Dette hørtes jo ut som et glimrende forslag helt til jeg innså at det isåfall innebærer å måtte fly business istedet for First (det går vel ingen First-ruter mellom BKK og OSL?). Selv om jeg ser noen ulemper med 6 timers mellomlanding i Bejing samt en kveld/overnatting i Paris på hjemveien så veier jo First-konseptet opp for ulempene når man først skal brenne av en haug med bonuspoeng og en CT. (Hadde vi fått businessseter med singapore airlines fra singapore til skandinavia ville jeg nok vært litt mer tilbøyelig for å droppe First med air china)
ps. jeg innser jo nå at jeg driver å argumenterer for å ta en laaang omvei på hjemturen, via en helt annen del av kontinentet, kun for å få sitte fremst i flyet. Vet derfor ikke hvor rasjonelt argumentet mitt egentlig fremstår
Det kommer jo litt an på hva du planlegger å gjøre på hjemreisen. Om du skal sove, ville jeg booket korteste rute. Om du tenker å kose deg med alkohol, så er jo F gøyere.. og omveier er jo bare kjekt! C
Ja takk, begge deler. Tar gjerne korteste rute (men da i First). Drømmeruta hadde vært å fly fra singapore til europa med SQ F, men det er sannsynligvis helt urealistisk... Noen som vet om hvordan man går frem for å finne to ledige billetter med Singapore Airlines for det aktuelle tidsrommet? På united.com er det ihverfall ingenting å se
Du er hel klart en gammel bonusrev, Are, så det var absolutt betryggende å høre at du godkjenner den ruta
Se gjerne mitt langt fra ferdige reisebrev fra Air China F. https://insideflyer.no/forums/threa...-f-ymse-dy-y-sk-pe-oz-c-br-c-lh-f-lh-c.12021/
Da har jeg lest reisebrevet og ser absolutt mye lysere på å fly CA F fra Bejing! (et avgjørende moment var at der hjelper de til med å "puffe" opp flytøflene før bruk.. Du aner ikke hvor mange flyturer som har endt opp i en kombinasjon av helt flate tøfler og tårer). Kanonbra lesning
Du kan jo fortsatt ønske deg SIN-FRA med LH F, uten at jeg har sjekket bookingtallene er det jo en ørliten mulighet 14 dager i forveien.
Glimrende forslag! Har ikke expertflyer-abonement, så alternativet vil vel være å sjekke på united.com 14 dager i forkant?
Eventuelt booker om CA F til FRA nå og satser på at LH slipper award F samme dag. Sjansen å få F PEK-FRA er nok litt større enn SIN-FRA.
Hadde CA First PEK-FRA på blokka da jeg ringte til Tallinn, men de hevdet det kun var en ledig bonusbillett der selv om to kom opp med uniteds søkemotor. Dermed ble det via Paris
Samme skjedde meg her omdagen. Jeg fant 3stk på expertflyer og United, Tallin fant kun 1stk. Dette var på motsatt strekning i september.
Fint å ta en avstemming med United på slike ting. ANA og Air China viser ofte bedre tilgjengelighet på Expertflyer enn hva man får booket. United viser da ofte riktig,kan også være motsatt.. Shenzhen Airlines et kanskje værstingen av alle her..
Fordi det skal legges til en eksisterende CT booking, dyr endring men den vil sikre meg F hele veien til SYD uansett og uavhengig om LH åpner F på noen av sine ruter (HND/PEK/PVG/HKG/SIN). Kun et lite avbrekk i C med TG/SQ fra nevnte destinasjoner til BKK.