Ja husker disse var unntak da de sa opp alle kontraktsloungene og antar fortsatt slik, i tillegg var Aspire i Amsterdam også et unntak. Her har det jo siden kommet på plass en egen Star alliance lounge. Likefullt: veldig merkelig å ha kontraktslounge på de to flyplassene som har Star alliance lounge tilgjengelig fra før av som du sier.
Også hørt fra scenen: SAS skal fra Februar 24 fly 5 ganger i uka CPH-TOS! Tromsø var visst en av plassene som hadde størst etterspørsel.
I følge Final call så ble det nevnt et spennende tilbud til Karibien. Snakket de noe mer om dette på eventet?
Det var vel snakk om at Aero Mexico og Delta hadde god tilgang på mange av disse destinasjonene, og at det ville bli mer tilgjengelig via hub-ene i MEX og var det Atlanta??
Vel i linken står det bare "Det kommer spennende tilbud til Karibien." og det var på generelt grunnlag. Altså at KL/AF har et bedre utvalg destinasjoner i Karibien fra Europa enn Star Alliance.
Slik jeg forstod dette med Karabien, så handlet det om muligheter som kan bli en realitet når de nye JV-avtalene blir ferdigforhandlet. I tillegg til KLM/AF var Delta godt omtalt, samtidig som Aero Mexico også ble nevnt. Resultatet er vel at mange destinasjoner i Karibien vil bli gjort tilgjengelig som code-shared destinasjoner, på lik linje med Singapore i dag.