An Evening of Conversation.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av democomputer, 12. nov 2022.

1. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,058
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en longhaul SAS billett som jeg betalte 15k en vei for. Nå er prisen redusert til 10 500 kr, men SAS vil ikke booke den om til en billigere billettklasse, og siden jeg ikke ville legge på 4k da jeg booket for å kunne avbestille den, sitter jeg visst i saksa. Biz kom også ned i 15k (var 25k) hvis jeg fløy via Oslo i stedet for direkte til CPH. Men den ville de heller ikke booke om til uten at de skulle ha 6500 kr ekstra. Synes det var merkelig....

2. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,897
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis alle kunne fått bytte til nye billetter til deres ny priser ved hvert tilbud etter originalt kjøp hadde SAS hadde måttet skaffe mange flere ansatte for å håndtere dette.. synes heller det er merkelig at du forventet at dette skulle gått?

Gnopps, kaijoar, Darkcho and 5 others like this.
  3. Kjetil L

Kjetil L Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,856
    Bonuspoeng:
    93
    Enig.

Behold +1 men fjern muligheten for å ta med hele familien. EBD beholder det indirekte ved å gi vekk et gullkort.

4. Henrik

Henrik Hellas-sympatisør

Likes mottatt:
    10,853
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker at hele familien i egen lounge er et grep som ikke koster SAS altfor mye men kjøper goodwill direkte hos kundene og i deres familier. Gjør familieferien litt hyggeligere.

Kanskje det kan håndheves litt annerledes og redefineres hva som er nærmeste familie, men jeg opplever at det er passe skandinavisk å være romslig på dette. Nyeste SAS-reklamene forsøker jo også å bygge under dette «vi er skandinaviske og gjør det på vår måte»-budskapet.

Cumulus, Olelink, EndreD and 10 others like this.
  5. elgringo1964

elgringo1964 Med lem

Likes mottatt:
    735
    Bonuspoeng:
    93
    Skulle de fjernet +1, ville det nok vært en tabbe.
    Denne brukes nok mest av de som har med seg sin bedre halvdel på en ferietur med SAS, så om de fjernet den, ville man mye sannsynlig bare reist med det billigste, brukt det man sparte på betalt lounge og enda hatt penger til overs.
    +1 har ikke plaget meg, heller ikke +4.
    Det er såpass sjeldent jeg har sett det brukt uansett.
    Nei, jeg synes det er bra at SAS er romslige på sånt.

Cumulus, kaijoar, Jansoste and 4 others like this.
  6. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,686
    Bonuspoeng:
    293
    Høres svært lite produktivt å heie på noe sånt. Selv om SAS mener at beste måten å gi Diamant "fordeler" er å fjerne dem for Gull så vet jeg ikke om det er til det beste for oss. Nå blir det nytt loungekonsept etterhvert, ihvertfall i København, kanskje bedre å ønske seg Diamantlounge der hvor man kan gjemme seg bort for gullkortholdere og deres familier?

Frode789 and elgringo1964 like this.
  7. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    Nå som de først har fjernet Gulloungekonseptet og slått sammen hele pakka, er det vel fare for at et evnt nytt separert område blir reservert til kun Pandion? Vil tro at det fremdeles er nokså mange Diamanter der ute.

kongenamundsen liker dette
  8. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du er inne på noe der, evt at det blir et Pandion/Ultimate område.

9. Bizflyer

Bizflyer Veteran

Likes mottatt:
    3,058
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp! Hvor alle må bukke dypt i respekt når de går forbi, hehe.... ;-)

10. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Har de ikke allerede sagt at på nye Kastrup loungen blir det et Pandion+Diamant område?

11. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,718
    Bonuspoeng:
    183
    Ser en på flyertalk har notert det fra et tidligere event ja, men også at ny lounge på CPH blir 40% større så det bør bli bedre for alle uansett.

PederFTime liker dette
  12. Jon_Noj

Jon_Noj EBD, LH Senator, ROP Gold

Likes mottatt:
    360
    Bonuspoeng:
    63
    Har vært noen ganger på Thai F loungen i Bangkok før pandemien raserte tilbudet, da kjørte de F lounge besøkende gjennom business class loungen som en slags parademarsj, reisefølget syntes det var drit flaut.

13. btm

btm Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    1,376
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk en plutselig jobbreise til Oslo den 5. november og booket meg helt tilfeldig inn på Grand. Først i dag koblet jeg at dette eventet finner sted på samme tid :rolleyes: Meldte meg opp på venteliste, så får vi se. Jeg hadde aldri dratt til Oslo for dette som ens ærend, men det hadde vært kjekt å få det med seg når man først er der. Noen som har fått inntrykk om ventelisten er lang?

14. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,996
    Bonuspoeng:
    183
    Gnopps and trygveat like this.
  15. steve0

steve0 EBD/LTG

Likes mottatt:
    2,268
    Bonuspoeng:
    93
    LH lounge i BOS gjør det samme, hvertfall for flyavganger der man boarder direkte fra lounge. Nesten hele loungen har reist seg og står i kø for boarding, og så kommer de å hente F-pax fra avlukket område for å marsjere forbi og gå om bord først. Veldig rar opplevelse om man ikke er vant til å være Herr Wichtigmann :oops:

Baldrick, Cumulus, Jon_Noj and 2 others like this.
  16. Jansoste

Jansoste Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Støtter denne. Har gullkort life og nå hatt diamant i en årrekke. Et slikt grep hadde redusert verdien for meg dramatisk og ikke minst motivasjonen til å holde meg til sas/ST. Dagens løsning er jo også helt i tråd med KLM og AF sine fordeler for lounge tilgang til egne medlemmer.

Spielhaug and elgringo1964 like this.
  17. Jansoste

Jansoste Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde forresten vært veldig intressant å høre om de har fått tenkt og/eller gjort noe mer opp mot diamant status lifetime - og evt. kriterier for dette.

Flymunda, elgringo1964 and Mg15 like this.
  18. Chrisljo

Chrisljo Veteran

Likes mottatt:
    2,095
    Bonuspoeng:
    113
    18:00 – Check in
    18:15 – Vision & Dialogue
    19:30 – Mingle & Light refreshments
    21:00 – Closing

Jeg ser at check in er 18:00, jeg kommer med SK491. Noen som vet om jeg kan få gjennomgående check in selv om det er ulike bookinger?

19. Jan Fredrik

Jan Fredrik Veteran

Likes mottatt:
    1,769
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har plutselig litt utfordringer med å delta i Oslo 5. november, og skulle veldig gjerne byttet til deltagelse i Stockholm 17. november istedenfor (er der uansett). Noen som tilfeldigvis har motsatt ønske?

20. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    607
    Bonuspoeng:
    113
    Hva er egentlig dress code på disse eventene?

Del denne siden