Litt i grenseland mot reiseforsikring, men usikker på hvilken topic det passer under. Noen med erfaring rundt klage/kompensasjon i forbindelse med defekt infight-entertainment skjerm? Tenkte klage til Lufthansa etter at skjermen i sete ikke fungerte på turen hjem MIA-FRA. Business var overbooket så ingen ledige seter å bli flyttet til. FA skulle dokumentere at skjerm var defekt i sin rapport så regner ikke med det er noe bevisproblem, men veldig usikker på hva jeg eventuelt skulle be om.. noen som har en ballpark nivå fra lignende case?
Satt 10 timer på Gardermoen under stormen på lørdag. Har reiseforsikring selv og gjennom jobb. Er det noe annet enn mat/drikke man kan få dekket?
Hvis du har Eika (i hvert fall gjennom Econa) så er det noe erstatning ved 8t+ forsikring. Når det gjelder mat/drikke skal flyselskapet dekket det, så mulig du sliter med å få det dekket av forsikringsselskapet.
90 dager på denne som er inkludert i DNB Private Banking: https://www.dnb.no/kundeprogram/private-banking/reiseforsikring Tror det også er mulig å kjøpe den samme forsikringen hos DNB om man ikke har PB.
Spørsmål: Den største bagasjen vår kom ikkje til Katmandu sammen med oss 04.04, den kjem no den 07.04. Dette resultera i at eg må vente 1ekstra dag på den i Katmandu for så og ha ekstra kostnad med fly/helikopter til Lukla 1dag seinare enn planlagt på turen. Har IF Super, som skal dekke 5000,- per person, men den skal også dekke 5000,- per person på sportsutstyr, men vilkår er noko uklare på om det må være spesialbagasje. Så har me då totalt 10 eller 20k for oss begge? Har utenom AIG på jobb som dekker 5000,- per person eller opptil 25000,- per familie. Utanom det også gjennom Global Rescue sin IMG, men må lese meg opp her. Men kan eg bruke «Innhenting av reiserute» p.g.a den forsinka bagasjen?
Hei, Håper noen her inne kan hjelpe litt. Jeg skulle ta SK984 fra Tokyo Haneda i dag. Videre til Oslo. Måtte i stedet på sykehus for sjekk, etter noen ubehagelige sykdomsepisoder på flyplassen og kvelden før. Skulle reise i SAS Business og har gjensidige ung. SAS kundeservice åpner om to timer, men hva bør jeg gjøre her? Vil jo helst bare hjem. SAS flyr jo ikke før onsdag 28 heller.
Hei! Håper det går bra med deg nå! Det kommer an på hva målet ditt er. Hvis det er viktig for deg å fly hjem med SAS i Business bør du du kontakte dem for å avklare eventuelle muligheter. Om du ønsker å komme deg raskest mulig hjem tar du kontakt med forsikringsselskapet ditt. Jeg ser for meg at du/dere booker retur ved første mulighet og at du får refusjon for eventuelle merkostnader (=ny billett minus refusjon fra SAS). Det blir uansett en forsikringssak - jeg regner med du har har utgifter til lege og ekstra hotellnetter. Hvis du skal rekke jobb bør du handle så snart det er helsemessig forsvarlig. Hvis du velger å vente flere dager på "riktig fly" bør du være åpen med arbeidsgiver og eventuelt ta ut ekstra ferie, om du ikke er sykmeldt. Lykke til!
Mener jeg leste en gang at en kan bygge iallfall deler av reiseforsikringene på hverandre. Tolker jeg det rett at en flybillett for å innhente reiserute vil typisk deles på de to forsikringsselskapene (kan ikke få utbetalt samme reise to ganger) mens dersom hver forsikring dekker en forhåndsbetalt overnatting som ikke brukes vil jeg få dekket to overnattinger tilsammen? Andre lure ting som er dekket ved innhenting av reiser?
Det er kun dekning for forsinket eller tapt reisegods som kan stackes på den måten. Har du en helårsforsikring som tillater innkjøp for 5000+ kr kan du kombinere den med en kredittkortforsikting som tillater deg å handle for 2000+ kr. Skulle kofferten din forsvinne, og gjenstandene dine er spesielt verdifulle, kan du bruke flere forsikringer for å dekke tapet fullt ut. De andre dekningene på reiseforsikringen dekker dine faktiske tap og utlegg. Du melder skaden til ett selskap og opplyser om eventuelle tilleggsforsikringer, og så deles kostnaden dem imellom.
Ansvar stacker potensielt også, la oss håpe det ikke trengs Ellers, har man kompensasjon for tapt ferie eller feriedager så tror jeg det stacker også.
Har leita litt rundt, og dette er sikkert besvart ørtini ganger, men jeg klarte ikke å finne et klart svar.. Så beklager at jeg kommer med et spørsmål som er besvart tidligere.. Men, jeg og junior skal på guttetur, og har ikke funnet bonusbilletter helt hjem. Vår reise sender nå på OSL, bor i Sandnes, skulle vi kommet oss til SVG. Flyet vårt lander 12.10 fra CPH, og det går et fly til SVG 13.35. Er det for kort tid til at reiseforsikring dekker nye billetter hvis vi ikke rekker det? Brukt AmEx på gebyrene, så da dekker vel den forsikringen det som kan dekkes. Er avslutningen på vinterferien, så ikke billingbilletter å oppdrive, så vil unngå PlussPro for å spare noen kroner.. Neste fly går 15.05, så ikke evig lenge å vente, men kan en unngå det, så...
2 timer til oppmøte er vanlig, har sett 90 minutt og noe lavere på innenriks. Det er enkelt å sjekke i vilkår, står typisk bak under sikkerhetsforskrift eller lignende. Men, er begge flightene med SAS? Tror de gir deg ny billett selv om billettene er separat. Ingen kompensasjon eller utgifter dekkes dog.
Ja, SAS fra CPH, men Ethiopian til CPH. Tenkte at er vi forsinket inn til CPH, er det vel mulig å få billett direkte til SVG, istedenfor via OSL..
Til de på forumet som har reiseforsikring vis Econa - Mail i dag om at Smartdelay + nå er inkludert Gratis lounge ved 1 time forsinkelse / evnt 40 euro dersom lounge ikke er tilgjengelig. Bra Econa kommer etter andre aktører.
Prøver meg på en post her. Destinasjon Thailand - Forsikret gjennom gjensidige reise pluss. - Samboer + ikke felles barn reiser på egen PNR (bonus), hjemreise 21.02. - Jeg reiser på egen PNR (cash), hjemreise 24.02. Vi har muligens havnet i en situasjon hvor barnet ikke er fit to fly pga betennelse i øret (lege i morgen). Da må reise 1 (cash) KBV-BKK avbestilles og utsettes på ubestemt tid. Reise 2 BKK-VIE-FRA-OSL (bonus) går da i noshow(?) og/eller jeg kan ringe os og forklare situasjonen uten at det hjelper nevneverdig. Alt dette regner jeg med går i orden med reiseforsikring om barnet ikke er fit to fly pga sykdom/skade. Men hva med meg? Slik jeg tolker vilkår dekkes jeg ikke. Noen andre som har erfaring med lignende? Jeg kommer ikke til å la mor bli alene i Thailand med barnet og jeg må da avbestille alle mine flyvninger og booke nytt når jeg vet mer, alternativt booke absolutt siste mulighet på poeng før jeg må være hjemme.
Har ikke konkret råd på akkurat situasjonen dessverre. Men vet at du kan opprette sak hos Gjensidige og høre med de hva de kan hjelpe til med - aka dekke. Kan sikkert ta kontakt med de på forhånd også, uten å lage sak. Med saken på plass har jeg ved en tidligere anledning fått OK for ytterligere innkjøp f.eks, utover grensen de egentlig satt - så har opplevd de som imøtekommende når uhellet har vært ute.
Nesten ingen selskaper dekker tapte bonusbilletter, men det finnes noen gode eksempler på at SAS har vært fleksible ift. poeng/CT ved sen kansellering før avreise hjemmefra, så du bør ta en telefon ift. akkurat det.
"Nesten ingen" stemmer nok, men forsikringen som er inkludert i DNB PB har en interessant formulering øverst på side 4: https://dokument.fremtind.no/documents/bevis-reiseforsikring-dnb-private-banking.pdf Jeg tror den forsikringen kan kjøpes hos DNB også om man ikke har PB, og punktet om bonuspoeng bør vel gjøre den til et førstevalg blant bonusnisser.