Tidligere var regelen «No rebooking fee when change is made online or if malfunction of online tools». Det var en fin løsning, så får de heller ta gebyr for avbestilling om det et problem at noen få hamstrer reiser de ikke bruker.
Nei enig i at dette i utgangspunktet er så relevant for de som er i målgruppen for eventet, selv om det vel foreligger en del tilbakemeldinger også fra EBD om at kundeservice ikke alltid er like premium,
Personlig synes jeg at det å endre klasse på samme flyvning burde være gratis så lang tid i forveien.
Helt enig, bør være gratis i kroner. Men poengene må man jo ut med ihht tabell. Ellers håper jeg noen får sjekket dette med level points rollover for EBD. Hadde vært veldig nice å få det på plass.
Crew på en av de flygningene jeg tok hevdet det bare var avslått når en annen passasjer spurte, men det var jo bare tull når det ikke en gang var noen av de info-lappene om wifi i stollommene. Hadde håpet det skulle bli fortgang når de annonserte samarbeid med starlink, men ser ikke ut som de blir å klare det de lovet. Tror ikke noe på at det plutselig kommer på alle de som mangler ila. neste 2 mnd, tipper det tar minst 6 mnd fra de begynner.
Har du forsøkt å endre selv online? Jeg gjorde dette i våres og satt klar med kredittkort for å betale for endring, men den den gikk rett gjennom uten betaling.
Nei, men det kunne jeg jo selvsagt ha prøvd på, men var mest fokusert på å lande billettene. Når det er sagt, er jo SAS IT kronisk ustabile, så det hender jo man får endret eller kansellert uten å betale. Har opplevd det selv. Men det er jo en glitch i systemet, og ikke noe man kan forvente.
Boost av nivåpoeng for gull og diamant bør tas opp. Det er direkte kjipt å kun booste vanlige poeng og ikke nivå. Om jeg måtte velge, ville jeg heller hatt boost på nivå kontra vanlige poeng, men jatakk begge deler.
Uenig med deg. Jeg syns det er bra om det lukes ut noen EBG eller EBD, fordi de ikke lengre får boost på level points. Skal man beholde status, så får man gjøre seg fortjent til det
Man må jaggu fly en god del uansett, så det vil være mer "fortjent" enn de som får nivåpoengene via kredittkort
Det er vel så enkelt at uansett om en flyr, bruker kredittkort eller andre metoder for å opptjene nivåpoeng, så får en status fordi det en har gjort har bidratt til at SAS får nok klingende mynt i kassa til gi ut status. Det er lenge siden status var noe en fikk for å fly, enten en liker det eller ikke.
De har lovt følgende: https://www.sasgroup.net/newsroom/p...ion-high-speed-wi-fi-across-its-entire-fleet/
Hadde de i det minste gitt kundene valget mellom boost på vanlige poeng og nivåpoeng, så skulle jeg ikke klaget så alt for mye. Regner med at nivåpoeng ikke koster dem mye til syvende og sist, så her burde det være mulig å gi en meget god boost, eller tar jeg feil av prisen?
Kanskje innføre som OneWorld da, du må faktisk ut å fly for å opptjene status. Da hadde det blitt svært få sølv, gull og diamonds i SAS-rekkene …
Det spørs om de tar sjansen på et sånt stunt. Blir terskelen for høy, blir lekkasjen over til f.eks. Norwegian enda større. NAS har allerede sopet til seg kunder, både pga pris kontra produkt, samt at SAS har vært utrolig flinke med å kvitte seg med kunder vha rutekutt og lite forutsigbare rutetider.
Vel, SAS har jo skrudd opp vanselighetsgraden ved at de ikke lenger gir 25% "boost" i nivåpoeng til EBG og EBD. De har garantert også hatt en finger med i spillet på at pasive kredittkort ikke lenger gir store mengder nivåpoeng (AmEx Elite / EB MC gav før 12.000+20.000) nivåpoeng uten noe bruk. Så er det nok uunngårlig at SAS etterhvert også ender opp med et revenue-basert program. Hele industrien beveger seg i den retningen.
Jeg hadde i flere år 2-3 ganger Diamant-opptjening helt uten kredittkort eller annet, kun fly. Men jeg fløy nesten ikke SAS, nesten utelukkende andre Star Alliance. Føltes nesten som juks vs SAS det også. Skjønner HON-kravet til Lufthansa.
Håper det, men tviler på at det skjer med det første. SAS deler ut gull- og diamantkort oftere enn jeg rekker å skifte underbukse og de tjener godt på det. En annen ting jeg håper de ser på, er loungetilgangen for gull. Fjern +1 og/eller muligheten til å ta med hele familien, og la kun diamant beholde den fordelen.