Nå som LH F rusen har lagt seg, må neste prosjekt starte. Nemlig prosjekt bryllupsreise. Frøkna har lyst til å dra til Maldivene og såvidt meg bekjent er det vel SQ F som gjelder på noe sånt, via SIN som noen andre har klart. Men hvordan er tilgjengeligheten med SQ F fra Europa til SIN fra 22.juli og noen dager fram i F? Eller er det best å ringe inn og høre? Målet er og blir F på denne turen og helst begge veier. CT og 270k poeng er klare til bruk
Du kan fly SQ F lørdag 27.juli. Første mulige retur med SQ F er 13.august.. Om det blir for lenge finnes det sikkert andre muligheter på returen.
Vet du hvordan Tallinn ser på å fly fra Maldivene og til Asia på vei hjem? Til en dyrere sone på vei hjem. LH slipper jo masse billetter PEK/PVG virker det som. Eller bør vi satse på LH F på BLR/DEL eller andre steder i India sonen.
Som @Blaa sier, sjekker man tilgjengelighet på ExpertFlyer så får man en bra indikasjon. F4A4 gir vel praktisk talt 100% sikkerhet for å finne 2x O på CPH-SIN/SIN-CPH. Er kun denne ruten man kan forutse, og det er ikke mange datoer med F4.. Anbefaler dog å søke opp og booke nå om dere har planer , rett og slett fordi F forsvinner fra ruta til høsten og da blir SQ F igjen uoppnåelig for de fleste av oss Det er flere muligheter her. 1. De sier kontant nei. 2. Du får fly til en pris som er Asia fordi du mellomlander i en dyrere sone 3. Du betaler "normal" pris til sonen. Jeg ville vært forberedt på punkt 2 og vært megafornøyd med punkt 3. Viktig at om du lander på punkt 3 bør du ha en reise du er såpass fornøyd med at den ikke må endres i etterkant.
Evt. om man ikke har Expertflyer kan man bruke Google Flights og velge CPH-SIN, kun direktefly, og fire voksne i første klasse. Så får man se alle dager i kalenderen med F4 tilgjengelighet i samme søk (det er ganske utplukket, men fortsatt noen mulige dager).
Noen som vet hvordan det er med kredittkort som bare gir bonus inntil en viss sum årlig? Gjelder spesifikt Coop MC. Fikk det i des og brant 120k på det før nyttår. Hadde fakturadato 20. des (og da stod kortet i 0), så disse pengene ble brukt mellom da og nyttår. Det gir bare bonus på 250k i året. Følger dette beløpet kalenderåret eller fakturadato (jeg har da ikke fått kjøpeutbytte for beløpet enda, som jeg regner vil komme på januarregningen) men vil forbruket telle mot 2018-kvoten og ikke 2019?
Jeg og flere med meg har fått både tur og retur via SIN. Jeg reiste MLE-SING-BKK-CDG (TG F siste strekk), Jeg betalte bare India sone for turen. Utfordringen med LH hjem er at da er du i alle fall avhengig av at turen er kortere enn 14 dager da dette er det tidligste(?) LH slipper billetter og du kan ikke endre etter at turen har startet.
Hei. Vurderer en jorda rundt reise med kombinert CT og flypremium. Tenker inn til USA med flypremium. CT og EB poeng til AKL, for deretter å komme meg til HKG, NRT, PEK eller PVG. Flypremium derfra og hjem. Tenker F med kan vurdere C (Eva eller SQ), tips til reiserute?
Interessant å se om du får tll dette. Kan se for meg at det kan bli utfordringer med to forskjellige soner på dine open-jaws..
Min opprinnelige RTW-booking besto av separate bookinger. SAS OSL-EWR, *A EWR-SIN-PVG og SAS PVG-CPH-OSL.
Begynner etterhvert å slå meg til ro med at returen med Air China First via CDG slett ikke er så dum. Har testet LH First og Asiana First via Frankfurt tidligere, og selv om det var det kuleste jeg noensinne har opplevd av flyturer blir det uansett gøy å prøve noe annet denne gangen, om ikke annet for å kunne sammenligne. En kveld/natt i Paris (21 timer) er jo heller ikke det verste som kan skje, vi skal absolutt klare å få det til å bli hyggelig! Vi kan jo si jeg tar en for laget og tester ut Air China First PEK-CDG for de på forumet som kanskje vurderer dette i fremtida (Are fløy jo i motsatt retning, så dette blir fort noe helt annet Apropos å ta en for laget så synes jeg jo at noen her på Insideflyer burde søke seg midlertidig jobb på Eurobonuskontoret i Tallinn og finne ut hva slags søkemotorer de egentlig benytter seg av siden både united.com og expertflyer virker å bomme med hva som finnes av ledige bonusbilletter når man ringer de. Vi trenger rett og slett en Insideflyer-Insider i Tallinn
Er det ganske sikkert at det er ledige award med SQ når det står F4 eller må det stå A4 også? Ser det er F4 fra LHR til SIN på EF. Er det bare 777 vi får til å booke award seter på SQ?
Kun CPH-SIN dette gjelder. Alle andre er wild shot, men er det eks F4A0 tviler jeg meget på at det er noen muligheter...