Spørsmål angående reiseforsikringer (Samletråd)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av peterfox, 24. juni 2015.

  1. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    I følge de åpne vilkårene for Gjensidige Reise Pluss får man dekket avbestilling som følge av sykdom i nærmeste familie, barnevakt osv.:

    https://www.gjensidige.no/privat/forsikring/reiseforsikring/reiseforsikring-i-detaljer

    Sykdommen må trolig dokumenteres med legeattest. Jeg hadde en tilsvarende sak hos Tryg i høst, og der holdt det med attest fra Tryg Legehjelp/Helsetelefonen som er inkludert i forsikringen.

    God bedring til junior!
     
    Travellingalf and Sonictravel like this.
  2. BamBamBoogey

    BamBamBoogey Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    999
    Bonuspoeng:
    93
    Repost:

    Er det noen som har noen erfaringer her med reiseforsikring, kansellerte CT-turer og allerede bestilte hotellreservasjoner og opplevelser? Jeg så her på IF at noen fikk CT-flyet kansellert 10 dager før flyturen. I slike tilfeller kan din reiseforsikring eller Amex/MC premium reiseforsikring dekke det allerede bestilte hotellet og opplevelser hvis de ikke kan refunderes.
     
  3. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    91A3E297-F87A-48AD-909C-45F2954A3BF5.png Har bestilt et cruise med msc. Det står at man må framlegge forsikringsbevis som dekker covid-19, det må også spesifikt stå hvor stoe sum det dekker og det må være på engelsk. Noen som har en anbefaling hva man jeg skal velge?
     
  4. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Gouda sin enkeltreise forsikring kanskje?
    Må nok kontakte Gouda for vilkår på engelsk.


    Nyhet på enkeltreiseforsikringen: Karantene på reisen
    For å gi deg ekstra trygghet på reisen, har vi utvidet forsinkelsesdekningen på vår enkeltreiseforsikring.

    Dersom du ikke får reist hjem som planlagt fordi du uventet blir satt i karantene på reisemålet som følge av Covid-19, dekkes ekstrautgifter til f.eks. til hotell, mat og ny flybillett hjem.

    https://www.gouda.no/privat/reiseforsikring/enkeltreiseforsikring/voksen
     
    Insomnia4u and Magnus77 like this.
  5. kaiarne

    kaiarne Aktivt Medlem

    Innlegg:
    328
    Likes mottatt:
    509
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg har IF Start Super med dens reiseforsikring fra Europeiske, den kan bare kjøpes mellom 18 og 26 år men beholdes så lenge du vil. Men regner med dette gjelder alle reiseforsikringene fra IF. Der kan jeg bare gå inn på nettsiden og laste ned et Certificate of Insurance på engelsk. De nevner spesielt covid også:
    Coverage
    Medical Insurance**: Unlimited coverage for necessary and customary expenses due to accident or acute illness (incl. Covid).
    ** This includes hospitalization, inpatient and outpatient treatment coverage of not less than USD 100,000, including Covid related illness.

    https://www.if.no/privat/forsikring/if-start
     
    tobeornot999, Magnus77 and paramberg like this.
  6. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Fant du ut av noe mer her? Har bestilt tilsvarende nå og har DnB, Tryg og SAS Amex reiseforsikring bl.a (ikke fått sjekket vilkår enda).
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt så vil de kunne sende deg en bekreftelse. If Europeiske har dette tilgjengelig på mine sider til sine kunder.
     
  8. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, ordnet seg, ikke noe problem! Ringte bare Gjensidige så sendte de vilkårene på engelsk på Mail:) De har en standard utskrift som de bruker til dette, hun jeg snakket med var godt kjent med det.
     
    Elo liker dette
  9. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Snakket med DnB nå. De måtte ha navn(personnummer) på alle og skal sende meg dette per post. Så da er det bare å vente på snailmailen.
     
  10. trulsdd

    trulsdd Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    22
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har tatt kontakt med et par selskaper for å høre hva slags tilbud de kunne gi meg på en forlenget reiseforsikring (mellom 90 og 110 dager). Det beste var SR-Bank som etter litt krangling kunne gi meg 4500kr for et år (da 120 dager), men sånn jeg forstod det var dette mot at jeg fortsatt var medlem i fagforeningen og betalte de faste 230kr/mnd for reise- og innbo som jeg har der...

    Har nylig blitt Saga hos DNB og tenkte jeg skulle høre med dem hva de kunne gi meg, men lurte på om noen på forumet har tips til selskap som ikke tar armen for å utvide forsikringen med noen skarve uker?
     
  11. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Vi skal på tur med 2 småbarn i morgen og lufthansa har allerede varslet om betydelig forsinkelse på første leg. Hvis vi ikke rekker vår connection vil vi trolig bli ombooket til et fly sent på kvelden, noe som vi ikke ønsker pga barna. Dvs vi kommer i såfall til å be om en ombooking til mandag morgen. Jeg regner da med at LH ikke kommer til å dekke hotell. Er det da en sak for reiseforsikring? Det blir fort kostbart på kort varsel og behov for familierom eller adjoining rooms.

    Takk
     
  12. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,635
    Likes mottatt:
    34,841
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis dere er på reisen og blir forsinket skal Lufthansa dekker grei standard overnatning. Uansett, spar på regninger og krev å få dekket i ettertid, og bruk reiseforsikringen om LH skulle nekte noe. Hvis dere avslår å reise eller krever ombooking før avreise fordi dere kanskje blir strandet så må dere jo bli hjemme til avreise. Siden LH har varslet forsinkelse på første leg er det kanskje like greit å ta kontakt med en gang og få booket om til en reise som er gjennomførbar.
     
  13. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for svaret, vi kom frem med 3 timer forsinkelse. Det var kaos fra start til slutt, anbefaler ingen å reise i disse tidene. Jeg har diskutert scenarioet ovenfor med en travelagent. Hvis man ønsker en alternativ rute enn det flyselskapet forespeiler, etter inntrått forsinkelse, så kan man miste godene som overnatting etc, men reiseforsikring skal dekke det (med mindre streik er årsak til forsinkelsen).
     
  14. Radio

    Radio Medlem

    Innlegg:
    167
    Likes mottatt:
    139
    Bonuspoeng:
    43
    SAS EuroBonus World Mastercard Premium bruker Trygg forsikring. Noen som har brukt reiseforsikringen? Vilkårene ser stort sett grei ut, og kan ikke se vitsen med og tegne egen reiseforsikring når man reiser til syden. I tillegg er det 90 dager reiseforsikring, som er kjekt når en bor i Spania noen vintermåneder. Europeiske har 60 dager ( super)
     
  15. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg bruker Frende Reiseforsikring på de 75 første døgnene av ei lengre reise, også tar Saftywing over med en pris på 25 kroner døgnet etter dette for min del. Eller en kan regne 750 kroner måneden helt opp til ett års varighet på en enkeltreise om en vil :)
     
    coconuts, tobeornot999 and Insomnia4u like this.
  16. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Undersøker litt angående forsikring til ekspedisjon i Himalaya over 8000meter.
    Det er det få eller ingen Norske forsikringsselskap som dekker, AIG sin via jobb kanskje. Men ikkje bekrefta.

    Så har sjekka med Global Rescue.
    Dei har heilårsforsikring familie, denne dekker kun evakuering men da opptil 500 000$
    Til sjukehus av ditt valg, og da altså heilt heim.
    Men denne dekker ikkje sjukehus behandling.
    Da er det ein tilleggsforsikring som også har «Trip Cancellation / Trip Interruption»
    Legg me inn f.eks 14 000$ totalt her så er det ca 850$ for denne.
    Det dekker også sjukehus utgifter opptil
    100 000$ per person.
    Destinasjon er Nepal, så vil tru ein kjem langt nok med den summen?

    Sjølvsagt så håpar ein jo at ein aldri treng og bruke forsikringa.
    Men spør uansett her inne om summar og kanskje andre anbefalingar.
     
  17. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Har du sjekket med If/Europeiske?
     
    snus_mumrikken liker dette
  18. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Når jeg betaler/legger ut for bonusfly og hotell med amex for oss selv og noen slektninger (ikke bosatt i Norge), i hvilken grad vil amex eventuelt min helårs reiseforsikring (DNB) dekke utgifter jeg har hatt for slektningene i tilfelle vi må kansellere pga sykdom etc?

    Nå har jeg en hotellbooking for Dubai (Hilton) og det står bare mitt navn på reservasjonen (begge rom). Er det til min fordel?

    (Vi har booket semi-flex og kan kansellere 5 dager før, så det er et veldig lite vindu hvor noe kan gå alt, men alikevel..)
     
  19. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Masse fram og tilbake med If/Europeiske så har me fått pris 6000,- ekstra per person i ekspedisjons tillegg. Det er nokon dyrare enn utenlandske men kanskje sikrare og gå for eit Norsk selskap? Men det ser kun ut som det dekkast evakuering ved medisinsk grunn. Det er ikkje inkludert SAR (SearchAndRescue) men det virkar som det er få som dekker det uansett.
     
  20. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,988
    Bonuspoeng:
    183
    Så bra:) Nå jobber jeg i If men jeg vil si det ;) feks med at du har ett norsk medisinsk team å forholde deg til hvis du trenger massiv oppfølging når du kommer hjem etc hvis noe har skjedd deg på tur:)
     
    snus_mumrikken and Insomnia4u like this.

Del denne siden