Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Jepp, har tenkt det samme :) ICN-SIN med SQ går det ikke å booke i biz per nå, enten er den ikke lagt ut eller så er det fullt.
     
  2. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Sånn, da var det faen meg booka! Kribler litt i magan her nå :)
    Skatter/avgifter kom på 5007,- per pers.

    [​IMG]

    Vet ikke helt hvorfor ITA matrix nekta å søke opp siste leg CDG-OSL, men den er altså også med som kronen på verket i SAS Plus.
     
    mhsalv, peterfox, Henning and 3 others like this.
  3. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Håpe det er tilgang til noen gode lounger både i FRA & ICN - det var jo godt med transfer-tid begge stedene !
     
  4. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Ja, FRA var det litt med vilje, for håper jo å få booka om til LH :)
     
  5. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Søkte litt uten å finne svaret; Vil jeg få bonuspoeng og "tellende reiser" på tur betalt med EuroBonus-poeng?
     
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
  7. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har endelig klart å karre meg opp igjen til et akseptabelt nivå hva angår EB-saldo. Det betyr at en tur til Nord-Amerika i F er innen rekkevidde (og vel så det) så da er det jo bare å begynne å tenke ut alternativene.

    Jeg ser for meg å reise en gang etter 3.juni 2015, og retur til Norge sånn ca 3-4 uker senere. I tillegg tenker jeg at en destinasjon på vestkysten av USA/Canada er det som gir best uttelling, særlig på returflighten til Europa, hvor man kan få i seg et måltid og tid til å sove også.
    Jeg "må" ikke fly til noen spesiell by, da jeg har egentlig ganske løse planer. Domestic USA flights tar jeg på en separat revenue billett.
    Tenkte meg 1 uke i Hermosa Beach, et par dager i Denver, og resten av tiden i New York/New Jersey/Maryland.

    First class: Norge-West Coast-Norge
    Economy: West Coast - Denver - East Coast - West Coast

    Spørsmålet mitt er vel sånn i første omgang: Taktikken mange bruker for å knabbe til seg et Lufthansa F-sete, er vel å booke C-class først, og så se om det dukker opp availability i F 2 uker før avreise. Hvis jeg booker alt først i C, og ser at F åpner seg på utreisen 2 uker før, så kan jeg jo endre. Men siden jeg antagelig blir borte i mer enn 2 uker, hvordan kan jeg da få endret returen fra C til F, når jeg ikke vet om F er available på returen før T-14 dager?

    Hilsen (utrolig nok) en nybegynner i denne bonusbingoen
     
  8. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei Cecilie,

    Jeg har lett og lett etter billetter til US-West Coast.
    Jeg har aldri funnet LH-F til LAX, jeg tror Kristian Valen med flere sørger for at denne er mer enn godt nok dekket med Full Revenue pax.
    SFO dukker opp av og til, mens SEA er nok større sjans. Ideen med å booke C-class er god, men LH-C på Award lar seg ikke upgrade til F på flyplass hverken med flere poeng eller Cash. Dette forsøkte jeg senest i MIA for 14 dager siden. Derfor må dette avklares med Eurobonus før du er på flyplassen.
    DEN er også en destinasjon som har LH-F seter nesten daglig.

    Ad: Endring mens du er på tur, en rask telefon enten på Skype eller tilsvarende er vel verdt det. Det finnes for alt jeg vet et EB-nummer for US også.
    Ha med laptop og sjekk på KVSen

    Lykke til !
     
    Cecilie liker dette
  9. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Tusen takk for svar Mr Fox. Jeg tenkte at jeg måtte endre billetten fra C til F med Eurobonus før avreise ja. Hvis ikke noe F åpner seg, hva er i såfall beste C-klasse? Lufthansa har jeg prøvd i C flere ganger, og selv om man kan få fully flat på enkelte fly, så tenkte jeg at det kan jo være artig å prøve noe annet. Air Canada er vel rimelig habilt? Swiss? Austrian?
     
  10. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg vil holde en knapp på LH, da de gir mulighet for F. LX er vel umulig så vidt jeg vet?. Austrian har ikke F - men veldig god mat og service i C, og jeg mener å ha lest at de gamle Lauda Air flyene 767 enten er utfaset eller "pusset" opp. Endte på en C-class natt flight DXB-VIE for ett par år siden med en recleiner som "bikket" som et defekt DC9 sete.
    Det ble en satans lang natt mot Vienna Stadhalle og Mozart musikk.
    AC har jeg ikke prøvd siden jeg fartet med gamlingen på åtti-tallet. De har jo en avgang CPH-Canada som tidvis viser bonus-seter i C, eller er jo DUB-LAX med Ethiopian - ders Cloud Nine er sikkert undervurdert, her kan man kanskje tenkes at det blir CBP-Pre Clearance før avreise Dublin (ikke enda annonsert), da lander du i Råkke-stjerneland på domestic og Malibu/Venice here you come.
     
  11. wreilert

    wreilert Galactic Cowboy

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    28
    Hva mente du her egentlig? Jeg spurte dama på bookinga, og hu sa bestemt at man kan ikke endre noe i bookinga etter avreise. Eller gjelder det kanskje bare ved bruk av CT?
     
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Det er nettopp det som wreilert her påpeker, hvordan kan jeg endre EB-reisen fra C til F, etter at utreisen er gjennomført? Det er ikke snakk om CT her, altså, selv om samme regler for EB-reiser gjelder med og uten CT.
     
  13. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Agent ruletten?
     
  14. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    For å være helt sikker bør man bestille to enveisbilletter. Det har imidlertid vært rapportert om godkjente endringer for returreiser etter at utreise er foretatt. Agentruletten anbefales. Jeg har klart best erfaring med våre baltiske venner, så forsøk de (dersom du har EBG/EBD/EBP).

    Logisk sett burde det være en smal sak å flytte deg fra C til F på samme flight, når du faktisk har betalt for First. Dersom du derimot må endre reiserute etc., kan det fort bli mer vanskelig - men sikkert ikke umulig.
     
  15. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg ville prøvd å booke nye SAS Business Class og ha det som backup hvis LH F ikke blir ledig. Ellers hadde det vært morsomt å lese test av Ethiopian en av veiene. Austrian, LOT og AC er vel også spennende alternativer.
     
  16. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    LOT går vel ikke til west-coast?
     
  17. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    LOT går vel ikke til west-coast?
     
  18. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    LOT går vel ikke til west-coast?
     
  19. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    ...sa du at LOT ikke går til West coast? :p
     
    mhsalv, Kjakan and KristianSk like this.
  20. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Chicago, New York og Toronto ! :)
     

Del denne siden