Litt i grenseland mot reiseforsikring, men usikker på hvilken topic det passer under. Noen med erfaring rundt klage/kompensasjon i forbindelse med defekt infight-entertainment skjerm? Tenkte klage til Lufthansa etter at skjermen i sete ikke fungerte på turen hjem MIA-FRA. Business var overbooket så ingen ledige seter å bli flyttet til. FA skulle dokumentere at skjerm var defekt i sin rapport så regner ikke med det er noe bevisproblem, men veldig usikker på hva jeg eventuelt skulle be om.. noen som har en ballpark nivå fra lignende case?
Satt 10 timer på Gardermoen under stormen på lørdag. Har reiseforsikring selv og gjennom jobb. Er det noe annet enn mat/drikke man kan få dekket?
Hvis du har Eika (i hvert fall gjennom Econa) så er det noe erstatning ved 8t+ forsikring. Når det gjelder mat/drikke skal flyselskapet dekket det, så mulig du sliter med å få det dekket av forsikringsselskapet.
90 dager på denne som er inkludert i DNB Private Banking: https://www.dnb.no/kundeprogram/private-banking/reiseforsikring Tror det også er mulig å kjøpe den samme forsikringen hos DNB om man ikke har PB.
Spørsmål: Den største bagasjen vår kom ikkje til Katmandu sammen med oss 04.04, den kjem no den 07.04. Dette resultera i at eg må vente 1ekstra dag på den i Katmandu for så og ha ekstra kostnad med fly/helikopter til Lukla 1dag seinare enn planlagt på turen. Har IF Super, som skal dekke 5000,- per person, men den skal også dekke 5000,- per person på sportsutstyr, men vilkår er noko uklare på om det må være spesialbagasje. Så har me då totalt 10 eller 20k for oss begge? Har utenom AIG på jobb som dekker 5000,- per person eller opptil 25000,- per familie. Utanom det også gjennom Global Rescue sin IMG, men må lese meg opp her. Men kan eg bruke «Innhenting av reiserute» p.g.a den forsinka bagasjen?
Hei, Håper noen her inne kan hjelpe litt. Jeg skulle ta SK984 fra Tokyo Haneda i dag. Videre til Oslo. Måtte i stedet på sykehus for sjekk, etter noen ubehagelige sykdomsepisoder på flyplassen og kvelden før. Skulle reise i SAS Business og har gjensidige ung. SAS kundeservice åpner om to timer, men hva bør jeg gjøre her? Vil jo helst bare hjem. SAS flyr jo ikke før onsdag 28 heller.
Hei! Håper det går bra med deg nå! Det kommer an på hva målet ditt er. Hvis det er viktig for deg å fly hjem med SAS i Business bør du du kontakte dem for å avklare eventuelle muligheter. Om du ønsker å komme deg raskest mulig hjem tar du kontakt med forsikringsselskapet ditt. Jeg ser for meg at du/dere booker retur ved første mulighet og at du får refusjon for eventuelle merkostnader (=ny billett minus refusjon fra SAS). Det blir uansett en forsikringssak - jeg regner med du har har utgifter til lege og ekstra hotellnetter. Hvis du skal rekke jobb bør du handle så snart det er helsemessig forsvarlig. Hvis du velger å vente flere dager på "riktig fly" bør du være åpen med arbeidsgiver og eventuelt ta ut ekstra ferie, om du ikke er sykmeldt. Lykke til!
Mener jeg leste en gang at en kan bygge iallfall deler av reiseforsikringene på hverandre. Tolker jeg det rett at en flybillett for å innhente reiserute vil typisk deles på de to forsikringsselskapene (kan ikke få utbetalt samme reise to ganger) mens dersom hver forsikring dekker en forhåndsbetalt overnatting som ikke brukes vil jeg få dekket to overnattinger tilsammen? Andre lure ting som er dekket ved innhenting av reiser?
Det er kun dekning for forsinket eller tapt reisegods som kan stackes på den måten. Har du en helårsforsikring som tillater innkjøp for 5000+ kr kan du kombinere den med en kredittkortforsikting som tillater deg å handle for 2000+ kr. Skulle kofferten din forsvinne, og gjenstandene dine er spesielt verdifulle, kan du bruke flere forsikringer for å dekke tapet fullt ut. De andre dekningene på reiseforsikringen dekker dine faktiske tap og utlegg. Du melder skaden til ett selskap og opplyser om eventuelle tilleggsforsikringer, og så deles kostnaden dem imellom.
Ansvar stacker potensielt også, la oss håpe det ikke trengs Ellers, har man kompensasjon for tapt ferie eller feriedager så tror jeg det stacker også.