An Evening of Conversation.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av democomputer, 12. nov 2022.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,242
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    SAS plus vurderes. Dei innser at det ikkje er fugl eller fisk(, men vegetar?)
    Vil eventuelt ta det ned eller opp i kvalitet.

    Endring for EBD samme dag skal komme i appen før nyttår!

    LTD vil ikkje bli vurdert det neste året
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,211
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Det blir nok litt CDG, men Air France har en veldig tydelig premium O&D strategi nå - mindre fly, færre transferpassasjerer.
     
  3. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    3,874
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk for at det ble tatt opp :).
     
    stekus liker dette
  4. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    12,678
    Bonuspoeng:
    183
    Endring i appen blir senest i januar var vel det de presiserte.
     
    Teknolai and steve0 like this.
  5. Jan Fredrik

    Jan Fredrik Veteran

    Innlegg:
    1,810
    Likes mottatt:
    1,719
    Bonuspoeng:
    113
    Og etterpå presiserte Massimo til meg at det blir januar.
     
  6. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg sto og snakket litt med Massimo, han sa vel at tekniske biten ser ut til å bli klar til jul men at utrullingen kunne bli utsatt til etter nyåret.

    Fikk forøvrig også info om at app’en kommer til å tillate segment-for-segment ombooking i første omgang, men at det også diskuteres internt om det skal være mulig å booke om f.eks. OSL-ARN-HEL til OSL-HEL samme dag gitt tilgjengelige seter.

    Også er det bare å si ifra til Massimo om man har idéer til flere funksjoner som de kan legge til, fordi de jobber med roadmap til 2024 nå. Jeg foreslo å kunne se setekart etter at det har blitt lukket for self-service endringer, for jeg vil gjerne vite om det er noen som ble plassert i det som var single-radet mitt av gate-agenten eller om vedkommende bare tok seg til rette…

    Videre det jeg husker fra hovedscenen:
    - Det er ikke gitt at EB rulles inn i FB, det er ganske avhengig av om AFKL øker sin andel i nye eierstrukturen til SK, og det kommer ikke til å skje før om noen år
    - I overskuelig framtid forblir EB-programmet som den er i dag med nivåer og kvalifikasjonsgrenser
    - Mye vekt ble ilagt det å bli med i transatlantiske JV’er for å øke rutetilbudet og få mer kunder gjennom partnere. Ble snakket om f.eks. OSL-BOS eller OSL-MSP i JV med Delta, uten at det nødvendigvis blir realitet, bare som skisse på hvordan JV kan funke bra.
    - Ingen LTD i hvertfall det kommende året
    - Café lounges blir lagt ned (de skylder på Avinor policy, men mistenker det handler mest om penger)
    - De ser på å øke loungekapasiteten i OSL
    - Bonusbilletter med SQ kommer nok ikke tilbake med det første, men Anko skal møte SQ CEO i desember og fortsette forhandlingen. Han sa også at SQ kan være en samarbeidspartner etter alliansebyttet.
    - Smaksprøver ble servert av noe som angivelig skal bli den nye ‘light snack’ i Plus. Smakte nok ikke så verst, men blir sikkert det om man blir servert en sånn to ganger daglig.

    Spurte Backström om hva som skjer med *A bonusbilletter som blir tullet med etter allianseskiftet, for der kan det være ansvarsfraskrivelse fra begge sider. Han mente det var ‘operating carrier’, men om det skulle gå i dass måtte jeg bare sende en epost til han.
     
    Calling, Are, Teknolai and 21 others like this.
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,918
    Likes mottatt:
    22,595
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg stilte spørsmål om hva som skjer med bonusbilletter hos Singapore Airlines og tilgang på førsteklasse fremover. Anko svarte at de håper de kan fortsette med et joint venture med SQ, uten å direkte svare på hva det innebar. Delen med hvor vi kunne få tak i F-billetter fremover ble stående ubesvart.
     
  8. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,479
    Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for alle rapporter.
    Bra av SAS å ta seg tid til enda en prat med sine beste kunder, de har trolig nok å gjør for tiden.
     
    GlennDi, Cumulus and themichael like this.
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    17,490
    Likes mottatt:
    62,813
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for rapport fra dere som var der! Jeg gleder meg til fortsettelsen, selv om det sikkert blir noen skuffelser. Det blir nok noen lyspunkter også. :)
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,032
    Likes mottatt:
    33,250
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for referat :)
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Tusen takk!
    Skulle gjerne vært der og i tillegg hilst på flere av dere. Neste gang:cool::D
     
    Johnarildr liker dette
  12. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    12,078
    Bonuspoeng:
    183
    Det blei også bekrefta at alle partners som Amex, Trumf etc blir som i dag. Så ingen endring der.

    Har akkuratt ringt inn for TK kansellerte flygning, og kom til meget proff agent. Dei sa til og me hei Snusmumrikken når eg fekk kontakt. Ordna setevalg, spesialmåltid etc. Så den lovnaden om piroritert service med vip agenter til diamant ser ut til og fungere.
     
    Calling, Teknolai, Earl and 8 others like this.
  13. The_Dude

    The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

    Innlegg:
    1,279
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for rapport.

    Jeg tror toppfolkene vil det beste, men at ting kjapt skjærer seg i organisasjoner som SAS. Det er ofte ikke viljen til toppen, men evnen (og viljen nedover) som ødelegger.

    Men liker optimismen som råder for tiden! Og appen har de faktisk begynt å få dreisen på.
     
    EndreD liker dette
  14. geirh

    geirh Nytt Medlem

    Innlegg:
    35
    Likes mottatt:
    61
    Bonuspoeng:
    18
    Ingen ting nytt om den ordinære loungen i Bergen, som de vel på forrige treff sa at skulle åpne i oktober? Eller dekkes dette også av det med at "Avinor says no"?
     
  15. Flyrlavt

    Flyrlavt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,479
    Likes mottatt:
    3,908
    Bonuspoeng:
    113
    Noen får rette meg om jeg tar feil, men var ikke den planlagte loungen et samarbeid mellom Widerøe og SAS? Og dette var vel snakk om før Norwegian kom inn i bilde og ville kjøpe Widerøe?
     
  16. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    Husker ikke nøyaktig ordlyd, så noen andre får rette meg, men det Anko sa var vel at Avinor ikke ønsker selskap-spesifikke lounger, men heller “common use” (les: kontrakt) på flyplassene som ikke er Gardermoen. De snakket forsåvidt om at de ser på å bruke Bergen sin, uten at jeg husker å ha hørt noen lovnader om hvorvidt det faktisk kommer til å skje. Og vi vet jo alle at dagens policy er at SAS ikke betaler for kontraktlounger, punktum.
     
    geirh liker dette
  17. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    12,678
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg oppfattet det også slik at i Bergen ville SAS begynne å bruke loungen som allerede er der.
     
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    Det er i så fall en interessant policy endring, ettersom SAS de siste 6 årene har nektet å betale inngang på noen som helst 3. parts lounge noe sted.
     
  19. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    3,874
    Bonuspoeng:
    113
    Meg bekjent betaler SAS fremdeles to tredjepartslounger, én i WAW og én i ATH. Jeg vet ikke hvorfor, begge flyplasser har gode *A lounger. Kanskje tredjepart er billigere enn *A, så det er skadebegrensning :D?

    upload_2023-11-15_15-59-48.png

    upload_2023-11-15_16-0-23.png
     
    Calling and milehigh like this.
  20. steve0

    steve0 EBD

    Innlegg:
    422
    Likes mottatt:
    1,179
    Bonuspoeng:
    93
    I ATH blir man jo sendt videre til Goldair av A3 når man vil inn i A3 loungen med *G status og gjest. Så den lounge finderen stemmer ikke helt...
     
    NoLimit liker dette

Del denne siden