Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

1. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,782
    Bonuspoeng:
    93
    ser at luftwaffe har ledige seter i F 5.januar fra SFO, men sliter med å komme meg til SFO. Når man søker på united sine sider, hvilket billettklasser er det vi kan booke på award, er det saver award eller everyday award? har nemlig bare denne helga, 3-6 januar til rådighet, og ikke mye annet å oppdrive. hvis det går med everyday award er det mulig å fly med United Polaris business over

2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,883
    Bonuspoeng:
    293
    Du må ha saver award. Se om du finner noe til østkysten og så videre innenriks.

3. sunshine

sunshine Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,782
    Bonuspoeng:
    93
    Så hvis jeg finner en United reise med lowest award i økonomi, så er den bookbar?

4. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,752
    Bonuspoeng:
    293
    Saver award eco, biz, first. Alle skal du kunne booke om du har poeng. Merk at prisen på United ikke er eurobonus.

5. Arvid1410

Arvid1410 Veteran

Likes mottatt:
    7,008
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, I stand corrected. Jeg har ikke satt meg inn i hvilken regel som egentlig gjelder, men i beste fall vil jeg si at praktiseringen av regelen er noe uklar. Det er jo dog ikke noen nyhet i denne sammenhengen... :rolleyes:
    Jeg betalte selv bare for ankomstsone da jeg reiste, men da jeg vurderte en endring fikk jeg beskjed om at dette var feil og at dersom jeg endret kom jeg til å bli trukket poeng som i SIN sone. Jeg har også en kollega som har bestilt tur til MLE via SIN neste sommer og er trukket poeng som for SIN.

Edit: Jeg har aldri hørt om det du skriver i siste avsnittet. Er det noe som blir praktisert?

Last edited: 31. des 2018
  6. ReisendeMac

ReisendeMac Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Etter å ha ventet i 2 timer fra kl 09:00 så fikk jeg booket følgende:

LHR - SIN - MLE utreise og
    MLE - SIN - BKK - OSL hjem

Jeg tar da å flyr på separat billett OSL - LHR og tar noen dager i London først, da det ikke var noe ledig award billetter.

Jeg fikk ikke lov til å booke MLE - BLR - BKK - OSL, da agenten sa at det "for mye frem og tilbake"

Jeg fant ikke noe C via IST, det så ikke ut som at OS flyr i perioden jeg vil reise og jeg fant ikke noe LH til BLR

Jeg ble avkrevd 280.000 for 4 pers

Nå gjenstår det bare å finne passende resort på Maldivene.

7. RoadKing

RoadKing Helt hekta

Likes mottatt:
    33,752
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er en av de som har nydt godt av praksisen. OSL - SJO. Vår reise endte opp med å gå via BOG, men vi ble belastet prisen til SJO.
    Hva som gjorde utslaget er ikke godt å si, rasjonell rute kanskje?

8. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, jeg så kjapt på guiden din men det virker som man må lage varsel for hvert flight man kan tenke seg? Jeg lurer bare om det er mulig å få varsel med en gang det blir lagt ut biz Award billetter fra en Dato til en annen dato?

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Nei, du må søke opp et og et segment.

10. dahlmath

dahlmath Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Vad blev det för avgifter med tanke på start fra LHR ?

11. ReisendeMac

ReisendeMac Nytt Medlem

Likes mottatt:
    49
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg betalte 3439 NOK i avgifter pr pers.

12. fly4fun

fly4fun Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    339
    Bonuspoeng:
    63
    Hei hei,
    noen pro som har tips til å sikre seg 2 Biz retur fra Sydney til Oslo mellom 7 og 13 januar 2020?
    Når pleier disse å slippes ut? Jeg ser i oversikten til SAS Award booking at grensen ligger i dag på 27 desember 2019, og ingenting er tilgjengelig for tiden, uansett klasse.
    Ikke så nøye på ruting og selskap altså.
    Er det noe som jeg burde klare å overvåke med ExpertFlyer, eller?

13. Haakon

Haakon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei, jeg planlegger en ferietur i slutten av februar og har tenkt å benytte companion ticket og poeng. Jeg har ca 200' poeng tilgjengelig og må bestille innen midt Jan. Jeg ønsker sol og sommer for 2 voksne (business bill).

Tips mottas med takk ;)

14. ContinentalEmployee

ContinentalEmployee Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Hei!
    Før jul kunne jeg bestille 2x biz til Narita med poeng og CT til det jeg mener var 100k poeng. Nå er ikke dette mulig lenger. Hvor ofte kan man fly til NRT på business med poeng? Er det bare at jeg ikke har sjekket alle datoene eller er de sjelden tilgjengelig? Og, finnes det en oversikt over hvilke langdistanseruter man kan bruke poeng på? Haneda går for eksempel ikke...

Jeg vil til fly business langdistanse men vil kun betale i CT og poeng. Har 200k poeng.

15. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    5,595
    Bonuspoeng:
    183
    Tilgjengeligheten varierer veldig og det er ikke så ofte ledig til NRT. https://travelhacks.azurewebsites.net/ kan brukes for å finne, per nå ser det kun ut til å være et sete på en liten håndfull avganger tilgjengelig. Her ser du velge mellom alle SAS sine langdistanseruter..

SAS flyr til NRT, ikke HND. Hvis du vil booke med resten av *A kan du bruke https://www.sas.no/eurobonus/star-alliance-award-trips/ Men da stiger prisen fra 100k til 165k poeng. Men tilgjengeligheten er plutselig veldig mye større.

K

Sonictravel liker dette
  16. ContinentalEmployee

ContinentalEmployee Nytt Medlem

Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    3
    Dette var jo veldig gode verktøy, takk! fant fine morsomme ruter med swiss business til nrt

democomputer liker dette
  17. Elmo

Elmo Medlem

Likes mottatt:
    702
    Bonuspoeng:
    93
    Hei folkens,
    jeg har booket en bonustur med CT til Singapore for meg og fruen 15.-22. mars. Er i grunn godt fornøyd med utreisen men på returen har jeg en slags følelse av at vi burde klare bedre.
    Utreisen den 15.3. er
    TRD-CPH med SK i biz (plus)
    CPH-CDG med SK i biz (plus)
    CDG-BKK med TG i first
    BKK-SIN med SQ i biz

så kommer den returen hvor jeg håper å finne noe smartere den 22/3:

SIN-PEK med SQ i biz
    6 timers layover
    PEK-CDG med CA i first
    layover over natta
    CDG-OSL md SK i biz (plus)
    OSL-TRD med SK i biz (plus)

Ut fra det jeg har lest er hverken first-loungen i Bejing og first-kabinen til Air China ikke noe spesielt imponerende. Er det noen bedre måte å komme seg fra singapore til trondheim på?

Veldig takknemlig for forslag, til og med de som er helt på jordet. (Vi kan evt flytte returdato til enten 21.3 eller 23.3. dersom det fungerer bedre)

18. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Air China F er meget kurrant.
    Loungen er riktignok ikke noe å rope hurra for, ei heller bakkeservicen etter hva jeg har opplevd.
    Men når man kom inn på flyet var det veldig hyggelig.

Jeg ville booket det igjen - og det har jeg faktisk gjort...

polarexpressen, Elmo, Gullars and 2 others like this.
  19. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,883
    Bonuspoeng:
    293
    Hjemreise fra Asia er en type tur jeg helst vil ha en effektiv tur hvor jeg kan sove så mye som mulig. Hva med SIN-BKK-OSL-TRD?
    Det var rimelig utplukket den helgen, men det er to seter på direkteflighten flere av dagene. Kombiner det gjerne med en dag i Bangkok.

Elmo and Xflipper like this.
  20. Magnus1001

Magnus1001 Senior Medlem

Likes mottatt:
    3,577
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har opplevd at Tallin ikke har funnet enkle leg i Europa på biz/plus/øko?
    Snakker om ganske standard ruter som FRA-CDG, FRA-CPH og FRA-AMS
    Selv finner jeg plenty på samme datoer Tallin nekter.
    Dårlig agent eller jeg som ikke har skjønt hvordan dette fungerer?

Del denne siden