Håper noen kan ta opp denne problematikken som har vært diskutert mye i flere tråder i løpet av året. Det blir spesielt vanskelig å få noe ut av EB i ST når long-haul billetter slippes først, og feeders slippes senere, men de lar seg ikke legges til på eksisterende booking.
Bør også tas opp igjen det med fremtidens lounge for diamant kontra gull. Her bør LTG stille likt med diamant, da de har 'lang og tro tjeneste ', noe selskapet bør sette pris på. LTD med boost for de som har LTG har også vært luftet av SAS, så her bør de kunne komme med noe mer konkret. Det er et år siden sist det var oppe, så noe må de ha klart å finne ut.
Ta gjerne opp dette med størrelse på endringsgebyrer, eller gebyrets eksistens, nå som det er veldig vanskelig å få bestilt noe fornuftig uten å måtte endre. Da kan de heller øke poengprisene. Flere CT på en booking - dette må de bare få fikset Dette handler ikke bare om to pax og to CT, det handler om barnefamilier - som nok er en meget god inntekt for SAS.
LTG er gull åkke som. At systemet i porten skal klare å finne ut om du er LTG eller "bare" gull høres ut som en voksen oppgave for IT avdelingen til SAS som sliter med normal rettskriving...... Samtidig, LTG trenger ingen ekstra oppmerksomhet av SAS for å bli. De er jo gull resten av livet uansett, så å kaste fordeler etter noen som selv ved å bare fly en tur i året er gull bruker de neppe ressurser på
Håper det kommer noe nytt om starlink, først og fremst til flyene som mangler internett i dag. Ser det står i artiklene fra januar at det skal komme i alle fly på slutten av året, men da burde de ha begynt å teste det i noen fly allerede. Var fortsatt ingen wifi i SE-RZD og SE-RZY forrige helg i hvert fall.
Helt enig! Om noen kan spørre når de får fikset dette med CT, så hadde det vært gull (så får vi bare håpe at fixen ikke uteblir, fordi CT er på vei ut).
SAS har vært veldig stille rundt dette, spesielt etter at United skrudde av Starlink fordi de mener det forstyrret instrumentene.
Gammelt nytt det... Det har frem til nå primært vært regional-flåten det er installert på, men det er også offisielt lansert for pasasjerer på mainline med 737-8 nå: https://www.united.com/en/us/newsroom/announcements/cision-125414 Air France har også Starlink på flere fly. For SAS sin del begynner installasjonen i vinter når flere fly skal på lenger sjekker, så tenker det ikke er noe poeng å si så mye mer før utstyret faktisk er på plass på de første flyene.
Siden det etterspørres synes jo jeg at det er relevant å høre hva som skjer fra SAS, men jeg forventer kanskje mye av et selskap som informerer om svært lite før det plutselig skal skje. For mange av oss var det påfallende at det ble ganske stille når United pauset innfasingen på de regionale flyene en stund for å gjøre flere tester. Det betyr ikke at det hadde noen sammenheng, men som sagt: Påfallende.
Jeg får ikke deltatt, men håper noen kan bruke plenumssesjonen til å veldig langtekkelig beskrive hvor ofte de flyr KRS-OSL, deretter prate om at bussen er et dårlig alternativ, og så bruke et par minutter på å raljere om hvor dårlig matserveringen er på den 25-minutter lange ruten. Viktig å få spurt om det allmennheten er opptatt av, og en gjentakelse av spørsmål fra 2024 nå som Business er i gang
Kanskje ta opp at de kan godt ta endringsgebyr ved endring/kansellering av en flight leg i en booking, men ikke når man legger til en ny flight leg i en booking. Med denne tilgjengeligheten nå må man jo dele opp bookinger i flere runder.
Samme med RZD i dag også mellom CPH og OSL. Vet ikke om de "bare" ikke har montert WiFi eller om den var ute av drift. Meldingen om bord kunne tyde på at de var litt uheldige og WiFi virker ikke. Men jeg så ikke maskinen fra utsiden og aner derfor ikke om den hadde "kul på ryggen"
Det er ikke montert wifi på en eneste maskin på noen år nå. Alle i SE-RZ serien er uten Alle i SE-RU etter F er uten Alle i EI-SC serien er uten Alle i EI-SI serien etter L er uten Og sikkert flere til
Er jo en del ting som med fordel kunne blitt tatt opp, men hvis man skal følge opp det som har blitt lovet og/eller kommunisert tidligere kan jo følgende nevnes: 1. Endrings- og kanselleringsgebyr for bonusreiser ble begrunnet med at folk avbestilte i siste liten og dermed gikk setene til spille. Innføring av gebyr skulle føre til bedre tilgjengelighet. Bedre tilgjengelighet har ikke blitt en realitet. Her bør det være mulig å sette en limit på når gebyr skal inntre - feks mindre enn 45 dager før avreise. Jeg synes også det bør differensieres på endring og avbestilling. Som eksempel - jeg hadde en reise for 2 pax til MIA i premium mer enn 3 mnd frem i tid. I dag dukket det opp businessbilletter på samme flyvning. Jeg må betale 1500 for å endre reisekasse på samme flyvning. Ikke greit. 2. Premium economy med ST ble skriftlig annonsert å skulle bli tilgjengelig tidlig i 2025. For de som satt med AMEX premium må jo dette være ekstra surt, da CT kun kan benyttes på eco i ST. 3. Ikke mulig å bruke mer enn 1 CT pr bestilling. 4. Generell tilgjengelighet for bonusbilletter i C, selv på eget metall, har gått ned etter overgang til ST. De som hevder noe annet lever i en annen virkelighet enn meg i hvert fall. 5. Nivået på kundeservice. Det skal ikke være så vanskelig å få bestilt en reise eller kanskje viktigere - få SAS til å ordne opp når det oppstår problemer med en allerede booket reise i form av schedule change eller kanselleringer. Mange av oss her inne får det til fordi vi veileder agenten gjennom bestillingsprosessen eller viser til EU-regelverk, men slik skal det jo virkelig ikke være. Hvermannsen må ta til takke med «Tyvärr». Kanskje en fordel for oss, men prinsipielt er jeg motstander av selskaper som opererer med så inkompetent og inkonsekvent kundeservice som SAS.
Med tanke på at det som burde være mer prekær funksjonalitet, som booking av premium economy hos partnere, ikke er ventet før neste høst er det nærliggende å tro at utviklingen er lagt i brakk i påvente av at AFKLM skal ta over styringen. Det at partnersøk på sas.no har vært nede i flere uker pga. en svært triviell feil understreker også dette.
Målgruppen for arrangementet har tilgang på VIP-kundeservice, så ville kanskje ikke fokusert her selv om denne er begrenset til kontortid. Det har også blitt veldig enkelt å ordne opp i ufrivillige endringer på SAS-reiser via selvbetjent løsning. For reiser med partnere er man fortsatt prisgitt ledige bonusseter eller at utførende selskap order opp, det kommer man nok aldri unna.