EU261/04 - Samletråd Forsinkelse - Kompensasjon - Erfaringer og spørsmål

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av sexten, 13. april 2015.

1. TElg78

TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

Likes mottatt:
    1,483
    Bonuspoeng:
    113
    Det er maskinen jeg kommer med :D Hvis den kan lande nå. Hvordan er været? Fortsatt snøstorm?

2. TElg78

Likes mottatt:
    1,483
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har spurt. 2+ timer - men tror jeg var den eneste som var så frekk. Upper Crust er helt greit :D

Jeg har vanen å kreve når jeg har krav på noe :p Tyske gener :D

mhsalv liker dette
  3. davidhad

davidhad Medlem

Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ble 4 timer forsinket på en flight til Molde for noen år siden, og pga dårlig vær landet vi i Ålesund som attpåtil var stengt. Rakk ikke siste ferja for natta, og etter å ha klagd til Norwegian først og fått avslag, så fikk jeg medhold hos flyklagenemda og Norwegian utbetalte meg for matutgifter, overnatting og drosje.

milehigh liker dette
  4. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,448
    Bonuspoeng:
    183
    Været er bedre nå, snør ikke lenger.
    Her fikk vi matkupong på 75kr.

5. TElg78

Likes mottatt:
    1,483
    Bonuspoeng:
    113
    Helt greit det. Venter på boardingen nå... samme fly. Håper det går nå. En venninne landet i AES og flyet klarte nesten ikle å stoppe. Helt på slutten av runway... glatt som f*** Hun var ikke fornøyd :)

kjeeli liker dette
  6. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,448
    Bonuspoeng:
    183
    Rullebanen ser bra ut nå, men det er meldt mer nedbør om en time. Så blir spennende å se om du får landet og jeg kommer opp og hjem

RoadKing and tommy777 like this.
  7. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
  8. TElg78

Likes mottatt:
    1,483
    Bonuspoeng:
    113
    Er tilbake i Oslo... lei av å fly for i dag. Ny tid 550, men vil helst ta tog...

9. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Den venninna kan slappe helt av. Vind, temperatur, duggpunkt, bremsekoeffisient, lufttrykk, slope, landingsvekt er med i kalkylen for landing. Slope er oppover eller nedoverbakke. AES har begge deler. Lander man fra nordøst er det først litt upslope og så lang downslope. PS. Alle kan slappe helt av.

10. TElg78

Likes mottatt:
    1,483
    Bonuspoeng:
    113
    Ny problem. Hvis jeg vil ha refundert reisen (delen jegvskulle ta) hvor stor es sjansen å få det?

Vil helst ta tog...

11. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Refusjon vet jeg lite om, men hvis du skal til Molde med tog, så tror jeg det blir noe buss/bil og ferge i tillegg. Toget går til Åndalsnes.

12. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,448
    Bonuspoeng:
    183
    Her blir det buss til Kristiansund, hotell der og ny avgang kl 09:30 fra KSU.

13. braathens safe

braathens safe NN

Likes mottatt:
    530
    Bonuspoeng:
    93
    Kanskje det har kommet bru eller tunnel så du slipper ferge.

14. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,448
    Bonuspoeng:
    183
    Buss til Molde pleier å korrespondere med toget. Er en ferge på den veien fortsatt mellom Åfarnes-Sølsnes på 10-15 min

15. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,630
    Bonuspoeng:
    293
    Det har jeg sagt i årevis, men får null support fra familie..hrmf....

mhsalv, OttoL, Nanping and 3 others like this.
  16. kaijoar

kaijoar Bonusnisse

Likes mottatt:
    634
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, de burde virkelig endret været på forhånd :p

17. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat i denne må jeg si Ida har et poeng. Hadde SAS ikke tatt av fra OSL hadde det sikkert vært galt, for andre fly klarte jo å lande. Når de så gir det et forsøk allikevel men trekker seg og returnerer så er det galt, og hadde de landet på opprinnelig destinasjon og ting enten hadde gått helt til h... eller vært skremmende og ubehagelig og cowboy så hadde det ihvertfall vært galt. Kan godt hende at det er tvilstilfelle rundt force majeure, JEG ville ihvertfall ikke krevd 250€ her, hadde følt meg grådig da. Bidrar ikke akkurat til å senke billettprisene heller.

lMartin, braathens safe and RoadKing like this.
  18. TElg78

Likes mottatt:
    1,483
    Bonuspoeng:
    113
    Lurer på om noen har erfaringer med tilbud som flyforsinkelse.com o.l. Ikke at jeg har behov for det nå (dessverre er snøvær en force majeur også i Norge^^), men med tanke på fremtidige reiser med ulike flyselskap kan det være noe som er interessante. Selv med 25 % +moms av erstattningskravet er det vel lønnsomt... Jeg vet at SAS er veldig behjelpelig (kunne en gang velge mellopm 250 kontant eller 500 i gavekort... gjett hva det ble^^), men andre kanskje ikke...

Meninger?

19. grisefod

grisefod Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    799
    Bonuspoeng:
    93
    For godt 2½ år siden var vi i Alicante på familie tur. Vi havde fundet nogle urimeligt billige billetter hjem med Vueling. Da jeg på nettet havde læst at det var det Katalanske svar på Ryanair var jeg lidt spændt på hvordan det skulle gå.
    Efter en times tid fik vi besked fra piloten at han havde en lampe der blinkede, så vi skulle lige have et ekstra stop i Barcelona. Selvom problemet blev fikset endte det med han ikke ville flyve videre og vi skulle have et nyt fly. På hele turen fik vi en fantastisk service og der var ingen problemer med mad i lufthavnen.
    Da vi landede kunne jeg se at der var gået ca. 15 min over EU grænsen, men orkede ikke en hel masse bøvl. Så selvom kæresten syntes jeg var tosset oprettede jeg en sag ved Flightbuddy.dk (de tager 20%).
    Som forventet var det en langsommelig process hvor vueling benægtede, den røg videre i systemet og hvor vi tilsidst fik tilkendt erstatning - og de så var nød til at rykke vueling en gang eller to for pengene.
    Så efter lige under et år fik vi vores penge udbetalt. Havde vi selv skulle køre det, så var det stoppet efter vuelings nej. Der var ikke lige overskud til at forfølge den sag mere.
    Vi fik løbende opdateringer om hvor sagen lå og hvem den ventede på.

I dag ville jeg bruge dem igen hvis jeg fik behov. Hvis det var SAS ville jeg nok prøve først selv, men ved any LCC ville jeg lave en sådan sag.

RoadKing liker dette
  20. Jameson

Jameson Medlem

Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Har faktisk meldt inn en sak til flyforsinkelse.com nå idag. Så kan holde dere oppdatert på saksgangen.

kalleballer, Oppirumpadi and RoadKing like this.

Del denne siden