta mye lengre tid.

    Kan anbefale å gå av på Hongik stasjon, to stopp før Seoul stasjon. Dette er et universitetsområde fullt av liv, små gatebutikker, restauranter, puber og uteliv.
     
    jgroneng and indahla like this.

Del denne siden