Spørsmål angående reiseforsikringer (Samletråd)

Tråd i 'Bonushjelp' startet av peterfox, 24. juni 2015.

  1. NubiFlyer

    NubiFlyer Medlem

    Innlegg:
    59
    Likes mottatt:
    57
    Bonuspoeng:
    18
    Litt i grenseland mot reiseforsikring, men usikker på hvilken topic det passer under. Noen med erfaring rundt klage/kompensasjon i forbindelse med defekt infight-entertainment skjerm? Tenkte klage til Lufthansa etter at skjermen i sete ikke fungerte på turen hjem MIA-FRA. Business var overbooket så ingen ledige seter å bli flyttet til. FA skulle dokumentere at skjerm var defekt i sin rapport så regner ikke med det er noe bevisproblem, men veldig usikker på hva jeg eventuelt skulle be om.. noen som har en ballpark nivå fra lignende case?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,987
    Likes mottatt:
    33,144
    Bonuspoeng:
    293
    Kan ikke tenke meg at forsikring dekker defekt skjerm. Det bør flyselskapet gi komp på.
     
  3. oslo.to.unknown

    oslo.to.unknown Aktivt Medlem

    Innlegg:
    318
    Likes mottatt:
    117
    Bonuspoeng:
    43
    Satt 10 timer på Gardermoen under stormen på lørdag.

    Har reiseforsikring selv og gjennom jobb.

    Er det noe annet enn mat/drikke man kan få dekket?
     
  4. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,193
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du har Eika (i hvert fall gjennom Econa) så er det noe erstatning ved 8t+ forsikring. Når det gjelder mat/drikke skal flyselskapet dekket det, så mulig du sliter med å få det dekket av forsikringsselskapet.
     
  5. Duxton

    Duxton EBG - SIXT Diamond

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    204
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilken reiseforsikring har lengst varighet?

    Har Gjensidige, og de har for reiser opp til 10 uker.
     
  6. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    966
    Likes mottatt:
    762
    Bonuspoeng:
    93
    90 dager på denne som er inkludert i DNB Private Banking:

    https://www.dnb.no/kundeprogram/private-banking/reiseforsikring

    Tror det også er mulig å kjøpe den samme forsikringen hos DNB om man ikke har PB.
     
    Duxton and Maggie like this.
  7. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,813
    Likes mottatt:
    12,050
    Bonuspoeng:
    183
    Spørsmål:
    Den største bagasjen vår kom ikkje til Katmandu sammen med oss 04.04, den kjem no den 07.04.
    Dette resultera i at eg må vente 1ekstra dag på den i Katmandu for så og ha ekstra kostnad med fly/helikopter til Lukla 1dag seinare enn planlagt på turen.
    Har IF Super, som skal dekke 5000,- per person, men den skal også dekke 5000,- per person på sportsutstyr, men vilkår er noko uklare på om det må være spesialbagasje.
    Så har me då totalt 10 eller 20k for oss begge?
    Har utenom AIG på jobb som dekker 5000,- per person eller opptil 25000,- per familie.
    Utanom det også gjennom Global Rescue sin IMG, men må lese meg opp her.
    Men kan eg bruke «Innhenting av reiserute» p.g.a den forsinka bagasjen?
     
  8. Kore181

    Kore181 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei,
    Håper noen her inne kan hjelpe litt. Jeg skulle ta SK984 fra Tokyo Haneda i dag. Videre til Oslo.
    Måtte i stedet på sykehus for sjekk, etter noen ubehagelige sykdomsepisoder på flyplassen og kvelden før. Skulle reise i SAS Business og har gjensidige ung.
    SAS kundeservice åpner om to timer, men hva bør jeg gjøre her? Vil jo helst bare hjem. SAS flyr jo ikke før onsdag 28 heller.
     
  9. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,484
    Likes mottatt:
    1,421
    Bonuspoeng:
    113
    Hei! Håper det går bra med deg nå!

    Det kommer an på hva målet ditt er.
    Hvis det er viktig for deg å fly hjem med SAS i Business bør du du kontakte dem for å avklare eventuelle muligheter.

    Om du ønsker å komme deg raskest mulig hjem tar du kontakt med forsikringsselskapet ditt. Jeg ser for meg at du/dere booker retur ved første mulighet og at du får refusjon for eventuelle merkostnader (=ny billett minus refusjon fra SAS).
    Det blir uansett en forsikringssak - jeg regner med du har har utgifter til lege og ekstra hotellnetter.

    Hvis du skal rekke jobb bør du handle så snart det er helsemessig forsvarlig.
    Hvis du velger å vente flere dager på "riktig fly" bør du være åpen med arbeidsgiver og eventuelt ta ut ekstra ferie, om du ikke er sykmeldt.

    Lykke til!
     
    Cumulus, Insomnia4u and holmen like this.

Del denne siden