Bonushjelp!?!

Tråd i 'Bonushjelp' startet av Thomas, 12. sept 2013.

  1. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,550
    Bonuspoeng:
    293
    Fra USA til Asia er det ANA, Air China og Asiana som har ok tilgjengelighet.
    Air India flyr også, men er vanskelig å finne seter der virker det som. Har knapt funnet noe etter at de la ned LHR-DEL :/

    neida, skjer "ofte" dette :)
     
  2. Eksempel

    Eksempel Medlem

    Innlegg:
    101
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg skal bestille strøm nå, hva er det som er mest gunstig?
     
  3. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,672
    Likes mottatt:
    34,903
    Bonuspoeng:
    293
  4. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    På min eksisterende CT har jeg FRA–BKK med TG F (A380, 10t40m), men vurderer å bytte til FRA–DEL LH F (A380, 7t40m) og DEL–BKK TG C. Dette vil koste meg 45000 ekstra EB-poeng (240000 -> 285000) i tillegg til at jeg må kjøpe det siste segmentet (SYD–ZQN) selv på grunn av maks åtte segmenter på CT-en. Det vil si at de pengene jeg sparer på nye og rimeligere skatter og avgifter må jeg bruke på det siste strekket. Den eksisterende bookingen består av fire TG F. Dere som har opplevd TG F, LH F og FCT: Er det verdt det?
     
  5. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,657
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Opprinnelig 171.000 poeng.
    36.000 for hver av de to SAS-bookingene og 99.000 for *A.
    Jepp
     
  6. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Om du ikke har vært i FCT før så ville jeg valgt å endre til LH. TG F er også bra, men det får du jo oppleve likevel og etter mitt syn så er det få ting (innenfor denne galskapen :p) som slår FCT
     
    oyvindm liker dette
  7. DreamsWillFade

    DreamsWillFade Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ser på tur til sommeren (Juli i 2 uker) og (så langt) er valget falt på Maldivene (CT og poeng). OSL - MLE er det litt begrenset av muligheter, men ser det er greit å få billetter til CMB på Sri Lanka for så å fly til MLE.

    De fleste postene jeg finner her inne flyr innom SIN, men gjennom United.com foreslås feks OSL - CDG med SAS og så videre til Delhi og Sri Lanka med Air India.

    1) Er jeg for sent ute til å få business hele veien til MLE fra OSL
    2) Er Air India noe å satse på?
     
  8. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    825
    Likes mottatt:
    3,542
    Bonuspoeng:
    93
    Ser vanskelig ut pt. Er mulig å komme seg ned i Business på med følgande rute: OSL-ZUR-DEL-MLE med SAS, Swiss og Air India i følge United.com. Men det er 25.07 og ingen retur tilgjengelig.
     
  9. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    I følge agenten jeg snakket med i Tallin (for ca. 1 år siden, da jeg booket reise til MLE) er den tilgjengeligheten man ser på Air India på United.com svært upålitelig. Vet ikke om det skyldes at det er andre regler som gjelder for Eurobonus enn for United sitt bonusprogram. Jeg hadde funnet flere alternativer med Air India på United.com, men ingen av dem var faktisk tilgjengelig og det førte til at jeg er en av dem som endte opp via SIN (etter agentens forslag)
     
  10. DreamsWillFade

    DreamsWillFade Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Æsj da, da ser det vanskelig ut ja. Muligens det må bli til CMB og så siste strekket i Economy eller for egen regning..
     
  11. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Men for all del, det koster ikke mer enn en telefon til Tallin og undersøke om det faktisk finnes noe. Tror det er eksempler på at noen har fått tur via India også, men poenget var at det er nok ikke den tilgjengeligheten som vises på United.
     
  12. larssas

    larssas Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Prøvde å finne noe lignende for bekjente som skulle ha bryllupsreise i MLE.
    Fant ut at det enkleste for å få litt god standard på turen var å fly til SIN og ha separate billetter derfra.
     
  13. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    Husk i så fall at CMB-MLE er en av rutene i verden hvor det er flest fifth freedom flyvninger. I tillegg til lokale UL, flyr KE, EK, MU og CZ alle på denne strekningen. Du kan for den saks skyld finne ganske så gode priser i både C og F, men om det er verdt ekstrautgiften for en flyvning på halvannen time må du jo vurdere selv.
     
  14. DreamsWillFade

    DreamsWillFade Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    For en rookie: hva er fifth freedom? :D
     
  15. morradi

    morradi Senior Medlem

    Innlegg:
    510
    Likes mottatt:
    660
    Bonuspoeng:
    93
    En fifth freedom-rute er en rute hvor et flyselskap fra land A flyr mellom land B og land C, med rettigheter til å selge billetter mellom disse. Et eksempel på dette er Ethiopian, som flyr OSL-ARN-ADD, hvor det er mulig å fly bare OSL-ARN. OSL-ARN er da en fifth freedom-rute.

    Se wikipedia for mer informasjon om Luftens friheter.
     
    Markal, jgroneng and DreamsWillFade like this.
  16. DreamsWillFade

    DreamsWillFade Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ok, sjekker da altså OSL - SIN og får opp en drøss med alternativer med LOT. Er det å anbefale?
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,696
    Likes mottatt:
    32,607
    Bonuspoeng:
    293
    LOT skal vel være bra de. Ingen personlig erfaring, men har heller ikke hørt noe negativt.
     
  18. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Vi fløy de akkurat fra OSL til Warszawa og videre til Seoul.
    1. Setet var helt greit. Ikke velg bulkhead da det er litt mindre plass enn ellers.
    2. Største nedtur var maten. Med ruten fra Warsaw til Seoul så fikk vi en blanding av deres nasjoners kjøkken å velge mellom. Det var ikke noen høydare. Lot er nok nederst av de 3jeg har prøvd SAS og thai er over. Men LOT fungerer.

    Konklusjon:
    + Mulighet for 30 min massasje i Warszawa,
    — maten
     
    DreamsWillFade liker dette
  19. DreamsWillFade

    DreamsWillFade Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Ikke lett å lande på hva jeg bør gjøre her...

    Finner billetter til BKK i Business med Thai, so far so good, men det er absolutt nada videre til Male.. Å booke separate utenom *A koster 10 000 for to om man vil fly direkte (det vil jeg..).

    Har 160 000 poeng med fruens førstevalg som Maldivene. Har jeg noen gode alternativer?

    Hun er skeptisk til Bali og Thailand.
     
  20. AndreAa

    AndreAa Medlem

    Innlegg:
    128
    Likes mottatt:
    73
    Bonuspoeng:
    28
    Vet svaret står her ett sted, men klarte ikke finne det ved hjelp av søkefunksjonen.

    Hvordan er der å bestille billetter når de legges ut, funker det å bestille utreise først for deretter å ligge inn hjemreise når den slippes?

    Regner med dette må gjøres på tlf?

    Vil jeg få flypremium rabatten for t/t eller for to enkeltreiser?

    Vet noen ca. når klokken billettene ligges ut? Er Ewr-Bgo/osl jeg tenker på, er det 24:00 norsk tid eller NY tid?
     

Del denne siden