Tok en spontan booking søndag, da det åpnet seg litt varme i Mexico.
OSL-AMS-ORD-CUN
4 pax - biz
Connection i AMS var 1 time, og bestillingen måtte selvsagt ringes inn, jeg fikk bekreftet at 1 time var godkjent connection tid i AMS, noe damen selv sjekket ekstra på eget iniativ.
Da vi kom til OSL var flyet i rute, sjekket inn bagasje, flyet i rute, kommer til gate flyet står på plass. Så kommer beskjeden, +40min delay.
Ringer Gold og sjekker alternativ, ender med beskjed om å fortsette til AMS det burde går fint å finne noe videre derfra.
SAS har ikke tilgjengelig personal på OSL og de som skal bemanne flyet har blitt forsinket inn til OSL pga vær på flyplassen de flyr fra.
Pilotene ankommer og gaten sjekker med pilotene som sier de skal fly inn 25min uten problemer, da er vi nede på 40 min connection i AMS.
Ankommer AMS, løper gjennom hele flyplassen og kommer til gate 1105, flyet skulle gå 1100 til ORD, men United hadde pushet fra 1043, hevdet de må gå fra gate før tiden når man skal til USA.
United i AMS gir følgende beskjed: SK må dekke dette da de ankommer for sent til AMS. United booker oss om til IAD med videre connection neste dag kl 13 til CUN.
Ankommer IAD, får booket oss videre til IAH samme dag for å korte ned og ankomme CUN en halv dag tidligere, men må overnatte i Housten for egen regning. SK i Washington kan ikke gjøre noen ting, ei heller bidra med mat/hotel.
IAD-IAH og IAH-CUN ender i economy, Nye fly så ikke krise.
Et par spørsmål:
1. Har sendt inn saken til SK bedt om EU261 komp, men er det realistisk?
2. Hva med utlegg for mat og hotell?
3. Hva med kostnad for hotell første døgnet i CUN? Sunk kost?
4. Komp for nedgradering til ECO (IAD-IAH-CUN)?
Lider ikke, er i varmen, men vil gjerne høre hva andre ville gjort og har fått dekket?
Skulle landet i CUN 2045 tirsdag, ankom dagen etter 1125 så er godt over 7 timer.
Last edited: 16. febr 2024