Oversikten skal vise hvilke kort som gir en form for poeng, EB, CashBack eller tilsvarende på ulike tjenester. Ikke hvilke kort som ikke kan benyttes på hvilken tjeneste..
Sorry, gutter! Sant nok Kom ikke på det som stod på PayPal, at alle kort funker Det er hvertfall en super oversikt! Kommer veldig godt med
Kanskje dette er et åpenbart spørsmål, men er det noe forskjell på om man betaler i en nettbutikk med PayPal eller om man overfører penger til noen privat med det? Hadde vel vært for godt til å være sant om man fikk EB for å betale til privatpersoner med PayPal eller Vipps?
Hvis du leser gjennom denne og andre tråder så hadde du fått svar. Paypal gir stort sett poeng uansett, men det er høyt gebyr for overføring til privatpersoner. Vipps gir poeng på noen kort, selv ved overføring til privatpersoner.
Ok, leste gjennom det meste, men må ha misset noe. Men hvis jeg da setter mitt SAS MC opp på vipps og overfører penger til en venn. Vil MC se dette som en betaling eller en overføring til konto? Er vel forskjell i renter osv på dette.
Vipps med Shell MC og SAS MC gjer poeng, men ikkje med DNB sine kort. Men for all del, ikkje begynn og vipps i vilden sky, då dette vil fjerne moglegheiten og det er ganske sikkert på kanten av loven. Dette er grunnen til at Payr og vipps blei fjerna frå DNB og Norwegian sine kort
Ble mye spørsmål nå, men det er jo derfor jeg er her Nå når jeg får mitt Shell MC skal jeg legge det inn i Payr og prøve den for første gang. Etter endringen med Trumf er ikke mitt DNB MC med EB opptjening så veldig nødvendig lenger siden Shell MC gir like mye poeng. Det eneste er Supertilbudene til DNB ek gang i måneden! Er det mulig å bruke DNB MC for supertilbud og betale den regningen med Payr og Shell MC? På den måten får man 15% EB uten å berale for EB opptjening hos DNB. Denne ble litt lang, og skal ærlig innrømme at det lukter litt Hallgeir Kvadsheim besøk av denne løsningen. Men jeg lurer bare på om det er mulig uten noen ekstra gebyrer eller lignende? På forhånd takk
Mitt inntrykk er at dette skal gå fint, ja. Imidlertid ville du vel fått først 15% med DNB og deretter 15% med Shell ved å ha EB aktivert hos DNB, så sånt sett mister du jo uansett 15%.
Ja, det går fint. Du kan også beholde DNB-kortet (uten kostnad) og bruke det på Supertilbud. Og betale regningen med Shell MC vha Payr. Ingen gebyr.
Dette var mest som en løsning for de som ikke vil betale for EB opptjening hos DNB, men fremdeles få 15% på deres Supertilbud hvor man må bruke deres MC. Men hva mente du med at du mister 15% uansett?
Ja, det var det som var tanken Men som Gullars sier, kunne man fått dobbel bonus ved å betale på den måten, men i tillegg hatt EB opptjening aktivert Men tror ikke jeg vil ha for store MC regninger betalt med ett andre MC
Ja, stemmer. Tror det blir for stor risiko om jeg skal betale alt med DNB MC og i tillegg alt om igjen med Shell MC.. Går man på en smell da, er du liksom dobbelt ille ute! Tror jeg fjerner EB opptjening hos DNB og kun bruker det til Supertilbud som @indahla sier
Høres fornuftig ut Jeg har akkurat bestilt Shell MC selv. Blir fint med et kort som kan brukes på Vipps og Payr
Når jeg tenker meg om vil man jo ikke risikere å få renter på DNB MC siden det betales av Shell MC. Tenkte litt feil der.. Synes hvertfall dette er en spennende tanke! Har ikke lest noe om denne muligheten for dobbel bonus før Samme gjelder vel for SAS MC og Amex og? Så man kan jo ordne seg opp mot 40% EB da med å betale på denne måten Det er vel kanskje frem til de merker evt ugler i mosen..
Først, beklager hvis dette har blitt svart på tidligere på tråden, ar leita litt, men fant ikke helt ut av det.Har nylig registrert meg på Payr. Har lagt til mitt Shell MC. Tenkte bruke det til å betale husleie og diverse andre regninger som jeg for øyeblikket betaler via efaktura eller avtalegrio fra brukskontoen. Hvordan gjør jeg dette rent praktisk? Må vel i allefall avslutte avtalegiroene..?
Efakturaer kommer direkte inn i Payr, så om du betaler de der, er de også betalt i nettbanken din. Avtalegiro må du stoppe fra banken, så det ikke blir betalt dobbelt.. Det er dessverre ikke noen måte å legge inn faste betalinger i Payr-appen enda, men håper det kommer. For faste betalinger, som ikke kommer inn som efaktura, må du derfor legge inn manuelt hver gang.
Blir efaktura-betalinger omfattet av beløpsgrenser på samme måte som vanlige regningsbetalinger i Payr ?